Právě je sob lis 30, 2024 5:01 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: taxturovani
PříspěvekNapsal: stř lis 29, 2006 2:58 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
mam otazku: sem hrozna lama na textury a uz treti den se snazimudelat nejaky poradny textury na pavuka nejde o to ze bych je neudelal jdemi o to ze neumim rozmistit po modelu spinu a fleky pomuze mi nekdo??

PS:zkousel jsem to prez node, kdyz jedu podle tutoru tak se m vse povede ale jak miůe to chci aplikovat na svuj model tak to nefacha :cry: :cry: poradi mi nekdo??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 29, 2006 3:39 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Můžeš špíny a fleky namalovat přímo do textury v Photoshopu nebo Gimpu, což je tedy nejobvyklejší postup.

Pokud chceš na špinění použít procedurály nebo chceš prostě smíchat dvě image textury v Blenderu, nemusíš to nutně dělat přes nody, můžeš také změnit režim prolnutí textury v paletce Map To- z Mix na nějaký další (Add, Subtract, Multiply atd.) podle toho, co chceš docílit. Osahej si jednotlivá nastavení, abys pochopil jak pracují a pak už to půjde samo :)

Tím Tě neodrazuji od nodů, je to super věc, ale i u nich musíš chápat, jak jednotlivé režimy fungují a takhle si je osaháš snáz...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 29, 2006 3:49 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
heh to ja uz sem zkousel hoodne veci me jde spis o to jak udelat to abyc dal tu spinu na konketni misto na modelu :cry: :cry:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 29, 2006 3:52 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
jo a pokud bych si spinu a ty fleky umistoval ve foto shopu tak to chce mit UVmapu ne??
:(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 29, 2006 4:18 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
Bumpkin píše:
jo a pokud bych si spinu a ty fleky umistoval ve foto shopu tak to chce mit UVmapu ne??
:(


jop, UV je na tohle nejpřesnější a zároveň nejjednodušší metoda :) Ještě teda můžeš texturou na modelu šoupat parametry Ofs x, y, z v Map Input paletce, případně ji natahovat nebo smršťovat parametry size x, y, z tamtéž:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 29, 2006 4:37 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
tol: heh tak to to teda radsi udelam prez uv mapu :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 29, 2006 5:12 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Keď je pavúk low-poly, je dobré priradiť tým fľakom iný materiál - prípadne aj s bump, či displacement mapou.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 29, 2006 5:14 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
pedu: heh sem lam na textury :lol: :lol: co je to displacement??


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 29, 2006 6:12 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Je to úžasná vec, ktorá urobí napr. z plane, ktorá ma jeden face špicatú skalu. Len treba vyrobiť obrázok. Svetlé plochy budú vystupovať napr. hore a tmavé naopak.

Minule som tým robil písmenká vystupujúce zo skla. Na bitmapu som si ich nakreslil v 2D a v blenderi nastavil [disp].


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř lis 29, 2006 6:16 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 31, 2006 9:46 am
Příspěvky: 548
Ešte ma napadlo - nový magazín http://www.blenderart.org/ je práve o materiáloch a aj vyšiel celkom silný tútor o materialoch - dal som linku medzi tutory.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz