Právě je sob lis 02, 2024 12:39 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: "3d MAX Remove" a posun bodu po edge
PříspěvekNapsal: čtv úno 05, 2009 9:48 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 8:18 am
Příspěvky: 111
Da se nejak v Blenderu odstranit EDGE bez vymazani prilehavajicich facu? Abych nemusel pak zase oznacovat bocni hrany a delat rucne face. Nekdy kdyz ubirem vice hran, by mi to bodlo.
A jeste posun bodu po smeru EDGE? Jsem skousel ruzne "souradni systemy", ale nic... :( Treba, kdyz subdividnu nejakou edge a chci bod "soupat" po ni. Kdyz je "pravouhla", tak neni problem, ale kdyz je nejak nasikmo, tak nevim jak na to...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 05, 2009 9:53 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
prozatím ne...mělo by fungovat až v 2.5...

u posouvání vertexu po hraně si nejsem jistej...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 05, 2009 10:37 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 27, 2005 11:05 am
Příspěvky: 337
Bydliště: Brno/Olomouc
to posouvani po hrane jde, mam tuseni ze existuje i nejaka zkratka, ale ja to delam nasledovne: oznacim si jeden z vertexu, ktery na edge-i lezi, tam umistim kurzor, nastavim pivot na 3d kurzor a pomoci scale posouvam jiny vertex budto k nebo od kurzoru.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 05, 2009 10:39 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
Vybi:
tak to robim aj ja, ked potrebujem, ale je to nepohodlne a zdlhave


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 05, 2009 10:50 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 27, 2005 11:05 am
Příspěvky: 337
Bydliště: Brno/Olomouc
myslim ze to mam, jde to ale jen pro dva a vice vertexu, zkuste ctrl+e a edge slide. Je to asi nejblizsi funkce kterou hledas..
jde vlastne o posunuti skupiny vertexu mezi tremi body (tremi skupinami bodu) dve skupiny tvori krajni edge, mezi kteryma vybrany edge lezi a treti skupina je puvodni poloha vybraneho edge. potom funguje posouvani od aktualni polohy smerem k jedne ze skupin, pricemz nejde edge "pretahnout" za hrany krajnich edgu a plati zde prima umernost: posunuti 0 je nulove posunuti, 1 a -1 jsou krajni pozice.
btw http://wiki.blender.org/index.php/Manua ... Face_Tools muze se hodit..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 05, 2009 11:03 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 8:18 am
Příspěvky: 111
Jj, fungujou oba spusoby. Vyskouseno, dik.
Ps. Na to Remove v dalsi verzi se docela tesim.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv úno 05, 2009 11:06 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: sob srp 27, 2005 11:05 am
Příspěvky: 337
Bydliště: Brno/Olomouc
Jinak pokud to dobre chapu, potreboval jsi odstranit treba z prehuste site celou skupinou vertexu...na to ti prave edge slide pomuze...pretahnes vsechny body k jednomu okraji, presne na +-1 a potom odstranis duplikovany vertexy (w-remove doubles)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: ...
PříspěvekNapsal: pát úno 06, 2009 12:08 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: stř led 23, 2008 11:35 pm
Příspěvky: 135
Bydliště: Praha
Vybi píše:
Jinak pokud to dobre chapu, potreboval jsi odstranit treba z prehuste site celou skupinou vertexu...na to ti prave edge slide pomuze...pretahnes vsechny body k jednomu okraji, presne na +-1 a potom odstranis duplikovany vertexy (w-remove doubles)
pro tenhle účel lépe poslouží možnost "edge loop" po stisknutí "x" :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte srp 25, 2009 5:08 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 01, 2008 6:14 pm
Příspěvky: 404
Posun po edge dělam podobně jako Vybi jen trochu zkráceně: Označim si vertex na edge, pivot přepnu na Active Vert/Edge/Face, potom si označim vertex kterym chci posouvat a stisknu scale


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz