Ahoj, se studenty ve škole kutíme jedno video, kde potřebujeme do natočeného snímku našroubovat animaci kráčející postavy vytvořené v Blenderu.
Postavička - jmenuje se Kostkoun - má vyjít zpoza zdi, projít před kamerou a opět zajít za zeď. Vytvořili jsme dvě masky, které odpovídají těmto dvěma zdem a myslel jsem si, že tyto Masky budou Kostkouna zakrývat tak, aby šel vidět jen v místech, kde není za zdí. A tady je problém. Masky mi nefungují, jak bych potřeboval.
Když masku použiju jen na podlahu pod Kostkounem, kam dopadá jeho stín, funguje to. Stín za zdí nejde vidět (viz odkaz na obrázek, nody jsou zvýrazněny červeně).
Když ale tu samou masku použiju na samotného Kostkouna (používám stejné dva nody - na obrázku zvýrazněno zeleně), překryje mi celý záběr bílá plocha v místech, kde je maska.
Netuším proč. U toho stínu to nedělá, ten funguje ok.
Obrázek 1 s chybou v masce u renderu Kostkouna
http://www.imgup.cz/images/2016/10/14/Blender_maskovani1.jpgObrázek 2 - maskuju jen stín kostkouna, funguje to jak má.
http://www.imgup.cz/images/2016/10/14/Blender_Maskovani2.jpg