Právě je úte lis 26, 2024 12:26 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 5:53 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Siso: heh no to nevim jestli je to rychlejsi nebo ne o tom by se dalo polemizovat.....

kdyz nastavim primo normal mapu na objekt tak to ma zase uplne jine vyhody, napriklad ve spolupraci protoze danny objekt muzu pouzit v jine scene aniz bych musel delat tve nastaveni a tez odpada uplne dalsi rendering!!! o to se jedna, protoze ty generujes unikatni normal mapu pro kazdej fram :-) kdyz to ja budu mit zapecenou na kazdym objektu ve scene (kdyz si s tim dam praci)

jinak todle reseni ktere rikam (pro kazdy objekt vygenerovana normal mapa) je praktyctejsi reseni nez to tvoje protoze vim ze kdyz to budou mit ty objekty ve scene vsechny nemusim tuto normal mapu generovat do postprodukce a je to usetreni dalsich starosti :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 5:58 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@Bumpkin: tak ted se neshodnem, nepovazuji to za zbytecne. Komponovani s PASS je nepochybne uzitecna zalezitost. Setri to hromadu casu, ktera jinak padne pri ladeni final renderu. Nehlede k tomu, ze ulozene PASS muzes pouzit i druhy den, zname to :-)

@EdgarVanat, Siso: tak to ted nekdo stoji opodal . . . :-) to co postnul Bumpkin (...setup4.jpg) preci neni zadny renderovani normaly pres material. Je to ten uplne stejny Normal Pass jako jste udelali z toho souboru "nasviceni nody" jen jste pouzili jine nody pro vizualizaci normaly.

Jedine co mne ted zaujalo - ty jsi schopny nejakym scriptem savenout normal, vector atd automaticky jako samostatne soubory? Jak to funguje? Diky za info.
Sam jsi preci psal, ze to blender neumi.
Muj favorit z render Scriptu je AutoSaveRender.py.
Pri vizualizacich se mi tu behem hodinky nahrne i 200 renderu i polorenderu, kdybych mel kazdy ukladat . . .

edit: @Bumpkin: jsme se prispevkem minuly, tak jen dodatek - ted mam pocit, ze jsem vynechal vasich par diskusnich prispevku nebo co? tady preci nikdy nikdo nemluvil o zapekani normal mapy do materialu objektu. mluvilo se o vyrenderovani normaly cele sceny . . . ja myslim, ze koncim . . . asi jsem unavenej

jen souhlasim, kdyby jsi Siso trochu lepe popsal vysledny zamer dve stranky bychom usetrili. A jestli tvuj zamer je to co jsi postnul v linku na Flame, tak je to to co ti Bumpkin (a i ma malickost) navrhla a to je - dostat pri renderovani sceny jednoduchym zpzusobem normal mapu a to at jednim nebo druhym (s Edgarem doladenym) zpusobem. Oboji postprocess s nody.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 6:45 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
no tak som si prešiel diskusiu smerom dozadu a bumpov setup4 je ten najlepší spôsob imho


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 6:46 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
btw, to rendrovanie passov do samostatnych suborov je cez nody, mas tam file output


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 7:18 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
mimochodom prvy post ako dostat normal mapu som si tam hodil sam az tak to tam postnul Bumpkin pretoze ma to zaujimalo ako na to cez NODy. Akurat som nespomenul ze chcem COMPOSITION NODE a nie MATERIAL NODE. Tak se omlouvam. :)
Taky jsem z toho unaveny a jsem rad ze to mam za sebou - uspesne. Pretoze premna najprijatelnejsia je metoda ktoru sme spravili nakoniec. Polemizovat o rychlosti renderu nehodlam pretoze je to jasne jak facka. Ja som si to skusil, niekto polemizuje... :) Normalmapa cez materialy je proste pomalsia ak si scitas vsechny casy toho co potrebujem.
A Bumpkin jeste jedna vec co si mozno zle pochopil. Mozno som sa zle vyjadril. Postprodukcia je nieco mimo Blender a nerobi sa okamzite.
Mimochodom ak to ponukaju ako rok staru novinku vo Flame tak to zase asi taka blbina nebude, ze jo?

Uz to riesit nebudem, fakt. Mam co som chcel tak tym co mi pomohli, dakujem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 10:08 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
Siso: jasny v pohode ja uz sem zticha..... :-) proste mam jiny nazor a jinou zkusenost na postproces v ramci grafika jako jedne osoby a ne teamu :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: čtv kvě 27, 2010 10:29 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
viete, ale teší ma, že sme na fóre opäť o niečom diskutovali, škoda, že veci sa takto neriešia Častejšie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: pát kvě 28, 2010 8:55 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@EdagrVanat: tak, takove nadseni nesdilim :-) v ramci "Otazky a odpovedi" jsem radeji, kdyz pod otazkou najdu odpoved nez to nase vcerejsi pretahovani na 5 stranek.
JInak s tim "FIleOutput" to je neuveritelne!!!! jak dlouho jsem spal na tom zlatem jablku? Diky moc za budicek :-)

@Siso: doufam, ze jsi dneska plny sily, protoze vcera uz jsi mel takovy klapky na ocich (nebo jsi takovy beran?) Vcera jsem jasne rekl, ze ...setup4.jpg od Bumpkina neni reseni pres material a stejne mi to porad vracis jako bych mluvil do zdi. Bumpkin poslal dve NODE nastaveni
- prvni je COMPOSITE
http://twentyfourbecks.files.wordpress. ... setup4.jpg
- a druhy je MATERIAL
http://twentyfourbecks.files.wordpress. ... _nodes.jpg

Zkus si na to udelat dve minuty. Bude se ti to libit :-)
Jediny duvod proc na to jeste dnes reaguju je, ze problem mezi nami neni v jinem pohledu na optimalni reseni, ale to, ze ja o voze a ty o koze :-) Jestli ani tento mail to nevyresil - vzdavam se :-)


Přílohy:
NormalMap.blend.zip [250.33 KiB]
145 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: pát kvě 28, 2010 9:20 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Ty kokso, tak to je prusvih. Ja som to z nejakeho dovodu okamzite pripnul k Material NOD. Tak to se moc omlouvam. Jsem ale pako.
Asi by bylo lepsi smazat cely ten 5stranovy pokec a nechat tam jenom ten Bumpkinov NOD. :shock:

Fakt se omlouvam Bumpkine. Mas u mne pivo az jednou dorazis do PHA. :)

To tvoje reseni teda, je nejvic sikovne ted kdyz to vidim ze je to Composite NODE.

Cau a moc dekuju.

VKLIDU: Tebe tiez ze si mi to pekne vysvetlil. :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: pát kvě 28, 2010 11:45 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
uf, no hura :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: stř led 15, 2014 7:14 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Ahoj.

Vyfucal mi z hlavy tento COMPSITE NODE ktory sme uz davno riesili a neviem ho ani najst. :)
Odkaz. ktory tam je uz nefunguje... :(
Nenajde sa niekto kto ho ma alebo via ako nastavit composite node pri renderu aby som vyexportoval zvlast este normal mapu?

diky.

R.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: stř led 15, 2014 8:40 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Stáhni si ten blend soubor o čtyři posty výš, tam to všechno je :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: NORMAL MAP
PříspěvekNapsal: stř led 15, 2014 8:47 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Ok, diky.
R.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz