blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Tvorba části zdi
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=6681
Stránka 13

Autor:  Pernee44 [ pát dub 10, 2009 11:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Tvorba části zdi

Zdravim. Potřeboval bych poradit ohledně tvorby cihel. Je potřeba, abych měl každou cihlu zvlášť, ale taky potřebuju, abych měl maltu mezi některejma. Potřeboval bych nápad jak to zrealizovat :) .
dělám to pro kámoše kterej to použije pak do prezentačky a já se procvičím :) . Bude to prej něco jako tohle http://www.pozemni-stavitelstvi.wz.cz/pos09.php . Díky za tipy. :wink:

Autor:  Still-Alive [ sob dub 11, 2009 12:38 am ]
Předmět příspěvku: 

Jako naprostý laik bych řekl, že vymodelované cihly, každá zvlášť či jedna cihla X krát nakopírovaná, vypadá efektněji než "sprostá" textura :D

Autor:  Pernee44 [ sob dub 11, 2009 12:44 am ]
Předmět příspěvku: 

No tak třeba u nějakýho velkýho baráku, když se to dobře udělá tak to vypadá dobře. Mě jde spíš o tu maltu mezi tim, to nevím jak efektně udělat :) . Jinak co se týče textury malty, to asi nebude těžký, ale textura cihly je horší. Kdybych nic nenašel, tak přinejhoršim použiju část z nějaké zdi a trochu upravím v gimpu.

Autor:  maraCZ [ sob dub 11, 2009 9:13 am ]
Předmět příspěvku: 

A nebo řekni kámošovi, ať ti nějakou cihlu vyfotí :wink:

Autor:  Váca [ sob dub 11, 2009 10:59 am ]
Předmět příspěvku: 

nebo patricne upravit texturu hliny(barvy, kontrast, atd atd..) a mas texturu :)

Autor:  vklidu [ sob dub 11, 2009 11:04 am ]
Předmět příspěvku: 

Kdysi jsem to mel mezi WPTC. Tak jestli ti to pomuze. Maltu mezi cihly - zalezi na pouziti, nekdy staci plnej objekt o trochu mensi nez je cihla viz .blend. At se dari.

Přílohy:
Cihla.jpg
Cihla.jpg [ 21.65 KiB | Zobrazeno 1890 krát ]
Cihly.jpg
Cihly.jpg [ 68.75 KiB | Zobrazeno 1891 krát ]
Cihly.blend.zip [46.23 KiB]
98 krát

Autor:  Pernee44 [ sob dub 11, 2009 11:23 am ]
Předmět příspěvku: 

Kde si sehnal tu texturu? :)

Autor:  Kapo [ sob dub 11, 2009 12:40 pm ]
Předmět příspěvku: 

asi je to procedural, kedze je to z WPTC...

podarena textura...tu maltu staci ked dam kusok za tehly plane, a bude stacit siva farba? taketo tehly by sa hodili aj mne...

Autor:  Pernee44 [ sob dub 11, 2009 6:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jak udělat, aby byla každá ta cihla trošku jiná? :) myslim texturou, jinak tvar může mít klidně stejný :)

Autor:  vklidu [ sob dub 11, 2009 10:35 pm ]
Předmět příspěvku: 

pokud by ti stacily rozdily viz ta stena, zrus ten Array (F9 > Modifiers) a v Materialu (F5) v zalozce MapInput bych zmenil u kazde pouzite textury typ Orco na Object a do volneho policka napis jmeno jakehokoliv statickeho objektu ve Scene (nejcasteji se pro takove ucely vklada objekt typu Empty, jeho posouvanim si pak muzes doladit umisteni textury, ale v pripade tohoto materialu neni moc co posunem doladit :). Pozn.: pro vsechny textury ti staci jeden Empty (tedy pokud cihly nechces animovat).
Pozice textury se pro kazdou cihlu pocita z jednoho mista, ale tim, ze kazda cihla lezi jinde je textura trochu jina.

Pokud potrebujes vetsi rozdily, coz je pripad spis starych cihel, nebo bys to potreboval animovat nenapada mne nic jineho nez mit samostatny material pro kazdou cihlu (v F5 vedle nazvu materialu kliknout na to cislo, ktere oznacuje pocet objektu pouzivajici material, material se tim osamostatni a zmeny v nastaveni neovlivni "original") pak uz jen v MapInput zmen offset pripadne barvu. ale to je tip tak pro par kusovek, ne pro zed.

jinak na proceduralky se obcas hodi kouknout sem
http://matrep.parastudios.de/

Autor:  Pernee44 [ ned dub 12, 2009 12:05 am ]
Předmět příspěvku: 

Tak sem udělal něco takovýho.

Přílohy:
zed 2.jpg
zed 2.jpg [ 60.77 KiB | Zobrazeno 1788 krát ]

Autor:  Sagi [ ned dub 12, 2009 5:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

vklidu.. viděl jsi někdy cihlu? :oops:

Autor:  Pernee44 [ ned dub 12, 2009 10:01 pm ]
Předmět příspěvku: 

Saqi: řikáš že mam lepčí texturu? :D

Autor:  Kexar [ pon dub 13, 2009 12:37 am ]
Předmět příspěvku: 

Pernee44 píše:
Saqi: řikáš že mam lepčí texturu? :D

Nechci tě urazit ale myslím si že Sagi mně namysli nebviklý tvar těch cihel né texturu.

Autor:  Sagi [ pon dub 13, 2009 12:44 am ]
Předmět příspěvku: 

pernee má špatnej tvar ale v klidu má špatnej model.. cihla nevypadá jako ohoblovaný blok dřeva.. ale má velmi ostré rohy a většinou není v rozích zakulacená.. mám tedy na mysli novou cihlu :wink:

Stránka 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/