@Houska: je to jak rikas, to jsou daně :) rikal jsem si, ze pokud to bude soucasti nejakeho pribehu, kde si clovek nebude stokrat poustet pasaz frame ba frame, tak by se to dalo skousnout.
Je to proste fake, asi by se to dalo upravit tim, ze mezi domy uz se nebude valit Torus, ale jen cast valce s nastavenym soft bodies (tak by se mohl do vyklenku vlevat. Chtel jsem jen zkusit nejaky univerzalnejsi model nezavisly na konkretni scene.
Navody nebo ukazky na pouziti plane nebo mesh pro vytvareni koure, kde nejvetsi score udela textura s turbulenci v postprocesu jsem videl, ale nikde zatim neresila kolizi s objekty v 3D scene. Problem, ktery jsem spis zatim resil je mira rozostreni a mira turbulence v zavislosti na vzdalenosti. Zatim tam vsichni frkli blur a turbelenci a trada :) Coz ale nejde prave u objektu, ktere se vzdaluji nebo priblizuji od kamery, take kdyby byl v zaberu i zadni cast prstence nelze na nej samozrejme aplikovat jednotny blur. Takze jsem Blur vymenil za Defocus, ale i tak to ma par dalsich veci.
Tim, ze se separaci prachoveho mraku pouzivam ID mask, tak rozostreni masky udela v mraku pruhled.
http://www.mond.own.cz/blender/dust/1-6.aviTo by mohl vyresit nastaveni Boolean Node
http://phatcore.com/projects/Composite_Boolean.php, ktery by mohl vytvorit masku mraku ve ktere budou od jeho tvaru odeceny pouze objekty, ktere s nim v danem snimku koliduji a ne i objekty stojici pred kamerou.
Druha vec je ostry stin, ktery se mi nedari separovat (zadny pass mi zatim neseparuje jen stin mraku) na ktery by se pak (stejne jako na mrak a masku aplikovala textura s turbulenci.
@Edgar Vanat: "jogurtovka" mi nevadi, u tak masivniho koure jsem zadny jemny transparent ani nechtel - ma to byt "husty" :) , naopak jsem byl prijemne prekvapeny jak se kolem objektu lehce obteka a staci mi ten jemny rozprach vytvoreny turbulentni texturou. Spis jsem premyslel jestli nezkusim Volume Material (prvni pokusy se hrouti neschopnosti byt s prehlednym tut neco kloudneho nastavit asi to chce trenink :)