Právě je pát lis 01, 2024 8:19 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 1:57 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Dá se to. Vynes si to pomocí základních tvarů (čtverec a kruh) :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 3:51 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
tak co taby, doporucil bys bezier? ja nevim
(ty polomery mi nejak nevychazi, myslis ze je mas dobre?)

a s tema kotama nekde jsem na to mel script, ale asi by to s nim byla otrava.


Přílohy:
bezier.blend.zip [36.88 KiB]
14 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 5:32 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Já na bezierovy křivky v Blenderu moc nejsem. :?
Blender je dle mého soudu silný v polygonech, proto dělám v nich. :D
Je sice možnost konverze z bezieru do polygonů, ale to ti stejně udělá tak nešťastně řešenou síť, že si to radši udál během chvilky v polygonech sám. :wink:
Ale proti gustu žádný dišputát. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 5:33 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
já nevím jestli už to tu někdo říkal.. ale blender OPRAVDU není stavěný na věci, co po něm chceš.. a přestože spoustu z toho půjde, tak tě to jen zbytečně okrade o čas.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 6:03 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@taby: hm tak zkousel jsem to pres mesh a to slo stejne rychle (nebo pomalu) jako v bezierem. alespon v tomto pripade, hlavne ze vysec z kruznice je 45, byt to neco slozitejsiho tak to bude jine potitko.

@sagi: ja jsem tomu rozmnel tak ze dotaz je zda to jde :) pokud to postavime na rychlosti tak zpatky na CAD, Rhino atd. :) stejne tak bych kvuli jinym vecem hned skocil po Zbrush, ale rekl bych ze to je s Blenderem o necem jinem :) ze jo?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 6:14 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
vklidu: neřešil jsem otázku, zda je to rychlejší v bezieru nebo v polygonech, ale otázku konverze :D
Ale jak jsem psal. Pokud někomu sedí křivky, tak ať to v nich dělá. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 6:40 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: úte lis 15, 2005 10:57 pm
Příspěvky: 637
Bydliště: Brno
@taby: ok tak pardon, ja zas nemel v planu prevod na mesh :)
Obecne s Vami souhlasim, svetu mir :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 8:06 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
No s pánombohom chlapi. Bezier, polygony, prevod na mesh... Znie to celkom exoticky. Je mi v začiatkoch celkom jedno ako sa k tekému tvaru dopracujem, dôležité je, aby som to zvládol. Zatiaľ netuším ako nakreslím pár čiar a oblúkov a ako to všetko pospájam. O vytiahnutí ani nevravím... Ale pekne ste si popísali. Idem ja skúsiť nejaké čiarky nakresliť.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 8:09 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
chavo píše:
No s pánombohom chlapi. Bezier, polygony, prevod na mesh... Znie to celkom exoticky. Je mi v začiatkoch celkom jedno ako sa k tekému tvaru dopracujem, dôležité je, aby som to zvládol. Zatiaľ netuším ako nakreslím pár čiar a oblúkov a ako to všetko pospájam. O vytiahnutí ani nevravím... Ale pekne ste si popísali. Idem ja skúsiť nejaké čiarky nakresliť.

Asi by bylo nejlepší si projít nějaké tutoriály o tom, jak se co dělá. Najdeš jich spoustu. :D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 8:20 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
taby - toto bude asi tvrdší oriešok, ale práve sa mi podarilo vložiť čiarku, krúžok a oblúčik. idem sa na to pozrieť bližšie. nejaký tutoriál určite vyhľadám :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát zář 26, 2008 5:19 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
Jestli jsi dělal v nějakém CADu, tak počítej s tím, že Blender není CAD ale modelář na grafiku a práce s modely je dosti odlišná.
- Jednak v reprezentaci objektů - CADy používají BREP Nurbs nebo CSG geometrii, zatímco v blenderu je nejčastěji jako trojújelníková síť (mesh). Blender umí i jiné (Nurbs, implicitní plochy), ale pro ty není k dispozici tolik nástrojů (pro technické objekty nestačí). Dokonalejší Nurbs plochy jsou ve vývoji, tak doufejme, že se to zlepší.

- Taky zde není žádný skicář, kde by šli kreslit odděleně oblouky, čáry atd, a pak je společně použít. Je možné udělat jen 1 bezier (poly, nurbs) křivku v jednom objektu editací jejích vrcholů (nevím jestli může být nespojitá). Obvyklé CAD nástroje (entity, trim atd.) Blender nemá (zatím).

Model můžeš udělat v CADu a pak jej exportovat do Blenderu, přes DXF, STL nebo VRML. Nebo jej vytvoř v Blenderu jako mesh, ale podívej se na web na techniku modelování, která je dost odlišná od CADů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát zář 26, 2008 5:41 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pon lis 14, 2005 8:13 pm
Příspěvky: 1017
Bydliště: Plzeň
Proto jsem hned na začátku tohohle vlákna doporučoval Mayu a Ragnos 3DsMax, protože je to oboje stejně jako CAD o Autodesku. V jednotkách to pracuje neustále, měří to všechny možné i nemožné vzdálenosti, zapisuje to historii editace. (Můžete změnit třeba nastavení v první editaci a ta se projeví na momentálním stavu) Jednotky se editují v přehledném panelu který můžete mít zobrazený pořád. Navíc není problém vykreslit kótování apod. Tak jako CAD systémy nabízí i vlastní programovací jazyk (MEL) a zároveň zvládá Python, tak jako Blender. Se všemi těmito vlastnostmi se snoubí perfektní výstup ať už Maya Internal Software, MentalRay nebo lehce implementovatelný VRay.

Samozřejmě tu srovnávám free software se softwarem za desítky tisíc korun a nechci Blenderu odtáhávat lidi, ale přesně pro takovéhle práce Blender prostě není dělaný. Má přednosti jinde. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát zář 26, 2008 8:29 pm 
Offline
..
..

Registrován: úte zář 23, 2008 8:41 am
Příspěvky: 22
Bydliště: Nitra, SR
JUCAS+SAGI - je mi jasné že blender nieje CAD a že komerčné programy sú na tom možno lepšie, ale blender je free a osobne si myslím, že podobné nástroje ako ste spomenuli môžu byť doň čoskoro (alebo aj neskôr) doprogramované. Viem že si môžem prvky čo potrebujem naimportovať a aj som to skúšal a mám porobené vlastné knižnice nábytku čo používam. Ale chcel by som sa čo najskôr a čo najlepšie naučiť modelovať v blenderi. Neplánujem v ňom robiť hry alebo podobné veci, ale iba vizualizácie interiérov. Myslím že na to mi blender úplne postačuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob zář 27, 2008 8:54 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Možná by tě tedy zajímalo i toto: http://www.blender3darchitect.com/
nebo toto http://resources.blogscopia.com/index_en.html :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon zář 29, 2008 11:24 am 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon bře 12, 2007 2:46 pm
Příspěvky: 172
Bydliště: Brno a okolí
Taky přihodím nějaké zdroje:

Blenderart se v čísle 11 věnoval "technickému" modelování - ke stažení zde
http://www.blenderart.org/issues/

Je to sice starší, ale nějaké techniky se tam dají pochytit. Mezitím byly v Blenderu ještě dodělány další funkce, např. přichytávání k entitám (snap - po zapnutí je jestě potřeba během přesunů držet CTRL) nebo vlastní souř. systémy (Transform orientation).

A tady se dá něco dočíst o zmiňované NURBS iniciativě (zatím je to ale na počátku vývoje - přechod na novou knihovnu a bude to asi běh na dlouhou trať).

http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=133844

Sagi: To že nějaký SW prodává Autodesk nemusí nutně znamenat, že má výborné CAD fce. 3Ds vytváří skupina oddělená od vývoje CAD produktů a Maya byla před nedávnem Autodeskem koupena. Nevím do jaké míry má 3Ds CADovské fce (nepoužívám to), ale když jsem mluvil s 3Dskařem, tak podklady pro model (arch.) dělali stejně v Autocadu či Intellicadu.
Autodesk se proslavil právě AutoCADem, který dosáhl úžasného rozšíření, ale např. v oblasti strojařských 3D CADů v poslední době myslím spíš dohání konkurenci, ačkoli jejich marketingové oddělení a rozšíření Acadu odvádí dobrou práci.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 45 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz