Obávám se, že těmi importními skripty si moc nepomůžeš. Předně Blender není CAD a převod modelu bude vždy ztrátový. Inventor běží na jádru, který pracuje s BREP NURBS plochami, případně CSG geometrií. Blender pracuje hlavně se sítí trojúhelníků (mesh), které ve většině 3D CADů slouží jen jako mezivrstva pro účely zobrazení na GPU. Nurbs plochy v Blenderu nejsou v současné době na takové úrovni, aby tyto data mohl zpracovat. Takže jediná cesta je teselace NURBS nebo CSG reprezentace a importování přes nějaký mesh formát. Ten DWG skript ve skutečnosti volá převodník do DXF, založený na OpenDWG a dále importuje jako DXF, přitom si nejsem úplně jistý, co dělá s případnou CSG reprezentací modelu.
Teselace se dá provést přímo v CADu, např. přes ten STL, který ale nemusí být nejvhodnější (zkus vrml). S Inventorem jsem už nějakou dobu nedělal, takže si nevybavuji jaké má exportní možnosti, ale obvykle se dá nastavit rozlišení teselace a tím velikost souboru.
Problém je v tom, že model má po teselaci obzvlášť hnusnou topologii, a jeho další editace je problematická. Dále Blender přepočítává při editaci a renderu normály trojúhelníků, ale převedené modely nemají spojité normály, a pokud se bývalé NURBS pláty vyexportují jako spojitý mesh, jsou při vyhlazení vidět artefakty jako černé plošky a nerovnosti povrchu.
Proto převod přes 3DS taky nejspíš nic nebude řešit, pokud tedy 3DS nenačte přímo NURBS a potom nepoužije nějaký jiný způsob teselace s heuristikou pro dosažení dobré topologie a rozdělením meshe podle plátů (jako edgesplit v Blenderu).
Jinak blokace dxf exportu v Autodesk produktech je pěkná, já používám starší verze AutoCadu, které to ještě uměly. Holt pokrok :). Podívej se na stránky Solidworksu. Měli tam modul pro ACAD, který rozšiřoval jeho exportní možnosti (samozřejmě tak, aby se to příliš nelíbilo Autodesku). Vypadá to divně, ale zřejmě marketing a konkurenční boj je asi důležitější, než opravovat chyby ve vlastním SW.
|