blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Nějaké modely
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=8180
Stránka 38

Autor:  pavlii [ úte črc 19, 2011 8:07 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

No a nebo tak :wink: sakra chlapi to mě musíte tahat za slovo? Však moc dobře víte, co jsem myslel - a jo, pokud se to nejmenuje obruč (a ono se to jmenuje jinak, akorát jsem nenašel ten výraz), tak by nebylo od věci sem ten termín napsat :lol:

P.

Autor:  Jan [ úte črc 19, 2011 8:38 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

S tím kolem má pravdu taby, chtěl jsem to tu taky napsat, ale nějak jsem na to úplně zapoměl. Texturování obecně je pro mě docela velký problém, protože v gimpu umím jen málo a ani moc nevím jak prakticky na to- unwrapovani, kreslení a tak. Kdybyste někdo měli nějaký odkaz zabývající se tímto, prosím moc neváhejte a dejte to sem.
Jan

Autor:  Jergon [ úte črc 19, 2011 8:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Jestli aspoň trochu zvládáš angličtinu, zkus to u Iry Krakowa, to je hvězda Blenderu a na rozdíl od mnoha jiných umí i dělat srozumitelné tutoriály. Škoda, že už nemá svoje webové stránky, tam je měl jako video i jako psaný text. Já jsem se taky dost učil základní věci u něj - můžeš mu i napsat, když ti něco nebude jasné...


http://mp3stream.cz/when-you-when-you-krakow.html#
http://www.youtube.com/watch?v=JTK2C7twwUg


Jinak za sebe ještě můžu doporučit z nabídky Unwrap použít spíš volbu "Project from View" než normální Unwrap. To ti v tutoriálech většinou neporadí, ale je lepší než normální unwrap - tam musíš složitě označovat cesty řezu, řešit, kudy je vést, aby ti vzniklo něco použitelného, a nakonec ti to stejně zku.ví proporce a z půlky čtverců nadělá trojúhelníky. Bez PfV bych neudělal vůbec nic... :-(
Jinak jeď podle tutoriálů, akorát když dojdeš k nabídce Unwrap (tlačítko U), vyber si tam v okně Project from View. A označování řezu předtím (Klávesa E, Mark seam) potom dělat nemusíš...

Autor:  Jan [ úte črc 19, 2011 8:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Díky za odkazy. Project from wiev právě používám dost často, jenže s tím moc toho udělat nejde. Rád bych pochopil jak to dělat obecně všechno. Jestli nejdřív unwrapovat, pak si to nějak (ale jak?) hodit do gimpu nebo nějakého programu, tam pak na to kreslit texturu, ale jak aby to "lícovalo", jak to vůbec kreslit, když to v podstatě neumím, anebo to dělat úplně jinak, či co...

Teď vás všecky už v podstatě prosím o příspěvek na toto téma

Autor:  yarpen [ úte črc 19, 2011 9:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Jan píše:
Díky za odkazy. Project from wiev právě používám dost často, jenže s tím moc toho udělat nejde. Rád bych pochopil jak to dělat obecně všechno. Jestli nejdřív unwrapovat, pak si to nějak (ale jak?) hodit do gimpu nebo nějakého programu, tam pak na to kreslit texturu, ale jak aby to "lícovalo", jak to vůbec kreslit, když to v podstatě neumím, anebo to dělat úplně jinak, či co...

Teď vás všecky už v podstatě prosím o příspěvek na toto téma


Zkus http://blenderartists.org/forum/showthr ... ost1898478
taky jsem tam pochytil pár nových věcí. 2. a 3. videotutoriál je na texturování a exporty map.

Autor:  Jan [ čtv črc 21, 2011 4:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Díky za odkaz, vůbec jsem nevěděl a nečekal, že Blender něco takového umí.

Pustil jsem se do modelování kola, tak tady je render toho, co jsem zatím udělal. Snad bude časem i nějaká animace.

Přílohy:
kolo_1.jpg
kolo_1.jpg [ 26.92 KiB | Zobrazeno 2265 krát ]

Autor:  Jan [ ned črc 24, 2011 9:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Další pokroky s kolem:

Přílohy:
kolo_3.jpg
kolo_3.jpg [ 37.58 KiB | Zobrazeno 2228 krát ]

Autor:  taby [ ned črc 24, 2011 9:32 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Kolo vypadá fajn, ale to je tak všechno, co ti k tomu můžeme povědět.
Hoď sem pár detailů wire a pak to bude jiné. 8-)

Autor:  Jan [ pon črc 25, 2011 7:33 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Wire:
(Stačí takhle nebo ještě nějak jinak?)

Přílohy:
kolo_wire_1.jpg
kolo_wire_1.jpg [ 101.08 KiB | Zobrazeno 2212 krát ]

Autor:  Jan [ úte črc 26, 2011 10:31 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Mezitím než dodělám kolo, jsem si teď za dopoledne vymodeloval hlavu cyklisty, nemá to být něco extra reálného (kolo i cyklista), plánuju s tím nějakou animaci.

Přílohy:
hlavy.jpg
hlavy.jpg [ 56.06 KiB | Zobrazeno 2189 krát ]

Autor:  noob [ úte črc 26, 2011 10:46 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Jestli ti k tomu můžu něco napsat tak mě osobně se moc nelíbí jak děláš hlavy. Obličej je moc placatej, ostrej nos a ta pusa s ostrými koutky tomu taky nepřidává jo a možná ji máš trochu moc dlouhou. Nevim jestli je to tvůj styl ale je to můj názor :wink:

Autor:  Jan [ úte črc 26, 2011 11:09 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Můj styl v případě dělání hlavy pramení z mého neumění, což se neustále snažím změnit. Ta hlava měla být původně víc cartoon, jenomže jsem to dělal opět trochu podle toho návodu co tu poslal Yarpen, který je dělaný na hlavu více méně reálnou tak proto z toho vyšlo co z toho vyšlo. Díky moc za popis toho co je divné, zatím se mi to všecko co jsem udělal zdálo divné, ale nějak jsem přesně nevěděl co, zatímco když to někdo druhý popíše a pojmenuje, líp se příště vyvaruješ chyb, protože ví šna co se máš soustředit.

Autor:  noob [ úte črc 26, 2011 12:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Nevim podle jakýho tutoriálu to děláš ale nechce se mi věřit tomu že by tam koutky modeloval takhle protože tam má bejt siť o dost hustší. I kvůli animování by to mělo tak bejt
Obrázek

Autor:  X_H_N [ úte črc 26, 2011 12:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Ať děláš hlavu reálnou nebo stylizovanou tak postupy a sítě budou stejné, i u stylizované hlavy aby vypadala správně, musí být prvky reálné anatomie. Správná stylizace je mnohdy i těžší než postup tvorby reálné hlavy. Tvořit nějakým svým smyšleným uměním a říci že to má byt cartoon je cesta do pekel. Když se podíváš na cokoli nemyslím čistě hlavu ale cokoli na čem třeba pracuješ tak z toho i jako začátečník poznáš jestli je to dobře nebo ne. Je to jako když v muzeu koukneš na sochu a pak se podíváš do vytrýny a tam se děti ze školky pokoušeli z keramiky udělat taky sochu sošku a ten rozdíl v tom ucítíš a dokážeš i bez znalosti sochařstvy určit jestli je to správný aspoň v určité míře. A takto se snaž pracovat i sám střízlivě se na to podívat a říci jestli to vypadá tak ze se to dá prezentovat a ze to někam zapadá protože i stylizace má pravidla není to tak že to udělám tak jak mi to přišlo pod ruku pak to nevypadá reálně tak řeknu je to stylizovaný.

Autor:  Jan [ úte črc 26, 2011 1:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Nějaké modely

Jdu na to znova

Stránka 38 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/