Právě je stř lis 27, 2024 8:17 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: rendering na GPU?
PříspěvekNapsal: pát čer 05, 2009 7:48 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob lis 01, 2008 12:00 pm
Příspěvky: 74
Bydliště: Písek
čawte,
docela dlouhou dobu už pomýšlím na to, jesi je v Blenderu možné renderovat na GPU, mám totiž několikanásobně silnější GPU (občas se podílím na projektu F@H) ale nevím, jak by se to dalo udělat a jesi vubec..
existuje, nebo bdue existovat (blender 2.5) možnost renderingu na GPU? moc by mi to zrychlilo práci


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát čer 05, 2009 9:21 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Zatím to růžově nevidím.
http://www.blender.org/forum/viewtopic.php?t=13253&sid=30470618538e826e8b910586fa1d3c2c

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=110102&highlight=blender+cuda


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob čer 06, 2009 3:05 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob lis 01, 2008 12:00 pm
Příspěvky: 74
Bydliště: Písek
achjo, to je docela škoda..
byla by to veliká výhoda pro každého modeláře, když si vemete například scénu z Crysis.. je poměrně komplexní apolygonu a všelijakých efektů je tam dosti a přesto i třeba tak obyčejná karta jako moje si dá max detajly se 3FPS.. grafika je na počítání grafiky lépe přizpůsobena a herní i blendrová grafika mají dosti společného, teda kromě detajlovosti, ta je u blendera na mnohem vyšší úrovni než je únosné pro PC hry.. ale jistě by to tak bylo rychlejší.. kdysi byl proveden test, jak si s grafikou počne procesor a ten nejlepší z nejlepších, Intel Core i7 265 Extreme, zvládl v Crysis stejné FPS jako moje grafika která stojí 12x méně :D já bych tuto funkci uvítal, ale bohužel
i když to vcelku nechápu.. nvidia se snaží cudu protlačit do veřejnosti stejně jako amd folding@home takže nevím, v čem je takový problém.. implementace těchto jader by nebyla tak složití a bylo by jistě možné to njak zdarma zařídit.. no a pak by si jen každý stahnul potřebou verzi driveru pro gk a mohl by bezproblému rendeovat.. škoda no


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob čer 06, 2009 3:26 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Myslím že to v tom "článku" vysvětlili hodně jasně. Není problém implementovat GPU knihovny, problém je aby to běželo na všech platformách a systémech. To už zaručit nelze. Filosofií Blenderu je být programem pro každého. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob čer 06, 2009 7:17 pm 
Offline
..
..

Registrován: sob lis 01, 2008 12:00 pm
Příspěvky: 74
Bydliště: Písek
ehm.. a Cuda neběží? viděl sem testy a win, linux i mac os.. :shock: blender může být pro každého stále.. to že přidaj další rendr navíc neznamená, že už nebude bez něj možno renderovat na původním linuxu jun by ti co jim to pdporuje holt mohli využít grafiku..
ale to už je jen moje spekulace.. třeba se toho ještě dočkáme


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob čer 06, 2009 8:03 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Co systémy jako FreeBSD, IRIX, Solaris, MorphOS?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob čer 06, 2009 8:33 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 31, 2007 2:39 pm
Příspěvky: 569
Bydliště: ČR> Frýdek-Místek >Frýdlant n.O.> Pržno
omg co to je MorphOS? to slyším poprvé


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob čer 06, 2009 10:04 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
nativní PowerPC operační systém :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 07, 2009 1:56 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř dub 25, 2007 8:51 pm
Příspěvky: 207
podla mna by to bola dobra vec a nemyslim si, ze by to nutne muselo blenderu ubrat na multiplatformnosti, proste tam kde by to neslo by sa vyuzil len CPU, otazne je komu by sa to chcelo napisat :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 07, 2009 9:56 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Pokud jsem z toho článku pochopil, tak nejde JEN o tohle. GPU jednotky jsou v porovnání s CPU ... jak to je jen říct... úplně blbé. Moc toho sice neumí, ale to co umí, dělají to rychle. Zjednodušeně řečeno počítají trojúhelníky.
Na druhou stranu je CPU složeno z mnoha instrukčních sad optimalizovaných po určitý účel. Algoritmu pro rendering se v minulost ubíhal dvěma směry. Rychlý výsledek třeba "Scanline rendering" - což má doposud Blender, ale kvalita výstupu je problematická-nereálná. Později za začalo kombinovat více metod, kde každá se specializovala jen na to svoje. Navíc zvolením vhodné metody šlo výsledek výrazně urychlit nebo zpomalit. Druhou cestou je fysikálně čistý renderig (Luxrender, Indigo). Zdlouhavý výpočet, ale výsledky jsou absolutně reálné. Nějakou tou třetí cestou šel rendering pro GPU. I GPU jednotky už mají více instrukčních sad, ale všechny jsou optimalizované na rychlé "kreslení trojúhelníků" s tím, že výsledek musí "nějak dobře" vypadat, ale hlavně rychle - nekvalita se ve hrách ztratí. Jinými slovy GPU jednotky jsou určeny pro jiné algoritmy renderingu. Poslat na ně výpočet původně učený pro CPU, může být rychlost dokonce pomalejší, protože se musí hodně emulovat (pamětníci jistě znají EM87 pro emulace výpočtů čísel s plovoucí řádovou čárkou - dnes prehistorie).
Abych to shrnul. Implementace GPU renderingu do Blenderu je práce s dalekým cílem a nejasným výsledkem. Komunita nemá tolik prostředků, aby udělala to co Nvidia. Priority jsou zatím jiné.
Ano, asi by šlo pro uživatele OS, kde není CUDA podporována, mít možnost zvolit jednotku pro výpočet (Něco jako Bleder<>Yaftay - mít volbu CPU<>GPU). Spekuluje se o využití GPU jednotek k renderu animací (několik snímků animace se bude renderovat najednou vždy několika jádry), ale to je hudba budoucnosti. Nikdo v současnosti nechce překopávat renderovací jádro Blenderu, které se navíc u mnoha uživatelů (kteří nedisponují kvalitní kartou) zhorší.
Existují tři možnosti:
1)Smířit se Blenderem jaký je a dělat kvalitní věci i v něm. Vhodnou optimalizací se dá dosáhnou kvalitního renderu docela rychle.
2)Koupit si komerční render - ale nezřídka se ukáže, že ona "potřeba" rychlého renderu je spíš o tom, že jen "chceš" - takže jej steně nekoupíš.
3)Blender je opensource, klidně se přidej do týmu a podporu GPU doprogramuj :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 07, 2009 11:40 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
konecne pekne vysvetlene, a thread je aspon uzavrety. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 07, 2009 11:50 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
Procesory řady x86 jsou koncepčně zastaralé, takže nemůžou být ani moc rychlé. Ale nikdo nevyrábí jinou alternativu, jako třeba PC nebo laptop s Cell procesorem. No a běžným uživatelům zbývá jen vzít zavděk těmito procesory, když jiné nejsou. A ještě si většina z nich myslí, jak jsou ty procesory dnes rychlé a jak se rychle vyvíjí. Ve skutečnosti jejich vývoj zamrzl tak před pěti lety a další změny jsou jen kosmetické. Můžete se ještě dlouho bavit o instrukčních sadách dnešních procesorů, ale to, že polovina výpočtů se odehrává v EAX, to už jim nikdo neodpáře a žádné dodatečné instrukční sady ani několik jader to nezachrání. Dnešní x86 procesory jsou dobré na to, aby žraly elektriku, ale na složitější výpočty a vůbec jakékoliv výpočty (typu Blender) vhodné nejsou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 07, 2009 12:02 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
tak aby som ta trochu poopravil. Zaiste vies ze nova sada procesorov urcena hlavne pre graficke ucely. Mysleno tym to ze sa spoji CPU a GPU. Ktora sa chysta tak do dvoch rokov je postavena na bazi prvych procakov pentium??? Nemyslim ze mas az tak podlozenu pravdu ze sa vyvoj pozastavil. Kluci z intelu sa totiz vracaju este raz zopakujem k prvym radam procesorov pentium ( pre pamatnikov z cias 120MHz atd) na zaklade ktorych vyuziju technologiu znamu uz tak 10 rokov pre nove procaky Larabee. ;) Problem vsak zostava podpora a to je ze sa musi uplne od znova pripravit (nazvyme to naprogramovat) instrukcne sady = ovladace ktore nebudu ani na bazy DirectX ani na OpenGl ale uplne nieco nove. A to start larabee brdzi ako jedine. Ak totiz toto vyjde tak ako si to intel predstavuje tak sa kluci v nVidii a tak podobne este zapotia. Ono totiz bude zalezat uz len na programatoroch (typu programatory blenderu) akym sposobom sa bude napriklad pocitat "plamienok v tvojej oblubenej hre" a nebude to dane tym ako to urcil DirectX resp. OpenGL.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 07, 2009 12:25 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 08, 2004 7:18 pm
Příspěvky: 788
Bydliště: Plzeň
frca píše:
Procesory řady x86 jsou koncepčně zastaralé, takže nemůžou být ani moc rychlé. Ale nikdo nevyrábí jinou alternativu, jako třeba PC nebo laptop s Cell procesorem. No a běžným uživatelům zbývá jen vzít zavděk těmito procesory, když jiné nejsou. A ještě si většina z nich myslí, jak jsou ty procesory dnes rychlé a jak se rychle vyvíjí. Ve skutečnosti jejich vývoj zamrzl tak před pěti lety a další změny jsou jen kosmetické. Můžete se ještě dlouho bavit o instrukčních sadách dnešních procesorů, ale to, že polovina výpočtů se odehrává v EAX, to už jim nikdo neodpáře a žádné dodatečné instrukční sady ani několik jader to nezachrání. Dnešní x86 procesory jsou dobré na to, aby žraly elektriku, ale na složitější výpočty a vůbec jakékoliv výpočty (typu Blender) vhodné nejsou.


Jojo, kéž by x86 zemřelo a nahradila ho nějaká lepší architektura. Bohužel se to ale v dohledné době nestane. Jak je to špatná architektura je vidět docela dobře zrovna u Blenderu.

Kamarád si právě pořídil SGI Octane 2 bežící na frekvenci 250MHz (nedělám si srandu, tyhle architektury jsou výkoné i s nízkou frekvencí) a rozdíl v rychlosti půlhodinového renderu oproti nějakému současnému inteláckému procesoru, myslím, že to byl nějaký quad, je prý asi 1 minuta v neprospěch SGI. Ten octan je starý skoro 8 let.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 07, 2009 1:04 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 09, 2007 6:31 pm
Příspěvky: 1096
6xx píše:
Kamarád si právě pořídil SGI Octane 2 bežící na frekvenci 250MHz (nedělám si srandu, tyhle architektury jsou výkoné i s nízkou frekvencí) a rozdíl v rychlosti půlhodinového renderu oproti nějakému současnému inteláckému procesoru, myslím, že to byl nějaký quad, je prý asi 1 minuta v neprospěch SGI. Ten octan je starý skoro 8 let.


O_o O_o tak to cumim xD


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz