Právě je sob lis 23, 2024 1:08 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Hromádka s particlů?
PříspěvekNapsal: pon dub 18, 2011 1:12 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
zkousel jsi i (Blender 2.5) Particles > Physic > Fluid ?

(pro 2.49 je v Particles v paletce Extras polozka Stickies, ta by to mohla podrzet, ale myslim, ze nekupi.
Aby se kupily tak na to byl myslim nejaky script (prave pro efekt napadaneho snehu), ale to bych musel pohledat. Jestli bude cas zkusim dohledat, ale zkus jestli by ti Particles Fluid z 2.5 nestacil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hromádka z particlů?
PříspěvekNapsal: pon dub 18, 2011 5:51 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
jestli ocekavas neco realnejsiho nez je toto, tak to budes muset jit do fyziky GE
Fluid se samozrejme chova podle svych pravidel, ale aspon se do sebe nepropadaji jako Newtonian)
Blend by mel jit asi doladit, aby se to tak nehoupalo a drzelo to vice jako hromada, ale s fluid jsem zatim nedelal, Genom dela tutorial na castice treba bude vedet vice).
At se dari


Přílohy:
Screen shot 2011-04-18 at 17.48.09 2.jpg
Screen shot 2011-04-18 at 17.48.09 2.jpg [ 55.59 KiB | Zobrazeno 1264 krát ]
test-Particles-Fluid.blend.zip [229.46 KiB]
67 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hromádka z particlů?
PříspěvekNapsal: úte dub 19, 2011 10:52 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
nemam ted cas na poradnou odpoved, tak jen ve zkratce:
GE je blender game engine s nim muzes delat i fyzikalni simulace jako jsou tve kupy valecku (ale Google ti to vysvetli lepe). Vzpominam si, ze PildaNovak mel nejaky script "heaper" co v GE generoval hromadu nejakych zbytku
http://www.bulletphysics.org/Bullet/php ... =17&t=3133
(nemuzu ted najit to video, ale je to pro 2.4x)
ted tu vidim jen jeden blend s lebkama, ale urcite jde objekt vymenit
http://plant.ffa.vutbr.cz/~novak/dwnflz/crackme/
je to heap01.blend, ale myslim, ze mel i dvojku

Valecky do sebe polezou nebo nepolezou podle toho jaky distanc mezi casticemi nastavis. Stejne tak to bude placate nebo kupa podle viskozity, bych rekl. S Particle Fluid jsem zatim nedelal, ale vzhledem k tomu ze to je kapalina u ktere se da ovlivnit hustota tak by to melo jit, akorat samotna animace bude vypadat zvlastne.
Mel jsem dojem uźe i v klasickych particlech jde nastavit distanc u kolize mezi casticemi, ale ted to nevidim, hlavne se to porad bude chovat jako koule at jeobjekt jakykoli.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hromádka z particlů?
PříspěvekNapsal: úte dub 19, 2011 3:12 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
tady je ten heap01 s nejkou drti (vzory jsou v samostatne vrstve)


Přílohy:
heap01.blend.zip [117.65 KiB]
59 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hromádka z particlů?
PříspěvekNapsal: úte dub 19, 2011 7:02 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
ukazka GE
pro nastaveni GE se prve prepni z Render na Game
(pripadne zapni Record Animation, ktere ulozi animaci do IPO a muzes ji pak prehrat Alt+A)
Obrázek

pro valecek zapni:
Obrázek

Game Engine spustis klavesou P

blend
http://mond.own.cz/blender/GE/test-Particles-2.blend.zip

animation
http://blender.howto.cz/blender-links/test-GE.avi
animaci je lepe spustit az se nacte cela, nejak se to hryze . . .)

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hromádka z particlů?
PříspěvekNapsal: stř dub 20, 2011 6:00 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
neni zac, spis je skoda, ze se nazpojil nikdo kdo s casticemi umi :) at se dari


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hromádka z particlů?
PříspěvekNapsal: sob dub 23, 2011 9:27 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
Taková interakce přes částice nepůjde, newtonovská fyzika neřeší kolize částic mezi sebou a fluid vytváří vazbu mezi částicemi i při oddalování, simulace jen "sypkých" částic tu není. Navíc částice je brány jen jako koule, lze na ně namapovat jakýkoli objekt, ale výpočtově jsou to jen koule o velikosti dané parametrem size. Efekty s částicovým systémem jsou dobré v konfiguraci hodně částic a malá velikost (vztaženo k renderu). Takže schůdná je jen ta GE varianta.
Interakce s GE se zajistí zatrhnutím nahrávání animace z GE (Record animation / Record Game physics podle verze Blenderu). Tím se přenese animace z GE do animačního systému Blenderu. Obousměrná interakce už je horší je pro dopředu animované objekty nastavit v logic bricks vztah always - and - F-curve.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz