Právě je pát lis 01, 2024 8:27 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Scena - kinosala
PříspěvekNapsal: pon pro 01, 2008 2:16 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Prispievam len par dni ale otazok budem mat asi najblizsiu dobu hodne. S Blenderom zacinam. :)

Zaujimalo by ma ako by ste pripravili scenu (animovanu) kde by bola kinosala a na platne by behal film. Ako textutu platna by sme si teda predstavili nejaky skutocny video subor. Chcel by som docielit toho aby pri pohlade od platna smerom k sedadlam bolo na vsetkom co v scene bude (sedadla a pod) odraz resp. tiene alebo neviem ako to nazvat toho co na platne prave bezi. Samozrejme ale len v CB aby to posobilo ako tien. Tak ako by ste na to sli? :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 02, 2008 2:05 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
pred plátno umiestni Area light a nastav mu textúru rovnakú ako filmu a máš to....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 02, 2008 2:53 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
To je take jednoduche? :) Tak super, az sa dostanem k tomu tak to vyzkusam. dik.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 02, 2008 11:23 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
zas tak jednoduché to myslím není, protože pokud přiřadíš texturu světlu area, tak ti to pak promítne tu texturu jako projektor (dokonale ostrou)
Pře časem jsem viděl nějaký video, kde předváděli vývoj texturovaných světel, ale netušim jak se to jmenovalo. Třeba to bude ve verzi 2.5
Já bych na to možná šel tak, že bych tu texturu nejdřív nějak brutálně rozostřil a to fakt hodně a teprve pak bych to přiřadil tomu světlu.
Udělall jsem dva takový pokusný rendery - na jednom je jako textura obrázek od Hundertwassera a na druhym je to samý akorát rozostřený, aby too chytlo jenomtakovej barevnej nádech. Taky by bylo dobrý snížit kontrast.


Přílohy:
kino2.jpg
kino2.jpg [ 9.09 KiB | Zobrazeno 369 krát ]
kino1.jpg
kino1.jpg [ 13.93 KiB | Zobrazeno 369 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte pro 02, 2008 11:30 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
tak jsem našel ten článek o area světlech s texturou. http://unclezeiv.kerid.org/2008/07/text ... in-blender


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 03, 2008 9:47 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Vyzera to dobre. V mojom pripade ale budem chciet aby ta scena vyzerala trochu nerealne. Ide o to aby bolo aspon minimalne poznat na tych odrazoch svetla o aky spot konkretne ide. Je to pre klienta takze ta projekcia sa nesmie uplne zamenit resp. byt totalne necitatelna. Myslim ale ze zvolim zlatu strednu cestu a rozblurujem to video najprv, ale iba trochu. :) Jo, a dam to asi do CB. To este neviem. Toto bude moj uplne prvy projekt v Blenderu tak som zvedavy.. :)

dik


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 03, 2008 7:40 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
ty už máš klienta aniž bys měl reference ve 3d? závist :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř pro 03, 2008 9:23 pm 
Offline
....
....

Registrován: pon srp 11, 2008 4:34 pm
Příspěvky: 272
jo taky docela závidim :-)
ještě mě napadlo, že by se dal obraz rozstříhat na několik menších obdélníčků a každej z nich pak přiřadit menšímu area světlu (s odpovídající velikostí), když to pak ještě trochu rozostřííš, dostaneš podle mého podobně kvalitní výsledek jako v tom odkazu.
Docela mě tohle téma zaujalo, takže možná taky udělám nějakou scénku podobnýho rázu, ale spíš s televizí. Ještě by mě zajmalo, jak udělat, aby ta area lampa nnebyla v renderu vidět...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 04, 2008 4:44 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@maraCZ: tak to je krasny napad s tou blur texturou :)
pozn.: Vlastne teoreticky by stacilo kdyby mel materialovy node svuj Blur a muze to jet ze stejneho zdrojaku :)

Test
http://www.mond.own.cz/blender/kino.avi
http://www.mond.own.cz/blender/kino.blend

Jinak build s texturovanym AreaLight se da urcite stahnout na Graphicall.org


Přílohy:
kino-index.jpg
kino-index.jpg [ 12.54 KiB | Zobrazeno 284 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 04, 2008 5:11 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
ja ti neviem, mne to príde az trocha nerealisticke, mozno by nebolo zle nastavit farbu svetla na namodralu a znizit krytie tej textury, ono to totiz vacsinou vrha svetlo aj ked to je cierne, ale male mnozstvo...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv pro 04, 2008 7:19 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
Tak v tom uz asi problem nebude, ne? trochu te desaturace, kdyz bys to tak videl, neni problem. a To ze to sviti ikdyz je to uplne cerne je tim, ze jsem u textury pro svetlo zesvetlil nejtmavsi bod, protoze i kdyz mas v kine cerne platno vzdycky to neni totalni tma. V tomto pripade je spis "chyba" ze jsem nezesvetlil i nejtmavsi bod projekce na platne. Byla to jen rychlovka, zjistit jak dobry mel maraCZ napad :) ne to doladit do absolutna.

To mne by spis zajimalo jak nasimulovat paprsky svetla pri projekci casto viditelne v mlze nebo kouri. Kdysi jsem to zkousel presalfu textury, ale to nejde protoze halo u spot svetla to blokuje cele, reaguje jen na objekty tak jsem to chtel obejit jemnou prizkou s ploskama generovanou z particlu.
http://www.mond.own.cz/page0/page0.html viz TV_Fryba.mov, ale tam se mi zas nepodatilo nastavit animaci jako generator particlu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát pro 05, 2008 12:12 am 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
ja sa do toho nijak nenavážam, len vravím, že to svetlo sa mi takto priamo zdá strašne kontrastné, hlavne ak je nejaký tmavší záber, tak je praktický úplná tma...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát pro 05, 2008 9:30 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Som rad ze Vas tema zaujala. Najprv k tej nerealistickosti tejto sceny. Tak ta samozrejme je nerealna ze az pretoze, platno vyzaruje jedine svetlo ako celok. Ako ked sa v noci pozerame ludom do okien kde za nimi sleduju TV. Ale mne ide o to prave dosiahnut trochu nerelanosti. V tomto obrazku vidiet prave trochu odraz v logu spotu beziaceho na platne (zvucka Cinestar) a jej odraz Area LIGHT od jednej hviezdy na sedadlach tretej rady). Klienta mam a toto je moj uplne prvy 3d projekt. Dokonca ak to klios schvali tak to uvidite v kazdom multikine Cinestar v CR. Uz medzi sviatkami urcite. :) Zatial zasielam screenshot k comu som uz dosiel. Mam tam par problemov ale hadam sa cez to preluskam.


Přílohy:
0059nahled.jpg
0059nahled.jpg [ 120.19 KiB | Zobrazeno 219 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz