blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Malé pokusy by LLook http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=6752 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | LLook [ sob kvě 02, 2009 2:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | Malé pokusy by LLook |
Po hodně dlouhé pauze jsem si vzpoměl na Blender. Tentokrát nemám v plánu žádná ambicioznější dílka, protože vzhledem k mé nezkušenosti mě přestanou bavit dřív, než je dodělám (tak dopadl tank i chalupa)... Takže sem budu odteď posílat jednoduché blbůstky, pro které by samostaného threadu byla škoda. První věc, kterou jsem letos udělal, je kostka, něčím se začít musí: Pak jsem tady na fóru našel odkaz na hodně užitečný thread na Blenderartist: http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=20758 Nejdřív jsem zkoušel postupovat step-by-step podle toho tutoriálu, ale postupně se můj výsledek tolik vzdaloval předloze, že jsem to radši smazal, pročetl si kus té diskuze (první tři stránky) a udělal to po svém (například jsem použil mirror modifier). Takže druhý model je ještěrka: Ze zmíněné diskuze na BA bych vypíchl pár věcí, co mi přišly zvlášť užitečné:
|
Autor: | smrq [ sob kvě 02, 2009 7:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ta jesterka ma telo jako krokodyl. je takova... plnostihla. Citace: Loopcut má volbu "smooth". Pokud v edit modu po stisku CtrlR stisknete S, tak se vás po výběru místa řezu zeptá na hodnotu smooth, která určuje, jak bude ten loop "vypouklý": tak tohle jsem nevedel. diky za info.
|
Autor: | Sagi [ sob kvě 02, 2009 8:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
1. Trojúhelníky nejsou zas takové zlo, problém s tím má hlavně Blenderovský subsurf. Jiné vyhlazovací algoritmy se s tím tolik neperou. Ale nepopírám, že čistá síť s probíhajícími face loopy je daleko lepší než trojúhelníky. 2. To zmíněné vyhýbání se trojúhelníkům imho tolik nepomůže.. Když totiž vytvaruju quad do trojúhelníku, tak se to SubSurfu taky moc nelíbí. |
Autor: | LLook [ ned kvě 03, 2009 6:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak tu mám další pokus, tentokrát trochu rozsáhlejší. Na BA jsem našel odkaz na jeden text, který už sice na webu nikde není, ale naštěstí se dochoval v Internet Archive, bohužel bez některých obrázků: http://web.archive.org/web/200406100245 ... heory.html I bez těch pár obrázků je to docela zajímavé čtení a navnadilo mě, abych si zkusil hlavu. Ještě jsem taky zběžně shlídl videotutoriál přímo na Blender, ze kterého jsem použil blueprint a okoukal pár fíglů. Doporučuju jednotlivé díly stáhnout do počítače a pouštět si zrychleně: http://quixotic7.com/FemaleHeadVideo.html Teď jsem si všiml drobné chyby uprostřed čela, jako by hodně silně nabourala do dveří. S tím už něco udělám, kdybyste někdo viděli nějaké další problémy, tak jen do mě. Postupoval jsem trochu jinak než v tom videu, po základním tvaru následovala nejdřív ústa, potom oči a pak nos. Nos byl zatím asi nejtěžší, teď ho ale možná trumfne ucho. |
Autor: | Sagi [ ned kvě 03, 2009 7:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
v místě kde ti oční část přechází v ústa ti špatně navazují facy.. měl by tam být jiný meshflow.. Je vidět jak to zmrší subsurfnutý model.. je tam takový artefakt.. asi bych to měl zakroužkovat |
Autor: | mafian [ ned kvě 03, 2009 8:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Máš moc hustou síť na čele od konce nosu to mi bije do očí EDIT: Aha, taky sis toho všiml Zkus tenhle link: http://www.cgarena.com/freestuff/tutori ... index.html Hodně podrobné + dobrá topologie |
Autor: | ArchoX [ pon kvě 04, 2009 5:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ta ještěrka se mně libí. Mohl bych se zeptat, kde si našel ten tutoriál ? |
Autor: | LLook [ pon kvě 04, 2009 6:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten tutoriál na ještěrku ( http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=20758 ) odkazoval tol jako "Modronův skvělý thread o modelovacích postupech" tady: viewtopic.php?t=67 Jak jsem psal, nakonec jsem podle toho tutoriálu přesně nepostupoval. Taky proto, že se mi Modronova ještěrka nelíbila (hlavně pracky - jednak by ji neunesly a jednak jsem ještě neviděl ještěrku stát takhle na nohou). Spíš jsem se nechal inspirovat, jakým způsobem lze postupovat. V tutoriálu také není použitý mirror modifier, což moc nechápu, nechce se mi moc věřit, že by v tehdejší verzi Blenderu ještě nebyl. |
Autor: | smrq [ pon kvě 04, 2009 9:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
ta tva hlava neni moc dobre anatomicky (pokud to neni zamer). je cela zdeformovana, jako karikatura. koren nosu je strasne uzky, nad obocim ti po cele delce cela trci podivny hrbol, ocni dulek je podivne veliky a spatne zasazeny, chybi vicka... prostuduj si nejaku anatomii pro vytvarniky a poradne si prohledni obliceje lidi (klidne i jen sebe v zrcadle), urcite ti to pomuze. |
Autor: | taby [ úte kvě 05, 2009 8:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Když pozoruji tvé blueprinty, tak se nemůžu ubránit dojmu, že jsi je nedostatečně zarovnal. Soudím alespoň podle toho, že ti nesedne v profilu otvor oka na blueprint. |
Autor: | LLook [ pát kvě 08, 2009 3:38 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokus o ucho: |
Autor: | LLook [ ned kvě 10, 2009 12:24 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Trochu jsem si hrál s fluid simulation. Zatím nic moc, ale získal jsem jeden poznatek: Mirror modifier u překážek je nutné předtím aplikovat, jinak se ta zrcadlená část chová jako cube. Takhle to vypadá s modifierem: http://www.vimeo.com/4564356 A takhle po aplikaci: http://www.vimeo.com/4564748 |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |