Právě je úte lis 26, 2024 12:19 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: stř kvě 26, 2010 8:17 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
burundunguru: to je jedno jestli je to staticka scena nebo animace :-) tady se pocita normala fejsu, tou mapou tu hodnotu urcujes a jelikoz se jedna o celou scenou z pohledu kamery ne o lokalni predmet a jeho povrch jak si si ze staticke sceny myslel tak to neni mozne pouzit ve 2D editoru protoze ten ti nepocita normaly , ano normal mapa jde vygenerovat z 2D editoru to nepopiram ale nejde jeji EFEKT ve 2D editoru pouzit :-)

Siso: ale ja se s tebou nepru ze to reseni co jsem navrhl neni casove narocne (uz jen to jak sem zminil o generovani normal map)
jinak me napadlo neslo by to resit asi takhle nejak??
http://twentyfourbecks.files.wordpress. ... setup4.jpg
http://twentyfourbecks.files.wordpress. ... _nodes.jpg
a ten vystup nasledne pouzit??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: stř kvě 26, 2010 8:21 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
jinak kdyz o tom premyslim tak se stejne nevyhnes tomu ze to budes muset 2X renderovat (jednou pro normal mapu a pak pro finalni vystup) a vis proc?? protoze jednou generujes normal mapu pred tim nez je aplikovana (z tohodle vystupu praktycky delas normal mapu) a pak ji aplikujes tudis nechapu kde v tom vidis problem :emo02:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: stř kvě 26, 2010 9:01 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 31, 2007 2:39 pm
Příspěvky: 569
Bydliště: ČR> Frýdek-Místek >Frýdlant n.O.> Pržno
a můžu se zeptat co to bude až to bude? (teda pokud to není tajné), nějaký animovaný reliéf či něco podobného? :?: :?: :?:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: stř kvě 26, 2010 9:59 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Toto je skvela vec, musim to este vyskusat v praxi ci NODy su vobec schopne realne tYCH normal map. Ale pokial teda toto:

http://twentyfourbecks.files.wordpress. ... setup4.jpg

bude fungovat v NODoch, tak nechapem preco by som to mal renderovat 2x? V NODe to bude predsa "1000x" rychlesie nez to cele znovu renderovat. Zajtra to vyskusam a dam vediet. Diky moc.

Forseti: Je to paradna vec k doladovaniu v postprodukcii. Je to neporovntalene rychlejsie nez Blender. A hlavne vymysliet nejaku drobnu zmenu neznamena znovu to cele dlhe hodiny renderovat.

Znovu postujem PDFko o tom:
http://www.postproduction.cz/dokumenty/mapy.pdf


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: stř kvě 26, 2010 10:03 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
JOOOO TAKHLEEEEE!

To je manual k Material NODom. Tak to su dva rendery. Ja som prave myslel ci neexistuje nejaka metoda ako dostat zo sceny NORMAL MAPU v COMPOSITE NOD? To asi nie, co?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 1:52 am 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Siso: no to se ti celou dobu snazim rict a i si to praktycky sam rekl :-) ze nejdriv aby si s compositor nodem mohl pracovat tak musis mit vyrenderovanou scenu (nejaky vystup) to za prve :-) za druhe aby si mohl vygenerovat (at uz by si to delal v blenderu nebo nekde jinde) normal mapu potrebujes mit nejaky zakladni vystup z ktereho ji bude generovat... ale jelikoz ty chces mit vystup s NORMAL MAPOU tak by si celou animaci posleze musel renderovat JESTE JEDNOU a to proto aby si tu naslednou NORMAL MAPU mel aplikovanou na tom vystupu FINALNIM jinak receno kde chces sehnat normal mapu neceho co vlastne jeste ani nevzniklo?? :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 9:02 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@Siso: Tak k tomu uz take nemam co dodat :-) Bumpkin byl presny a vycerpavajici :-)
A to jak s odpovedi pro tebe tak i burundungura.
(Mel jsem na mysli stejny setup http://twentyfourbecks.files.wordpress. ... setup4.jpg )

p.s.: jen jak jste psali, ze muzem zapomenout na Photoshop kvuli tomu, ze to je animace. Jestli to je still nebo anim tak to problem neni. Animaci sceny muzes vyrenderovat jak psal Bumpkin treba do PNG a v Ph je nechat hromadne prevest (jako davku s akci), ale zakladni problem je samozrejme v tom, ze "normala" by se pocitala z 2D obrazku (simulaci) ne z realne informace o prostoru (normaly). Proto jsem se ptal burundungura (a i Bumlin) co mysli, ze tim dosahne. Ale to jen mimo tema, pro doplneni.

Vlastne mi ted napada, ze tam byla jeste jedna moznost (tu si ale budu muset prve vyzkouset) na principu compositniho dodatecneho nasviceni sceny. Ale rekl bych, ze to bude jen komplikovanejsi varianta.


Naposledy upravil vklidu dne čtv kvě 27, 2010 9:09 am, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 9:08 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Todle byla fakt vycerpavajici odpoved. Diky. Budem to riesit cez BATCH ako davkovu ulohu aby sa mi pustil render znovu pre NORMAL mapu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 9:11 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@Siso: neblazni to nestoji za to, s tim nemuzes uhrat slusny vysledek :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 9:14 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@Siso: ups promin, ted koukam, ze jsem vlastne nerozumel. Co ze to nakonec chces?
(+dodatecne jsem vlozil jeste variantu k dnesnimu prvnimu postu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 9:21 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Myslis todle?

http://twentyfourbecks.files.wordpress. ... setup4.jpg

Ono je to v podstate uz jedno. Ci budem material upravovat v NODoch alebo priamo v material nastaveni. Aj tak musim v celej scene vsetkym objektom priradit potom jeden material (NORMAL MAPU) a pustit to znovu.

Nebo myslis nieco ine?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 9:22 am 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
vklidu: presne, take mi neni jasne co chce dokazat tou normal mapou :emo02: jestli chce udelat jeste vetsi plastycnost nez to je ( vtip ) :emo02: jj a jak rikas vetsina studii pouziva prave render do jednotlivych snimku :-) take sme si rikal ze je to blbost ale kdyz sem delal nekolik kratkych animaci tak se s tim prave prvklidu dali delat dalsi upravy ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 9:25 am 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Siso: heh ale co tou normal mapou chces kurnik dokazat?? :roll: dyt ji tam nepotrebujes staci ti uvodni render a jen udelej matros s normal mapou tam kam potrebujes mit low model ale High zobrazeni, jak se to dela bezne


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 9:37 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Samozrejme ze sa pouizva sekvence obrazku. Nikdy som nic ine nepouzil. O tom ziadna.

Ja sa ta opytam Bumpkin a povedz mi riesenie. Co v pripade ze mas hotovy render dajme tomu 1500snimkov. Pridajme k tomu este stereoskopiu, takze 3000 snimkov a potom niekto za tebou pride ze sa mu to barevne nepozdava, ze sa mu nepozdava specularita napriklad, ze chce aby toto vyzeralo viac nez guma a toto viac nez drevo. Pustis znovu render 3000 snimkov? Alebo mu to v postprodukcii (priklad After, Flame, Fusion atd) ukazes okamzite a povies "takto", pustis export a mas to za 20min dajme tomu, miesto dalsich 4 dni.

Cakam na tvoje riesenie... :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 9:38 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Bumpkin píše:
Siso: heh ale co tou normal mapou chces kurnik dokazat?? :roll: dyt ji tam nepotrebujes staci ti uvodni render a jen udelej matros s normal mapou tam kam potrebujes mit low model ale High zobrazeni, jak se to dela bezne



ja proste potrebujem normal mapu a je mi uplne jedno ako ju dosiahnem, len nech je hned! Vie to niekto ako na to?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz