blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

SCI-FI KORIDOR
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=8748
Stránka 11

Autor:  ahed [ stř úno 27, 2013 1:31 pm ]
Předmět příspěvku:  SCI-FI KORIDOR

Ahoj, pustil jsem se do modelování nějakých modulárních prvků do Unreal Enginu. Koukal jsem, že každý tu má nějaký svůj koutek, tak taky přispěju něčím do mlýna a občas to tu zaktualizuju:-)

Jinak kdo má zájem, tak kompletní videa o modelování najdete na mým http://www.youtube.com/user/ahedov kanálu.

http://ahedov.blogspot.cz/

Autor:  Apolokrieg [ stř úno 27, 2013 8:34 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

Co bude cílem Tvé práce ? (hra, mapa, nebo něco jiného)

Autor:  ahed [ stř úno 27, 2013 9:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

Primárně by to měla být mapa, ale tak ambiciózně nepřemýšlím. Spíš se to snažím zaměřit na to, abych se to naučil, to znamená - modely, textury, exporty a importy a materiály v UDK. Zbytek pravděpodobně vyplyne časem.

Autor:  Paul 68 Rageous [ stř úno 27, 2013 10:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

bakujes v blenderi?

Autor:  ahed [ čtv úno 28, 2013 8:09 am ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

Jo jo, přesně tak. Netrvá to ani moc dlouho a je to funkční, tak přeskakovat někam jinam, že:-)

Autor:  Paul 68 Rageous [ čtv úno 28, 2013 9:10 am ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

no pokial sa jedna o u3 engine tak by som bakoval v xnormale, mas to rychle, mas tam podporu "cage" a normal mapy su kvalitne. Blender bakuje normalky, ktore asi len on sam dokaze "precitat" a mozno este tak unity a ani to som si neni isty

Autor:  ahed [ čtv úno 28, 2013 1:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

Tak nějak mi přijdou tvá tvrzení dost nepodložená:-) Baking v Blenderu jede bez sebemenších problémů, UDK normálové mapy načítá naprosto bez problémů (mám to odzkoušené - video na mém kanálu na YT). Co se týče normálových map v UNITY, tak tam to jede taky bez problémů, stačí se podívat na pár tutoriálů na cgcookie.com

Pokud máš ovšem více zkušeností a nějaké konkrétní příklady, kdy normálové mapy působí v těchto enginech problémy, rád si nechám poradit, jinak mi tahání dalšího programu (ve kterém neumím, neznám ho a ani nevím nic o jeho licenci) zbytečné. Nicméně se na něj podívám, abych si rozšířil obzory.

Co se týče Cube map, tak ty se dají v UDK taky vyrobit celkem bez problému, stejně jako Collision objekty.

Autor:  Paul 68 Rageous [ čtv úno 28, 2013 1:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

vseobecne blender bakuje zle normal mapy, ktore "neprecita" (nezobrazi spravne) skoro ziadny herny engine okrem mozno unity a blenderu sameho, navyse vacsinou treba bakovat 2 krat (s 2 nastaveniami pre offset ci co to je (nepamatam jak sa to tam volalo)), a potom to spajat v ps/gimpe aby si dostal ako-tak dobry vysledok, a + to cele musis mat v jednej SM groupe, co je dost nanic, keby si ju nepouzil dostanes otrasne "svy" na miestach kde sa pretinaju 2 sm groupy (v blenderi su sm groupy fakuju cez edge split modifier, takze tam kde je aplikovany tak tam ti vznika ako keby novy SM groupa)
xnormal je zadarmo, aj na komerciu a pouziva "cage" co je nastroj ktory bakuje pekne normaly aj na miestach kde sa pretinaju sm groupy, resp je na nich edge split. pokial viem je to najpouzivanejsi free nastroj na bakovanie normal map.
Hoci sa zda ze blender vie bakovat pekne, zdanie klame, pretoze v blenderi vsetko vyzera pekne, horsie je to uz v nejakom tom engine. vid
(blender bake): http://p3d.in/HGTPT/clean (vsimni si tych vseliakych trojuholnikov a zleho tienovania na rovnych miestach, niekde to vyzera ze model je zdeformovany)
(max bake (xnormal robi velmi podobne mapy)) http://p3d.in/I4HPj/clean (rovne plochy su fakt rovne, nie su tam ziadne chyby )

Autor:  ahed [ čtv úno 28, 2013 2:05 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

Dík za vyčerpávající informace. Na program XNORMAL se podívám, ale na svém modelu žádné takové problémy nevidím. Postnul jsem ho na p3d.in (btw. super stránka, ani jsem netušil, že existuje): http://p3d.in/0XRrf

Autor:  Paul 68 Rageous [ čtv úno 28, 2013 2:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

tam errory v podstate ani mat nemozes, je to len plane a 2 krabicky na nom , no este dnes ti poslem taky maly testik, uvidis ze aky je v tom rozdiel

Autor:  Paul 68 Rageous [ čtv úno 28, 2013 6:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

spravil som test pre bake v blender a v maxe (xnormal ma takmer totozny baking takze nema zmysel robit test aj pre xnormal)
vysledok si mozes pozret tu: (v 99% pripadoch sa pouzivaju SM groupy, takze bake vyzera omnoho lepsie a je "kompatibilnejsi", vela enginov ma problemy zobrazovat korektne normal mapy iba s jedinou SM groupou, navyse pri mipmapinu vznikaju hnusne artefakty, preto sa pouzivaju sm groupy, ak si vsimnes tak blender pri viacerych sm groupach zobrazuje skarede švy, kdezto bake s pouzitim klietky (xnormal/max) vytvara takmer bezchybny bake, ked pouzijem jedinu sm groupu tak obidva baky v p3d vyzeraju dost zle, no blenderovsky vyzera este horsie, ale to je aj preto, ze p3d tiez nema nejaku uzasnu podporu normal map, kazdpoadne v hre (source engine napr) by vysledok vyzeral priblizne takto: Obrázek

Unreal engine nema tiez moc dobru podporu normal map co som pocul takze sa pouzivaju hlavne objekty s vela SM groupami, a blender je takmer nepouzitelny pretoze bakuje aj s tymi svami. A taktiez vybakovana mapa z xnormalu bude vyzerat nedobre v blenderi kedze blender si cita len vlastne normal mapy, a este k tej tvojej podlahe, tam tieto pravidla moc neplatia kedze ide len o projekciu 3 facov kde ten rozdiel proste nevidis a to ani v engine, no pokial by si chcel zabakovat nejaku zbran alebo nejaky zlozitejsi objekt tak by si nedostal dobre vysledky

a tui je teda ten P3d test, vsimni si svov na "blender viacero sm group" a vsimni si 1sm groupu a jej nepekne zobrazenie
http://p3d.in/nSJGA

Autor:  ahed [ čtv úno 28, 2013 9:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

Dodělána jedna varianta stropního panelu a render složených prvků do koridoru.

Přílohy:
koridor_001_small.jpg
koridor_001_small.jpg [ 174.4 KiB | Zobrazeno 8540 krát ]

Autor:  Bumpkin [ pát bře 01, 2013 12:50 am ]
Předmět příspěvku:  Re: SCI-FI KORIDOR

hmm konečně zajímavé vlákno budu sledovat a držim pěsti ;) jen tak dál :-)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/