Pokud jsem z toho článku pochopil, tak nejde JEN o tohle. GPU jednotky jsou v porovnání s CPU ... jak to je jen říct... úplně blbé. Moc toho sice neumí, ale to co umí, dělají to rychle. Zjednodušeně řečeno počítají trojúhelníky.
Na druhou stranu je CPU složeno z mnoha instrukčních sad optimalizovaných po určitý účel. Algoritmu pro rendering se v minulost ubíhal dvěma směry. Rychlý výsledek třeba "Scanline rendering" - což má doposud Blender, ale kvalita výstupu je problematická-nereálná. Později za začalo kombinovat více metod, kde každá se specializovala jen na to svoje. Navíc zvolením vhodné metody šlo výsledek výrazně urychlit nebo zpomalit. Druhou cestou je fysikálně čistý renderig (Luxrender, Indigo). Zdlouhavý výpočet, ale výsledky jsou absolutně reálné. Nějakou tou třetí cestou šel rendering pro GPU. I GPU jednotky už mají více instrukčních sad, ale všechny jsou optimalizované na rychlé "kreslení trojúhelníků" s tím, že výsledek musí "nějak dobře" vypadat, ale hlavně rychle - nekvalita se ve hrách ztratí. Jinými slovy GPU jednotky jsou určeny pro jiné algoritmy renderingu. Poslat na ně výpočet původně učený pro CPU, může být rychlost dokonce pomalejší, protože se musí hodně emulovat (pamětníci jistě znají EM87 pro emulace výpočtů čísel s plovoucí řádovou čárkou - dnes prehistorie).
Abych to shrnul. Implementace GPU renderingu do Blenderu je práce s dalekým cílem a nejasným výsledkem. Komunita nemá tolik prostředků, aby udělala to co Nvidia. Priority jsou zatím jiné.
Ano, asi by šlo pro uživatele OS, kde není CUDA podporována, mít možnost zvolit jednotku pro výpočet (Něco jako Bleder<>Yaftay - mít volbu CPU<>GPU). Spekuluje se o využití GPU jednotek k renderu animací (několik snímků animace se bude renderovat najednou vždy několika jádry), ale to je hudba budoucnosti. Nikdo v současnosti nechce překopávat renderovací jádro Blenderu, které se navíc u mnoha uživatelů (kteří nedisponují kvalitní kartou) zhorší.
Existují tři možnosti:
1)Smířit se Blenderem jaký je a dělat kvalitní věci i v něm. Vhodnou optimalizací se dá dosáhnou kvalitního renderu docela rychle.
2)Koupit si komerční render - ale nezřídka se ukáže, že ona "potřeba" rychlého renderu je spíš o tom, že jen "chceš" - takže jej steně nekoupíš.
3)Blender je opensource, klidně se přidej do týmu a podporu GPU doprogramuj