blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

drak animace
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=8127
Stránka 12

Autor:  noob [ pon bře 14, 2011 9:40 pm ]
Předmět příspěvku:  drak animace

Rozhodl jsem se naučit se animovat :-)
Udělal jsem model dráčka, narigoval, rozhejbal a udělal testovací videjko :-) pro začátek jsem si řekl že bude nejdůležitější walkcycle...

http://www.youtube.com/watch?v=Jd1V9RJPoPs

Zatím nečekejte zázraky ale budu zkoušet něco dál.

Autor:  Johny [ pon bře 14, 2011 9:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

me se libi ten model,ale urcite mas jeste co delat :)

Autor:  Jan [ pon bře 14, 2011 10:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

No, dráček je pěkný, na walkcyclu byla snaha, ale přece jenom k němu musím něco napsat.
Vypadá moc prkně a nepřirozeně. Asi to bude hlavně kvůli divnému (téměř žádnému) pohybu celého těla. To by se mělo houpat nahoru a dolů. Tak to teď vypadá, jako by byl zavěšený na provazech a jenom mrskal nohama. Vypadá to a asi to tak je, že tam máš asi jenom hlavní pózy, bez jakýchkoli vedlejších, proto se taky nohy hýbou strašně nepřirozeně. Chyb by se našlo ještě víc, ale i tak to musím hodně pochválit, že si měl trpělivost to vymodelovat a hlavně vyrigovat. Jinak pro naučení se základů animace musím doporučit tohle:Learn Character Animation Using Blender. Doufám, že ti k tomu napíše ještě někdo něco kromě mně, protože zas až tak velké zkušenosti s animací nemám.

Autor:  noob [ pon bře 14, 2011 10:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

Dík za rady. Jdu udělat novej podle toho návodu.

Autor:  jankoš [ úte bře 15, 2011 11:28 am ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

fíha, nevybavuju si, kdy jsem tady naposledy viděl animaci čtyřnožce, podle mě je to docela oříšek, ale fandím ti :wink:

Jan to docela vystihl, nejvíc do očí mě bije absence pohybu těžiště těla, asi by měl prohýbat trochu záda a tělo a ocas stavět podle toho, aby držel rovnováhu...taky bych neváhal nastudovat pohyb nějakých kočkovitých šelem, možná pohyb koně by taky nebyl k zahození, i když nevim, jestli třeba takovej poklus je pohyb, kterej bych mohl vidět u draka (zrovna ale musím pokorně přidat, že jsem draka nikdy neviděl, takže je možný že umí i klusat :lol: )... možná i nějací plazi jako varan by mohli být dobrá reference

Autor:  G_Taurus [ úte bře 15, 2011 12:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

Ahoj, zajímavý by bylo taky udělat draka za letu, nevím jestli to máš v plánu, ale bylo by to super

Martin S. :-)

Autor:  noob [ úte bře 15, 2011 12:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

Jankoš díky za nápady, toho koně a ještěrku bych mohl nastudovat. Draci samozřejmě uměj klusat i běhat :-) moje představa běhu je asi taková jako u psa ale k tomu se ještě dostanu asi časem.
G_Taurus let určitě taky bude, to nesmí chybět :-)

Včera večer jsem ještě udělal jednu akci a upravil walk. Další progress dám asi až k večeru.

Autor:  CrocodilusCZ [ úte bře 15, 2011 1:33 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

Ono klus není jen tak obyčejný běh, je to sled určitých pohybů, je tam rozdíl v klusu, cvalu, trysku. Pochybuju že by drak uměl klusat.
EDIT: jinak, ať nežeru, klobouk dolů, jak před modelem, tak před rigováním a animováním. Já už to dávno vzdal :roll:

Autor:  rosenkreuz [ úte bře 15, 2011 3:51 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

Taky se skláním před tímto pokusem. Já si ještě na takový složitosti netroufám. Jako milovníkovi draku se mi určitě nelíbí pár věcí.
Příklady: Má zadek moc nahoře a z toho důvodu má natažený nohy. Hrál sis jako malej na pejska? :emo02: vyzkoušej si běhat po čtyřech s nataženýma nohama. tohle je to samí.
při vzlétávání se drak odráží zadníma nohama, což vytváří obrovský nápor na zadní část těla, ale ta je poněkud tenká.
Oči jsou moc hluboký a ještě k tomu moc vzadu (nechceš doufám aby měl malej mozek?). navíc má takhle zorné pole pouze postranách (nevidí před sebe), Ale možná se mi to jen zdá.
To s tím pohybem ocasu toleruju. to je jen chyba rigu.
Tak sem si představil cválajícího draka, opravdu šílená představa :D. Podobnost s plazi je tam velká (některé legendy o dracích vznikly prvním setkáním člověka s exotickým plazem), u nich bych bral inspiraci. To s tím během je dobrý nápad, pouze bych nebral inspiraci od psa, ale u vlka. tam jsou jistý rozdíli http://www.vlci.info/anatomie/rozdily-pes-vlk/
A tady je "obrovská" česká komunita draků http://www.draci.info/. Už dvakrát jsem se snažil tam dostat.

Autor:  noob [ stř bře 16, 2011 2:47 am ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

No hrál jsem si ještě s walkcyclem a pokoušel se ho opravit podle rad ale asi to bude ještě možná chtít trošku poladit. Bylo dnes málo času.



Dělal jsem pak na tom chrlení ohně a mám už z větší části dodělanej let tak ho už brzo přidám taky. S během se rozmýšlím.

rosenkreuz: ty oči zase tak hluboko nejsou bych řekl a ani to moc neřeším jestli vidí před sebe :-) . Viděl si Ridicka černo černá tma? Ty potvůrky pomalu ani neviděli co žerou a jaký to byly drsňáci :-)

Autor:  Jan [ stř bře 16, 2011 8:09 am ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

Když jsem si to pustil, viděl jsem zase walkcycle, tak jsem si říkal, že to zase nějaký nudný walkcycle, ale jak začal chrlit oheň a otřepal se, to vzbudilo mou pozornost na maximum. Walkcycle se mi pořád ještě nezdá, je takový strašně neplynulý, neohrabaný, pořád by to chtělo nějak víc oživit. Přechod mezi walkcycle raději nebudu komentovat :wink: , ale to další mě docela dostalo a hodně se mi líbilo. Konečně se trochu víc hýbe, na první pohled vypadá už docela živě :emo17: . Sice na takové třetí a čtvrté podívání už zase vidím, že by to chtělo zase nějaké vedlejší pózy, ale základ je docela dobrý. Jen tak dál.

Autor:  CrocodilusCZ [ stř bře 16, 2011 11:28 am ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

minimálně bych navrhoval nějak zakostit jinak zadní nohy, vůbec nemá kolena, chodí kvůli tomu dost nepřirozeně. S tím během si hlavu nedělej, myslím že u draku tohoto typu i kdyby nějaký běh byl, byl by relativně pomalý a neohrabaný. Jsou to více méně vládci vzduchu, na zemi ho skolil kdejakej rytíř s dlouhou píkou :emo02:

Autor:  jankoš [ čtv bře 17, 2011 2:55 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

mno je to o fousánek lepší, ale pořád nemá život... zdá se, že si nekontroluješ ty jednotlivý fáze walkcyclu z různých pohledů (hlavně zepředu), tělo se skoro vůbec nekroutí do boků a celkově nejde cítit váha těla (kolik takový monstrum může vážit, 2-3 tuny?)

taky bych doporučil kontrolovat oblouky, po kterých se pohybujou jednotlivý kosti, v blenderu se dá snadno zapnout vykreslení těchhle křivek (včetně pozic na jednotlivých framech) - ty oblouky by to chtělo víc estetizovat, zdá se, že na pár místech tam jsou až moc ostrý zlomy...zkoušel sis to třeba sám zahrát? myslim, že na videu puštěným snímek po snímku by sis všiml spousty detailů, který se z hlavy dají vymyslet jen těžko :wink: každopádně, těším se na další progress :wink:

Autor:  smrq [ ned bře 20, 2011 10:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

ja bych se pri referencich poohlidl po nejake fretce (nebo podobne svizne potvore). imho by tohle zviratko mohlo mit pohyby podobne drakovi.
a toporne pusobi i kridla. tam bych cekal mnohem vic pohybu a vlneni.
(pamatuji si, ze tady na foru kdysi nekdo hazel animaci draci kostry. to bylo paradni. bohuzel nemuzu najit linii...)

dobre zakostit a rozpohybovat draka bude velky orisek. jestli sis nevzal pro zacatek prilis velke sousto. ale drzim palce.

Autor:  noob [ pon bře 21, 2011 2:02 am ]
Předmět příspěvku:  Re: drak animace

Už nějakou dobu sem chci přidat další progress ale když zrendruju animaci tak mi potom nejde přehrát. A v blenderu když ji dám přehrát tak se to videjko nějak seká.. nevim co s tim je... Musím to nějak zprovoznit.

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/