Genom píše:
themember: ale ono to tak je... 3D je velice podobná vektorové 2D...
Čili pokud vezmeme v úvahu 2D plochu a umístíme ji do 3D prostoru, 2D plocha získá 3-tí rozměr a stane se z ní 3D plocha...
Definicí zůstává 2D plochou, ale reprezentací je 3D plochou...
No a asi preco je 3D podobne 2D? pretoze sa sklada z tych 2D ploch. Ak 2Dplochu umiestnime do 3D priestoru, 2D plocha ziska tretiu suradnicu o polohe, ale nie treti rozmer. Ci snad ty tu hranu(edge) tej plochy, alebo rovno celu plochu mozes roztiahnut do toho tretieho rozmeru? Ak raz tam nemala ten treti rozmer, vlozenim 2D objektu do 3D priestoru sa nestava 3D objektom. Je to len iluzia ze je to 3D, pretoze si to mozes natacat lubovolne.
Poviem to naopak, ak zobereme 3Dobjekt vytvoreny z polygonov a hoc aj s kriviek, je mozne ho previest do 2D a dokonca aj do 1D priestoru. Pretoze ten objekt sa sklada 0Drozmerov(bodov/vertexov), 1Drozmerov(hrany/edge ktore spajaju body) a 2Drozmerov(polygonov/trojuholnikov ktore vyplnuju priestor medzi hranami) rozmiestnenych v 3Dpriestore a dokopi toto vsetko, tym ze je to rozmiestnene aj do toho tretieho rozmeru, vytvara 3Dobjekt. Cize tomu 3D objektu zarovname z pohladu kamery vsetky plochy a body do jednej roviny a je z neho 2D objekt, zarovname to dalsej roviny a je z neho 1D a posledne ak vsetky body stlacime do 0, teoreticky ten objekt neexistuje, nevidno ho:) ale on tam je, existuje, len ma nulovy rozmer. Ano, takto ta tvoja veta by mi davavla trochu zmysel, ak by som ten objekt s XXXXbodmy a trojuholnikmi preniesol z 2D do 3Dpriestoru, lenze hned by sa 3D nestal, musel by som potom nasledne ponatahoval body do tretieho rozmeru, vtedy by sa z neho stal 3D objekt, ale ten 3Dobjekt je stale zlozeny z tych 2Dploch.
A treti priklad. Predstav si, ze papier je 2D(to len pre priklad, realne je papier 3D:) to hovorim pre ilustraciu) a ty si ho zobral z 2D priestoru. Ten papier je a vzdy bude 2D. Ak ho ohnes, alebo pokrcis v tom 3Dpriestore, stale je 2D ale rozlozeny v 3Dpriestore. Ak by si ho vlozil spat do toho 2Dpriestoru, videl by si v papieri trhliny, pretoze jeho ostatna hmota je v tom tretom rozmere, ktory 2D nezobrazuje. Ak by si ten pokrceny papier zlisoval do jednej roviny, vtedy by sa zobrazoval v 2D priestore bez trhlin, len uz v inej forme a podobal by sa na ten pokrceny papier v 3Dpriestore, to je nieco podobne sko s 3Dmodelom v pocitacovej grafike.
EDIT: ano v poslednej vete mas pravdu, 2D plocha v 3Dpriestore je reprezentacia 3D, ale len v pripade ak sa jedna o objekt zlozeny z polygonov zahnutych aj do toho tretieho rozmeru, nie jeden polygon/trojuholnik.