Právě je pát lis 01, 2024 4:18 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Špinění
PříspěvekNapsal: ned srp 28, 2005 11:23 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 30, 2005 1:50 pm
Příspěvky: 1316
Bydliště: Praha
Už sem to chtěl dlouho napsat, ale stále jsem na to zapomínal. Všude čtu, špinit, špinit, špinit... Nu dobrá, ale jak? Mohl by mi to někdo pls předvézt na nějaké konkrétní ukázce, ne jen říct - "Hoď tam pár Cloudů..." Díky!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2005 12:57 am 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Záleží na danym typu objektu...dá se to udělat asi trojím způsobem...Buď použiješ nějakou fotku se špínou,nebo pomocí procedurálek,nebo si tu texturu nakreslíš sám... :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2005 2:19 am 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 30, 2005 1:50 pm
Příspěvky: 1316
Bydliště: Praha
Genom píše:
Záleží na danym typu objektu...dá se to udělat asi trojím způsobem...Buď použiješ nějakou fotku se špínou,nebo pomocí procedurálek,nebo si tu texturu nakreslíš sám... :wink:


Promiň, ale přesně takovouhle odpověď sem nechtěl :D. Jinak ale jsem zapoměl říct že mi jde o použití procedurálek...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2005 8:26 am 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 25, 2005 8:28 pm
Příspěvky: 55
Bydliště: HK
[quote="xixixao"][quote="Genom"]Záleží na danym typu objektu...dá se to udÄ›lat asi trojím způsobem...BuÄ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2005 8:26 am 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
xixixao: njn, ale jinou odpověď asi nikde nedostaneš- není žádnej univerzální způsob, jak zašpinit povrch toho kterého objektu- kaz, špína, rez atd. jsou něco, co v přirozeném prostředí vzniká určitou cestou a je na Tobě, jako grafikovi, abys tento proces stárnutí a interakce s prostředím vizuálně nasimuloval. Např. rez stéká, na povrchu kovové bedny, se kterou se šoupe a jinak manipuluje vznikají škrábance, na stůl sedá prach...

Není to technika, je to filosofie- nespokojit se s čistým materiálem a snažit se dodat mu nějakou patinu. Inspiraci najdeš všude kolem sebe.

Technicky se to provádí vrstvením textur, ať už procedurálních, tak bitmapových a to nejenom v difuzním kanále, ale i těch ostatních podle potřeby (bump, spec, ref...)
Tož tak:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2005 12:32 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
jo, jak napsal Tol...jenom bych Ti navrhoval, aby ses vykašlal na procedurální a kresli to všechno sám (v Gimpu, Photoshopu,...) je to jednoduchý, na namalovanou texturu hodíš další vrstvu (fotku) a té vrstvě zapneš režim multiply (násobení)...to je univerzální, jinak se to liší...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2005 12:41 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
Elbow píše:
na namalovanou texturu hodíš další vrstvu (fotku) a té vrstvě zapneš režim multiply (násobení)...to je univerzální, jinak se to liší...


nebo to same delat v Blenderu...me se posledni dobou osvedcilo pouzivani stencil, ktere urcuje kde ta spina bude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2005 12:45 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
Jo, to určitě, jenom když si to kreslíš přes "orco" mode tak máš vždycky 100% kontrolu nad tím, jak, jaká a odkud špína leze...A tohle upřednostňuju...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2005 2:04 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: stř bře 30, 2005 1:50 pm
Příspěvky: 1316
Bydliště: Praha
G_Taurus píše:
Elbow píše:
na namalovanou texturu hodíš další vrstvu (fotku) a té vrstvě zapneš režim multiply (násobení)...to je univerzální, jinak se to liší...


nebo to same delat v Blenderu...me se posledni dobou osvedcilo pouzivani stencil, ktere urcuje kde ta spina bude.


Šlo by to stencil, trochu více přiblížit?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2005 2:11 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
xixixao píše:

Šlo by to stencil, trochu více přiblížit?


Přečti si tutoriál na planetu od Enrica Valenzy (překlad najdeš na hlavní straně tohodle serveru v sekci Tutorialy->Přeložené), používání Stencilu je tam vysvětleno:)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2005 2:13 pm 
Offline
..
..
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 25, 2005 8:28 pm
Příspěvky: 55
Bydliště: HK
tol píše:
xixixao píše:

Šlo by to stencil, trochu více přiblížit?


PÅ™eÄ


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon srp 29, 2005 2:29 pm 
Offline
..............
..............

Registrován: úte črc 13, 2004 12:18 am
Příspěvky: 2550
xixixao píše:
Šlo by to stencil, trochu více přiblížit?

Treba na zaspineni zdi jsem pouzil stencil, to znamena aktivoval pro proceduralni texturu musgrave..tato fce. funguje vzdy pro nasledujici texturu ktera byla pro spinu,takze se spina promitla na mistech kde byla proc.textura Musgrave..
Obrázek
nebo tady
Obrázek
Jinak to fakt pochopis z toho zminovaneho tutoru :wink: .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte srp 30, 2005 9:51 pm 
Offline
....
....

Registrován: pát dub 01, 2005 4:51 pm
Příspěvky: 251
dalo by se jeste enjak priblizit spineni pres spec, ref atd. objasnit jekej to ma vliv apod.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2005 3:58 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
Viduka:Nevim jestli to dokážu srozumitelně popsat,ale při použití spe,nebo ref mapy se ti určí přesný místo kde se ti bude světlo odrážet...

Nedokážu to úplně přesně vysvětlit,takže mě kdyžtak někdo opravte...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř srp 31, 2005 4:02 pm 
Offline
_
_
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 11, 2004 4:55 pm
Příspěvky: 1439
Bydliště: Prostějov/Brno
viduka píše:
dalo by se jeste enjak priblizit spineni pres spec, ref atd. objasnit jekej to ma vliv apod.


Špinění možná nakonec není tak přesnej výraz , lepší by bylo popsat tuhle čiinost jako přidávání kazů- na materiálu nepracuje jenom špína, ale třeba když máš na železném materiálu rýhy, tak Ti v jejich ztvárnění může pomoci ta specularitní mapa, když máš třeba kamenou sochu, která má hodně ošoupanou jednu část (třeba ve Splitu je socha sv. Mikuláše, ke které se váže pověst, že když si pohladíš její palec, tak se tam jednou vrátíš- takže ten palec je od turistů totláně vyhlazenej :D ), tak Ti k tomu pomůže zase ta ref. mapa :)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz