blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Janovy walkcycly aneb animační všehochuť http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=8005 |
Stránka 1 z 3 |
Autor: | Jan [ ned led 02, 2011 5:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
Založil jsem toto vlákno, abych zde mohl dávat své zkušební cvičné animace. Aby to mělo nějaký smysl, tak budu nesmírně rád, když budete kritizovat, komentovat a občas, když bude co, pochválíte. Jako první příspěvek sem dávám walkcycle. Teďka zkouším animovat jednoché základní akce jako walkcycly a tak s biped rigem, abych se to trošku víc naučil. http://www.youtube.com/watch?v=i2kADBTAx1E |
Autor: | Jan [ ned led 02, 2011 5:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
Tady ještě přidávám jedno starší, asi před rokem dělané, video. Dodnes je to jedno z videí, na které jsem hrdý ![]() http://muzvid.wz.cz/index.php?str=videa%A71 |
Autor: | Forseti [ ned led 02, 2011 6:21 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
ten walkcycle mi přijde vcelku fajn, ale je takový strnulý (robotický) chtělo by to trochu "zjemnit" přechod mezi jednotlivými kroky (plynulejší chůze), protože se vždycky jak dokončí krok na chvilku zasekne. |
Autor: | Jan [ ned led 02, 2011 6:50 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
no, tohle právě moc nechápu. mám na konci a na začátku stejou pózu, v NLA editoru nestavené opakování a stejně to takhle dělá. No možná zkusím něco udělat z IPO křivkama, ale momentálně fakt neví proč to tak je. |
Autor: | lokhorn [ ned led 02, 2011 7:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
Je to ipo křivkama musíš je trochu vyhladit. Měl by si projet každou kost, aby to bylo dokonalí a měl bys začít od boků(kosti) a jít směrem ke končetinám, protože když by si začal třeba u ruky tak by ti jí mohl pořád rozhazovat třeba škubající se hrudník. |
Autor: | zgerbiak [ pon led 03, 2011 11:25 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
Jan píše: mám na konci a na začátku stejou pózu Asi bude problém tam. Kedže sú tam 2 tie isté pózy, tak sa to trochu sekne. Ja to robím tak, že pred tým posledným framom(rovnakým ako prvý) Vložím keyframy a tie posledné vymažem. Alebo nastaviť rozsah animácie o jedno menej :). |
Autor: | Jan [ pon led 03, 2011 3:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
Díky, jediný, kdo mi opravdu poradil na to co jsem se ptal je zgerbiak. S IPO křivkama si ale i tak asi ještě pohraju aby to vypadalo líp. To s vymazáním poslední pozy jsem už jednou na něčem jiném zkoušel, ale asi proto, že jsem tam měl i nějakou jinou chybu, tak to nefungovalo. Každopádně to zkusím. |
Autor: | jankoš [ pon led 03, 2011 5:24 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
ten walkcycle mi přijde celkem fajn, ale Forseti má pravdu s tou strnulostí, hlavně horní půlka těla se mu snad vůbec nehýbe - ramena a kyčle by měly jít vždycky proti sobě (došlápnutí na pravou nohu = přenos těžiště nad ni = pravá kyčel je výš = pravý rameno jde níž) jinak nedávno jsem na blenderartists četl docela zajímavou debatu jestli užívat walkcycly nebo ne... problém spočívá v tom, že v reálným světě nikdo nedělá cykly, vždycky je tam nějaká odchylka - hrbol na chodníku, křivá zem atd - a osobně bych se přikláněl k animování bez smyček, ale zas je fakt, že u nějakých větších scén kde walkcycle "zanikne v davu" je to o něčem jiným... |
Autor: | Jan [ pon led 03, 2011 10:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
No, tak jsem to vylepšil, neseká se to, uploadnul na jiný server a tak to tu máte. http://www.vimeo.com/18402346 Akorát mám pocit, že se to na vimeu trochu víc seká, než na youtube, takže nevím, jestli to nebudu zase dávat na youtube... |
Autor: | Forseti [ úte led 04, 2011 12:43 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
nechci být škaredý, ale nezdá se mi že bys tam (co se týče noh) něco změnil, podívej se jak máš ty ramena -> paže -> ruky, to je jeden pěkný celistvý plynulý pohyb ale u těch noh si furt nemůžu pomoct. |
Autor: | bobbin [ úte led 04, 2011 5:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
Zadní část kroku bych protáhl, takhle se zdá, že koleno končí na úrovni pánve, což přináší pocit, podsazení pánve a kulatých zad. Při přesouvání nohy dopředu, bych narovnal chodidlo. Momentálně je pokrčené, což taktéž nevypadá přirozeně. Rotaci ramen bych taky zmenšil, takto mi příjde přehnaná. |
Autor: | bobbin [ úte led 04, 2011 5:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
Je to sice pouze dvousekundová animace, ale mohla by tě nasměrovat správným směrem od již zmiňované strnulosti: http://www.vimeo.com/3817967 |
Autor: | Jan [ úte led 04, 2011 9:16 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
Díky moc za rady, právě se do toho pouštím. |
Autor: | bobbin [ stř led 05, 2011 10:24 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
Jestli umíš anglicky, tak AnimationMentor.com vydal na svých stránkách http://www.animationtipsandtricks.com článek jednoho profíka, jak on přistupuje k animaci chůze: http://www.animationtipsandtricks.com/2011/01/can-you-provide-some-tips-on-mechanics.html Né, že bys měl podle toho překopat tuto animaci, ale při těch následujících by ti to mohlo pomoci... |
Autor: | Jan [ sob led 08, 2011 1:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Janovy walkcycly aneb animační všehochuť |
Tak jsem to dokončil, už se v tomhle konkrétním walkcyclu dál patla nechci. Nejhorší je, že když si to spustím v 3d okně, tak už si říkám, že to vypadá docela dobře, ale render pak je docela nic moc. Spravil jsem nohy(jdou trošku dozadějc a snad trochu plynuleji), trochu jsem rozhýbal celé tělo a hlavu s krkem, zlepšil jsem pohyb ramen. |
Stránka 1 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |