Právě je úte lis 26, 2024 12:37 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: pon srp 22, 2011 10:18 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 03, 2010 11:03 am
Příspěvky: 51
Ahoj,
Když vytvořím scénu a renderuji ji tak se mi tam vždycky objeví tenhle velký šum, mužu to renderovat třeba i vic jak 2 hodiny a stejně nezmizí. Možná to bude nějakým materiálem nebo světlem, nevim si s tím rady. Nevite čím by to mohlo být?
tady je náhled té scény:
Obrázek
Není to nic nad čím by se člověk rozplýval ale mám to do adventury takže tam všechno musí být vidět :-)
díky za odpověď.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: úte srp 23, 2011 5:04 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
heh no a precetl jsi si vubec jak ten renderer funguje?? :-)

prvne je to FYZIKALNÍ renderer to znamena že renderuje donekonečna!!!!
a pokud jedes jen na bezne nastaveni tak peknej render ti vyleze po dbu az dvou :emo02:
pokud si o tom neco nenastudujes rychlej render z toho opravdu nedostanes :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: úte srp 23, 2011 5:55 pm 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
jj, jak říká bump - rendering v Luxu trvá holt dlouho a dvě hodiny na interiérovou scénu v takovym rozlišení opravdu není moc. Šum je na tom renderu rozprostřen poměrně rovnoměrně, takže hlavní problém je v málém počtu samplů na pixel (údaj S/p v dolní liště luxu). Aby ses zbavil šumu, potřebuješ tak 1000 S/p. Doporučuji nechat renderovat přes noc a zbývající šum odstranit třeba v gimpu.
Samozřejmě by šlo taky vylepšit nastavení, ale vzhledem k tomu, žes neřekl ani jakou metodu výpočtu jsi použil, jaký osvětlení apod. tak je těžký radit...

Marek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: úte srp 23, 2011 6:08 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Lux nepoznam, doporučujem Yafaray, na svoje vysledky je velmi rychly podla mna, za 2 hodiny mas scenu uplne bez sumu...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: úte srp 23, 2011 6:15 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Taky se přikláním k Yafaray kvalita ku rychlosti renderu je úplně super. Lux render ani podobné unbiased renderery nepoužívám. Kvůli workflow nehodlám čekat na render dny nebo přes noc to mít puštěnné :-)

Martin S. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: úte srp 23, 2011 9:54 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 03, 2010 11:03 am
Příspěvky: 51
používám standartní nastavení, sampler Metropolis / Bi-directional, světlo Sun též s defaultnim nastavenim.
Jak říkáte to bude nejspíš ten kámen úrazu.
No, zas na druhou stranu je pravda že v Yafaray bych to nemusel renderovat celou noc, ta elektrika taky není zadarmo.. :-D
a pak taky potřebuju to mít co nejrychlejší, pokud tu adventuru nechci dělat 10 let.. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: úte srp 23, 2011 11:44 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř pro 26, 2007 8:23 pm
Příspěvky: 399
Ale vem to z te druhe stranky lux render diky sve specifikaci plive paradni vystupy takze kdyz to jednou spravne nastavys tak mas celkem jasnej vysledek takze kdyz mas treba 4 jadra tak nastavys at to jede na 3 a u toho muzes pak modelovat dalsi scenu uvidis ze nez vytvoris dalsi tak ta predtim bude cista a render v luxu muzes pauznout ulozit a pak zas pokracovat kdyz to nactes


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: stř srp 24, 2011 8:55 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: pát říj 02, 2009 8:18 am
Příspěvky: 678
Bydliště: Žilina
Ale keby slujda robil nejaku komerciu, tak nepoviem, ale ako vidim, nema to ani nejake extra fotorealisticke textury(z toho obr ich moc nevidiet ale aj tak tam pocit ze su to bud polovica len nastavene farby alebo niecvo podobne) ani nastavenia materialov, takze je podla mna blbost renderovat 40hodin jednu scenu ktora aj tak nema nejake extra detaily a nevyzera realistickym ked moze si dat yafaray, kde to bude mat za 1,5hodiny a ma kvalitny render.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: stř srp 24, 2011 11:02 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
slujda píše:
používám standartní nastavení, sampler Metropolis / Bi-directional, světlo Sun též s defaultnim nastavenim.
Jak říkáte to bude nejspíš ten kámen úrazu.
No, zas na druhou stranu je pravda že v Yafaray bych to nemusel renderovat celou noc, ta elektrika taky není zadarmo.. :-D
a pak taky potřebuju to mít co nejrychlejší, pokud tu adventuru nechci dělat 10 let.. :-)


Bi dir není uplně špatná volba, ale v tvém případě bych raději použil photon mapping bez caustics a nastavení můžeš klidně nechat defaultní. Taky použij ve scéně Portal
http://www.luxrender.net/wiki/Portals
Mohlo by to výrazně urychlit rendering.
Jestli máš ve scéně jenom Diffuse materiály, mohlo by se to renderovat celkem rychle.

Co se týká yafaraye, tak je dobré si uvědomit, že verze pro B2.5 ještě není stabilní. Chtěl jsem nedávno vyrenderovat v yafarayi scénu, kterou už jsem měl nastavenou pro lux a vůbec jsem nemohl nastavit stávající materiály pro yafa, prostě to nešlo, každou chvíli to spadlo, takže jestli půjdeš do yafaraye, tak bude lepší použít verzi 1.1 spolu s Blenderem 2.49.
To má ještě jedno úskalí v tom, že yaf1.1 je jen ve verzi 32bit pro windows, takže můžeš mít problém při instalaci, pokud používáš blender se 64bit pythonem. Onehdá jsem se na to vykašlal a yafaray jsme měl jen v linuxu, pro kterej je i 64bit verze.
Jinak je ale yafaray skvělej a je opravdu o dost rychlejší než lux, jen kdyby ten jeho vývoj nebyl tak pomalej...

Marek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: stř srp 24, 2011 2:40 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř srp 05, 2009 8:37 pm
Příspěvky: 1212
Marek:Já používám build Blenderu 2.5x pro Yafaray a padlo to jenom u průhledných objektů, ale to jen když jsem chtěl sklo renderovat aby se ukazoval render v okně, přes příkazovou řádku to vypočítalo v poho. V podstatě modeluju v 2.59 a pak to otvírám v tom buildu nastavím kameru světla a jede to dobře, aspoň mě. Co se týče buildu pro 2.49 tak používám 2.49 64bit a Yafaray taky 64bit.

Martin S.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: stř srp 24, 2011 10:24 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 03, 2010 11:03 am
Příspěvky: 51
Podle Markova doporučení jsem to zkusil přenastavit, nechal jsem to renderovat taky zhruba ty dvě hodinky a vylezlo mi toto:
http://img29.imageshack.us/img29/5339/nemocnice1luxscene00001.png
Samozřejmě, pokud bych chtěl finální podobu tak bych to tam nechal dýl. Render je už ted podstatně rychlejší a velký šum už tam v podstatě není, díky Marku!
potřeboval bych jenom ujištění, ty světlé fleky co tam jsou na schodech a tak, po delším renderování zmízí nebo tam zustanou?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: čtv srp 25, 2011 12:57 am 
Offline
.....
.....

Registrován: úte čer 28, 2011 8:01 pm
Příspěvky: 421
Ty fleky nezmizí!! Je to chyba téhle metody a dá se to upravit nastavením většíího počtu fotonů a menší search vzdáleností (nevim jak se přesně tenhle parametr jmenuje) Větší počet fotonů zaměstná akorát pamět počítače, takže bych jich tam dal největší počet, co zvládne tvoje pc.

To Ragnos: S tou stabilitou to asi nebude tak hrozný, jak jsem napsal, ale rozhodně mě ten yafa 1.2 nepřesvědčil, abych ho přidal do svého workflow.
Už existuje 64bit verze yafaray 1.1 pro windows? Je fakt, že já jsem se s tim potýkal asi tak před dvěma roky a jelikož mi blenderování pod linuxem docela vyhovovalo, tak jsem neměl důvod to později zjišťovat...

Marek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Šum v Luxrenderu
PříspěvekNapsal: pát zář 16, 2011 8:12 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte srp 03, 2010 11:03 am
Příspěvky: 51
jen tak mimochodem, stránky ohledně té adventury jsou zde http://timemachineadventure.blogspot.com/ kdyby měl snad někdo zájem.. :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz