Právě je pát lis 01, 2024 8:19 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Guláš v přiřazení textur facům
PříspěvekNapsal: čtv zář 11, 2008 9:54 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
Řeším problém výběru textur pro objekt. Jedná se o low poly modely s možností více textur na objekt. Zjistil jsem, že to jde udělat pomocí materiálů, které se přiřadí facům (ale je tam limit 16 materiálů a tím i textur na objekt, nemá se to v blízké době třeba změnit?). Jiná možnost je vybrat texturu v UV image editoru tak, že mám vybrané facy a dám "Open Image". Tím se ten obrázek facům přiřadí a jde vidět v okně blenderu.

Pořád mluvím o texturách ve formě obrázků.

Proč jsou tam tyto dva způsoby a ne jeden? A který je lepší používat?
Díky,
frca


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv zář 11, 2008 10:11 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Podla mňa je to vec exportu.
Vravel si že je to pre lowpoly, tak predpokladám že to budeš exportovať do iného enginu.
Napríklad, keď ja exportujem do b3d, tak mi to berie textúru podľa toho ako ju mám v 3Dview, a nie cez priradený material.
Ale ak to potebuješ cez materiely, tak skús node editor ;).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát zář 12, 2008 5:15 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Pro mne je lepší dát všechny textury do jednoho obrázku a mapovat přes UV na objekt. Pak mám vždy jen 3 až 4 textury (diff., bump, normal., alfa). 8)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát zář 12, 2008 11:46 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
Dobře, přes texturu, která je v 3D view, je to OK. Není tam ale náhodou taky nějaký limit počtu textur na objekt?

Jinak slučovat víc textur do jedné je nemyslitelné, protože to potřebuju wrapovat. A ani jsem to nikde neviděl takto řešit (a pokud ano, tak byly ty textury hodně nekvalitní).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát zář 12, 2008 12:21 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
frca píše:
Není tam ale náhodou taky nějaký limit počtu textur na objekt?.

To ti neviem povedať. Toľko som ich ešte nemal, aby som mal tieto problémy... :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát zář 12, 2008 2:02 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
frca píše:
A ani jsem to nikde neviděl takto řešit (a pokud ano, tak byly ty textury hodně nekvalitní).

Bral jsem to jako normální způsob, který se běžně používá: http://www.turbosquid.com/3d-models/maya-cartoon-soldier-animations/371620. Sám to tak dělám. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát zář 12, 2008 10:17 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
Aha, jasně, na toto je to OK. Když jsem to psal, tak jsem zrovna myslel venkovní prostory - domy, silnice apod.

zgerbiak: Nevíš aspoň orientačně? Je to aspoň víc než těch 16?

Díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob zář 13, 2008 1:19 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř dub 25, 2007 8:51 pm
Příspěvky: 207
mohol by si napisat na co to potrebujes, by ti bolo lahsie pomoct :wink: ja som exportoval do b3d a ked som spojil viac objektov do 1 nemal som ziadny problem a textur tam bolo urcite viac ako 16, ale ak ides robit hru tak asi nie je najvhodnejsie mat jeden velky objekt ale rozdelit to na viac napriklad aj podla tych opakujucich sa textur, tak mozes pouzit aj na tie objekty shadowmapy jednoduchsie atd...
a to mnozstvo materialov zrejme zavisi na formate do akeho exportujes, ale v podstate by pocet textur ani obmedzeny nemusel byt, teda poctom facov, mozes vyskusat :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob zář 13, 2008 9:28 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
Jj, je to na hru. Ale nevím teď, jak moc myslíš rozdělit. Přotože pokud je např. celistvý terén, tak ten se dělí blbě. Pokud jsou tam menší objekty, tak ty by měly být IMHO zvlášť. Mám dejme tomu dům. Měl bych oddělit okna, střechu? Podle mě ne.

A jak to myslíš s těmi shadowmapami? Jako že by měly stejné souřadnice textur jako základní UV mapa?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob zář 13, 2008 2:30 pm 
Offline
...........
...........
Uživatelský avatar

Registrován: sob zář 18, 2004 4:13 pm
Příspěvky: 1898
Bydliště: Slovensko, Bratislava
Skúšal som práve namapovať cez UV editor 20 textúr na 1 objekt.
Výsledok? Žiaden problém.
Tiež som to exportoval do .b3d, nahral do enginu irrlicht a tiež úplne v pohode. Boli tam všetky textúry.

Ale napríklad keby exportujem pre engin ogre, tak ten to už berie podla materíalov, tak tam by už ten problém s väčším množstvom textúr bol.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob zář 13, 2008 9:21 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř dub 25, 2007 8:51 pm
Příspěvky: 207
ja som myslel, ze toho spajas nejak moc dokopy ked ti nestacilo 16 textur :)
domceky by bolo asi zbytocne delit, teda ak nerobis hru o domcekoch a nie su nejake super detajlne :D

potom posli aj nejaky screenshot nech vidime ako sa dari :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned zář 14, 2008 12:54 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 03, 2006 9:44 pm
Příspěvky: 233
Jinak taky můžu poradit jednu fikanou věc:
Namapovat si na objekt různé textury (ne materiály) a k jejich názvům přiřadit nějaké vlastnosti materiálů už mimo blender (třeba nazevtextury.png.xml). Pak tam může být materiálů tolik, kolik textur (tzn. hodně). Toto se ale dá použít jenom při exportu a následném použití v nějakém enginu. Samozřejmě s patřičnou vlastní úpravou.

Nevím, jak moc je to šikovné, ale zabije to problém s max. počtem 16-ti materiálů.

Ještě poznámka: Jsem zvědavý, kdy vývojáře blenderu napadne tyto věci sjednotit a zásadně upravit rozhraní pro přiřazování více materiálů objektům.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz