Zdravím
jak jíž název předmětu vypovídá mám problém s průhledností modelu abych byl co nejpřesnější ....
Máme PNG obrázek na němž je textůra pro můj model tato textůra má určité své části transparentní resp ... průhledné
ovšem ale když jí aplikuji na model tak se průhlednost neaplikuje což je samozřejmé dokud jí nenastavíme ...
tedy ... podle několika návodů všude možně jsem se dostal k tomu že asi potřeba vytvořit pro daný model
Materiál v něm nastavit Z Transparency u níž nastavíme Alphu na "0.0" a v textůře pro materiál nastavíme v influenci alphu na "1.0"
jenže v takovém případě mi model zmizí úplně ... takže asi ne ?
tedy zkusil jsem v Materiálu MASK ale u něj se sice transparence vykreslí ale zato skrze ní nejde vidět nic co se vyskytuje za modelem takže to taky není optimální cesta
Dodám pár obrázku pro názornost ...
zde jsme na 3D VIEV a Shading je Multitexture - bílé části modelu jsou transparentní část textůry
Textůru můžete vidět zde
( s transparentními okraji )
Při nastavení MASK transparence materiálu se textůra na dřevěné podlaze vykreslí takto - ( BLENDER RENDER )
A při použití Z transparence je model transparentní úplně čili neviditelný což nemá cenu ukazovat už ...
Zkusil jsem hodně kombinací všeho možného no ale nic z toho nefungovalo tedy ... pokud by s tímto problémem který se mi zdá naprosto triviální měl někdo zkušenosti prosil bych o pomoc
Pokud jsem zapomněl zmínit některé důležité informace o nastavení renderu nebo něco podobného tak si řekněte a já je dodám v tomto ohledu Blenderu teprve začínám ....
Pokud by mě chtěl někdo kontaktovat na skype - "Qweasr5"