blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Skate
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=8234
Stránka 12

Autor:  f!sa [ stř čer 15, 2011 1:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Skate

Po delší době jsem začal zase něco tvořit, tak vzniklo toto:

http://img16.imageshack.us/img16/1411/cccyw.jpg

Nevěděl jsem, do jaké scény ho použít, tak jsem prostě modeloval skate.. Navíc jsem si nikdy moc nevěděl rady se světly, tak jsem pročetl několik článků a výsledek je studiový render skatu. Teď jsou na řadě textury.

Kdyby se někomu nezdálo nasvícení nebo model, rady uvítám. :-)

Autor:  G_Taurus [ stř čer 15, 2011 2:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

Key light zezadu, to se jen tak nevidí ještě k tomu ostrý stín a žádný gradient vzadu...u studiového prostředí záleží víc než jenom na světlech :-)

Martin S.

Autor:  f!sa [ stř čer 15, 2011 6:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

Díky, ten stín mi přišel divnej až když si to napsal :-)

Key light je ve skutečnosti zepředu, jen ne moc a tak to podle stínu vypadá trochu jinak. Stín jsem upravil, už není tak ostrej, ale podle představ to asi není a gradient nevim co je, tak sem snad upravil to co sem měl.

- po x pokusech to vypadá takhle: http://img101.imageshack.us/img101/116/cccccct.jpg

Autor:  Paul 68 Rageous [ stř čer 15, 2011 7:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

Radim zapnuit AO, ak chces posli mi blend rad by som sa s tym pohral.

Autor:  f!sa [ stř čer 15, 2011 7:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

Paul 68 Rageous píše:
Radim zapnuit AO, ak chces posli mi blend rad by som sa s tym pohral.


s AO jsem zkusil 3 pokusy a poslední se staženým key light skoro na minimum to celkem vyšlo, ale bohužel na to nemam stroj abych si hrál s osvětlením a dělal desítky renderů se zapnutým AO :emo23: Blend ti pošlu, jen si hraj. :-)

tady je render s AO http://img8.imageshack.us/img8/5977/cccccccv.jpg

Autor:  Paul 68 Rageous [ stř čer 15, 2011 7:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

Prva chyba ktoru mas je subsurf o vyske 4. Blbosť!!! Na kolesach som aplikoval subsurf 1, nastavil som Set Smooth, a prekalkuloval normály(tie boli uplne nahovno), tá 1tka uplne staci, medzi 1 a 4 neni vidiet vobec rozdiel. Na dosku som dal subsurf 2(staci uplne). Pretoze si tam mal na vsetkom subsurf 4 asi 5 minut sa mi len otvaralo renderovacie okno, kym zacalo renderovať, pocitalo to tam nejake veci, či čo, tym sa cely rendertime natiahol aspon o 70%.
Druha vec, mal si tam jeden spotlight smerom od kamery vedený. Vymenil som za Sun lampu, co vyzera ze tento skate je vonku v ostrom svetle. Obidve hemi som odstranil(nahradilo ich AO) , to som zapol na 7 samploch a koncovy rendertime bol asi 2 minuty.

Přílohy:
skate.jpg
skate.jpg [ 37.15 KiB | Zobrazeno 1667 krát ]

Autor:  f!sa [ stř čer 15, 2011 9:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

No, na ten subsurf bych nakonec taky přišel :-D ale na konci desky v tom zaobleným jsou vidět hrany, jinak díky za rady, ale tu kameru jsem měl dole naschvál aby byly vidět detaily trucků. Moh bys mi poslat zpátky blend jak si to upravil?

Autor:  Paul 68 Rageous [ čtv čer 16, 2011 8:44 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

Ja som to ani nesejvoval, ale skusim to urobit odznova

http://www.uloz.to/9389129/skates-blend

Autor:  smrq [ čtv čer 16, 2011 9:03 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

hrany na desce taky odstrani smooth, ne?

Autor:  Paul 68 Rageous [ čtv čer 16, 2011 9:29 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

uz som mu to tam aj dorobil do toho blendu...

Autor:  f!sa [ čtv čer 16, 2011 9:37 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

Paul: díky, budu pokračovat dál a příště si dám na tyhle zbytečnosti pozor

Autor:  G_Taurus [ čtv čer 16, 2011 2:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

1. Formát v poměru 1,33 se už dávno nepoužívá zkus použít 1600x900 nebo prostě nějaký formát, který to bude zajímavější
2. Podle mě by se z toho dalo vytřískat více na studiovky používám víc světel

3.Jak píše Paul by to bylo korektní, ale i tak na sluneční světelný setup používám 2 světla + AO... ale tady se jedná o studiovku, čili key light Area ze směru by očko kamery a 2 area světla plošné z bočních stran a případně jedno světlo odražené od země a pak lepší studiové prostředí viz. tento tutor http://cg-india.com/Tutorials/V-Ray/3dsMax_tutorial_SL_01.html

snad Tě to posune dál pak je ještě otázka reflexí, ale to až s materiály

Martin S.

Autor:  Paul 68 Rageous [ čtv čer 16, 2011 4:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

Co sa tyka studiovky a vobec takychto renderov, ja pouzivam Yafaray, ktory ovela rychlejsi ako blender internal, je ovela ale ovela realnejsi a zvlada taketo veci proste lepsie. A ma ovela lepsi antialiasing (mne internal robi aj pri 16AA velmi velke rozmazanie)

Autor:  G_Taurus [ čtv čer 16, 2011 7:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

Paul 68 Rageous píše:
Co sa tyka studiovky a vobec takychto renderov, ja pouzivam Yafaray, ktory ovela rychlejsi ako blender internal, je ovela ale ovela realnejsi a zvlada taketo veci proste lepsie. A ma ovela lepsi antialiasing (mne internal robi aj pri 16AA velmi velke rozmazanie)


Však co říkáš tomu to doostřit v postprodukci? Klasika ne... jinak máš pravdu v Yafarayi docílíš lepší kvality a rychlejších renderů než v internalu, ale ten link co jsem posílal může být aplikován kdekoliv v jakémkoliv rendereru, který zvládá plošné světla. A odrazové plochy nebo odrazové plochy, které emitují světlo.

Autor:  f!sa [ ned čer 19, 2011 3:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Skate

- 1280x800 používám kvůli displayi, na final ho změním.. ale rozlišení je nejmenší problém :-)
- prostředí jsem udělal dá se říct podle toho tutoru, za něj díky.

Podle jiných tutorů na studiovky dávali jako key light Spot, takže jsem zkusil Spot i Area.

test1_Spot
test2_Area

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/