Právě je pát lis 22, 2024 10:56 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: brachiosaurus
PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2010 12:27 am 
Offline
..
..

Registrován: stř črc 29, 2009 1:07 pm
Příspěvky: 73
Bydliště: Břeclav
zdravim, snazim se vymodelovat brachiosaura
nemam moc zkusennosti s organikou a momentalne resim dilema jak pripojit hlavu ke krku: vyhnout se trojuhelnikum a mit cistci flow
Obrázek
Uploaded with ImageShack.us
nebo je pouzit a tim zredukovat pocet vertexu?
Obrázek
Uploaded with ImageShack.us
na hlavu potrebuju docela dost vertexu a pokud nepouziju trojuhelniky, budu muset vest loopy pres cele telo kde budou spis zavazet. vyhlazovani mi i pres trojuhelniky prijde celkem ok (z obrazku nejde rozdil videt) ale jde mi spis o to jestli nenastane nejaky problem pri pripadne animaci nebo sculptovani... ktere reseni je podle vas lepsi?


Naposledy upravil bRezak dne sob zář 08, 2012 12:28 am, celkově upraveno 3

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: brachiosaurus & trojuhelniky - help
PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2010 1:37 am 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
V organice trojuhelníky zas tak nevaděj někam se dokonce davaj úmyslně.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: brachiosaurus & trojuhelniky - help
PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2010 2:02 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 14, 2004 5:45 pm
Příspěvky: 709
Bydliště: Podivín
noob píše:
V organice trojuhelníky zas tak nevaděj někam se dokonce davaj úmyslně.


dovolil bych si nesouhlasit s tím, že to zas tak nevadí, když se má animovat mesh s trojúhelníky a subsurfem, tak to zaručeně brajgl dělá (leda by trojúhelníky byly tam, kde se mesh nedeformuje)...jiná věc je, když není na výběr

co se týče tohohle brachiosaura, nejvíc asi záleží, jak moc budeš chtít pak deformovat při animaci..pokud bys chtěl jen sculptovat tak v těch trojúhelnících až takovej problém nevidím (pokud nebudou přehnaně velký), každopádně ale bych doporučoval potom tu síť vést nějak takhle, když budeš chtít ubrat na vertexech mezi 2 loopy:


Přílohy:
sit.jpg
sit.jpg [ 12.57 KiB | Zobrazeno 6035 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: brachiosaurus & trojuhelniky - help
PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2010 10:33 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř črc 29, 2009 1:07 pm
Příspěvky: 73
Bydliště: Břeclav
ok, hadam ze neexistuje jednoznacna odpoved kdy (ne)pouzivat trojuhelniky a clovek potrebuje ziskat cit cvicenim
jankoš: uz jsem trojuhelniky mirne zredukoval a postrkal na jina mista. kazdopadne dik za tip, takove reseni redukce vertexu jsem zatim nevidel, bude se hodit


Naposledy upravil bRezak dne pon srp 30, 2010 5:35 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: brachiosaurus & trojuhelniky - help
PříspěvekNapsal: ned srp 29, 2010 10:59 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
heh no tak pokud to chces animovat tak jak pise Jankoš trojuhelniky jsou pak pro tebe TABU!!
dal kdyz to chces sculptovat tak se vykasli na subsurf (trn tam nedavej budes tam davat multires a ten to zaobli stejne) a dal pri sculptovani se v base meshi vyvaruj OPET trojuhelnikum, skulptu VADI a to hodne!! jedine ze by si to sculptoval ve sculptris pac ten je na trojuhelnikach zalozenej, blenderovskej sculpt neni a ani nynejsi zetko nema podporu trojuhelniku!! tudis je nemej v zakladnim meshi, dal budu pokracovat v tom ze je naprosto zbitecny takhle promodelovavat hlavu kdyz ji budes sculptovat :wink:

a abych to tak nejak zakoncil, dela se vzdy sculpt a pak na nej retopo modelu tady mas par videii jak se to dela :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=038aNfh4AsY
http://www.youtube.com/watch?v=AnVmoWUiOMk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: brachiosaurus & trojuhelniky - help
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 11:38 am 
Offline
..
..

Registrován: stř črc 29, 2009 1:07 pm
Příspěvky: 73
Bydliště: Břeclav
sculpting v blenderu mi pripada dost pomaly, planuju pouzit mudbox. je uzasny co dokaze zbrush ale nikdy jsem nemel chut prohrabavat se jeho interfacem.
"dela se vzdy sculpt a pak na nej retopo" - a casto vidim profiky postupovat presne opacne :) btw urovni tech videi se priblizim tak za 5 let mozna :D s tou zbytecne detailni hlavou mas pravdu. musim vyzkouset animaci s trojuhelniky, chci je videt v akci ;)
mozna tenhle model dotahnu bez sculptu a zanu nanovo, lip


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: brachiosaurus & trojuhelniky - help
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 12:49 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
bRezak: jenze to co vidis na zacatku u profiku jak modeluji nejaky nizko polygonalni model neni to low poly co by se pouzilo ve hre nebo model co by se pouzil dal ale jen zakladni base sculpt model prave ten se vysculpti tak aby vypadal dobre a nasledne se na nej udela retopo... pac to co rikas ty neni moc vhodne reseni kvuli zapejkani textur a dalsim vecem, skoda ze si nebyl tento rok na Maxconu Tes s Diablem to velisce dobre ukazovali

kluci velice dobre ukazovali jak se modeluje nejdriv High poly model ktery slouzi ke generovani dalsich map a textur a preznej se modeluje pak low poly model ktery se dal vyuziva!! tudis nechci te nejak zklamat ale ten postup co rikas je docela mimo ;)

kdyz budes mit zajem muzu ti nejaky fotky z Maxconu z jejich prednasky poslat :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: brachiosaurus & trojuhelniky - help
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 1:42 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř črc 29, 2009 1:07 pm
Příspěvky: 73
Bydliště: Břeclav
nemam v umyslu se hadat, vim o tom houby ale muj postup jsem si nevymyslel, vychazel jsem z tohoto:
"There are mainly two approaches you can take when modeling:
◦low poly model -> diffuse texture -> high poly model-> normal map and other textures
◦high poly model-> low poly model -> normal map -> diffuse and other textures"
http://www.paultosca.com/makingofvarga.html


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: brachiosaurus & trojuhelniky - help
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 11:10 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
bRezak: ja take ne ale ty vychazis jen z jednoho modelu a ja tu vychazim ze zkusenosti ceskych spicek to znamena ze kdyz budes pro nekoho pracovat (at uz u nekoho budes zamestnan nebo budes jen externistou) tak vsichni budou ocekavat to ze na svejch modelech budes pracovat a co je jednoduzsi ten uvodni postup?? ze vse budes delat prakticky odznova nebo to ze jen upravis low poly model a textury?? jen se nad tim zamysli a uvidis ze ti ten muj potup da snazsi praci a min stravenych hodin nez tvuj postu ktery by si musel delat odznova :wink: jinak je to take o tom si s nekym takovym o tom pokecat aby si zjistil jaka je realita protoze obe varianti se pouzivaji ale kazda v jinem reseni (ted mam na mysli to jestli jsi dlouhodobe zamestnan u nejakeho studia nebo jsi externista a nebo jsi freelencer)

externista a dlouhodoby zamestnanec- jasna vyhoda v mem postupu (mas vzdy model z ktereho muzes generovat veci na low poly model a jen ho muzes lehce upravovat a nemusis nic delat od nuly), u externisty se predpoklada zejeho prace pujde vyuzit do budoucna
freelencer- jednorazove delas na nejakem projektu tak ze tady zalezi jednoznacne na tom jak se ti s cim dela nejlip :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: brachiosaurus & trojuhelniky - help
PříspěvekNapsal: pon srp 30, 2010 11:33 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř črc 29, 2009 1:07 pm
Příspěvky: 73
Bydliště: Břeclav
hele já přemýšlel fakt hodně a nejsem si jist jestli plně chápu. dvojí prací u 1. postupu myslíš to ze děláš 2x lowpoly (základ pro sculpt + finální model)? pokud ano, nemám dál moc co řešit. (* jak jsem si původně představoval že udělám lowpoly > sculptnu > bakuju normal mapu na ten samý lowpoly - toto mi přijde stejně náročné jako highpoly > lowpoly)
dík moc
sorry za možná mírně hloupý dotaz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: brachiosaurus & trojuhelniky - help
PříspěvekNapsal: úte srp 31, 2010 2:08 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
bRezak: nevim jak presne si to predstavujes ale vetsinou se to dela tak ze base model ktery se sculptuje se nikde nepouziva (to se neda pouzit v zadny hre nebo nekde dal ) vetsnou jsou to jen kostky nebo prymityvni tvary pospojovany aby si si uvedomil velikost a tak a to pak sculptujes aproto se na to pak dela retopo (oni totiz sculptovaci programy obvzlast zbrush pouzivaji hooodne zvlastni tvarovani vychoziho modelu ktery sculptujes) tudis co z toho plyne?? no to ze nedelas dvakrat low poly model ale jen jednou a to az pri retopo :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte srp 31, 2010 3:00 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř črc 29, 2009 1:07 pm
Příspěvky: 73
Bydliště: Břeclav
jo tohle mi je jasny. mozna jsem se nevyjadril nejlip. proste jsem chtel rict ze kdyz se na zacatku nahodou podari cisty mesh bez trianglu pouzitelny jako base pro sculpt a final zaroven neni duvod delat retopo kdyz lowpoly uz mas. tohle je bezna alternativa z tutorialu na netu, nerikam ze dobra nebo pouzivana a kdyz nad tim premyslim, opravdu je lepsi finalni model resit az nakonec (tzn retopo). radsi to uz necham plavat :-)
no kazdopadne s metodou retopo jsem se setkal poprve a jsem rad, ze mi ji nekdo ukazal, pripadam si naramne osvicene :emo02:

jeste me napada, da se v bledneru provadet retopo podobne jako v zbrushi?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte srp 31, 2010 10:42 pm 
Offline
..
..

Registrován: stř črc 29, 2009 1:07 pm
Příspěvky: 73
Bydliště: Břeclav
taakze, sculptu se tenhle jester nedocka (to si necham na priste). mozna vygeneruju normal mapu z obrazku. modelovani je skoro u konce - zbyva mirne pohybat vertexama, pridat par loopu pres nohy a dodelat drapy + vnitrek tlamy. mozna by mi pred pokracovanim mohl nekdo neco povedet k topologii? jde o mou prvni zivou vec, tudiz ocekavam chyby :)
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte srp 31, 2010 11:01 pm 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
jj samozdrejme ze to jde :wink: muzes zarovnavat vertexy jednoho modelu na jiny :wink: mas puvodni vysculptovany model a vlozis si plane prepnes do edit modu a oznacis vertex a v paletce mesh mas tlacitko retopo kdyz ho das tak se vertex zarovna na povrch modelu :wink: no a takhle pokracujes dal v modelovani low poly :wink:

no pak k tomu modelu... ja bych ti doporucil si nastudovat anatomii zvirat tomu dost podobny slona a tak nebo hrocha aby si videl jaky maj svaly okolo nouh, no a krk bych se pokousel okokat u ziraf, to tve je hodne cartoon style, jinak nevim co s tim zamyslis ale pokud to ma byt low poly nedavej na to subsurf a pokud to s low poly modelem nema co spolecneho tak to klidne vic promodeluj a samozdrejme na high poly model to chce hoodne zapracovat na topologii


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř zář 01, 2010 10:39 am 
Offline
..
..

Registrován: stř črc 29, 2009 1:07 pm
Příspěvky: 73
Bydliště: Břeclav
par z obrazku, podle kterych delam http://www.healthstones.com/dinosaurdat ... saurus.jpg
http://www.dinosaurierarten.de/dinosaur ... saurus.jpg
na nekterych brachiosaurech je videt snaha o zirafi krk ale uprimne mi moc nesedi. o nohach a svalech kolem vim, nad tim jsem dlouho zaseknut :emo07:


Naposledy upravil bRezak dne sob zář 08, 2012 12:16 am, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz