blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Dveře (časem i futra :D )
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=6648
Stránka 12

Autor:  Pernee44 [ ned bře 29, 2009 11:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Dveře (časem i futra :D )

Zdravím. Dneska sem začal pracovat na dveřích, a myslím, že kromě skla už jsou hotové. Zde obrázek, poskytnu i wire.
Potřeboval bych poradit ohledně skla, dveře ho mají takové z jedné strany hrubé, není přes to moc vidět, určitě někdo takové dveře má doma. A proto bych chtěl požádat o radu ohledně toho skla.

Autor:  Jerolima [ pon bře 30, 2009 5:34 pm ]
Předmět příspěvku: 

podle meho to zatim vipada slibne:-)

Autor:  joxer [ pon bře 30, 2009 5:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

dal bych normalni material skla a pro takovej ten povrch bych pouzil bump mapu (nor), pak bude hlavne prace to nastvetlit. jinak dvere vypadaj ok

Autor:  Pernee44 [ úte bře 31, 2009 6:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem se snažil, udělal sem texturu typu Noise (nevím kterou jinou použít, kdyžtak poradte :) ), zapnul sem nor (zde na obrázku naplno), ale vypadá to, že to bude chtít eště nějaké to nastavení provést. Nastavení skla mám podle tutoriálu skla v blender3D.cz . Aby bylo vidět, jak je přes sklo vidět, vložil sem tam hlavu opice. Díky za rady.

Autor:  Ragnos [ úte bře 31, 2009 6:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

co s tím zamýšlíš? :)

Autor:  Pernee44 [ úte bře 31, 2009 6:51 pm ]
Předmět příspěvku: 

S těmi dveřmi? No chtěl bych se na nich naučit dělat to sklo, pochopit pořádně to nastavení a tak. Co se týče těch dveří, asi potom udělám nějaký pokoj nebo tak. To ale zatím moc neřeším. Moc low poly model to určitě neni, musel bych si pohrát s klikou. Jinak dveře maj kolem 60ti vertexů.
EDIT: Pokud si myslel, co se mě na tom nezdá, tak to sklo je takové, že obrys věci za ním by měl bejt víc rozmazanej, takové asi pískované sklo.

Autor:  Ragnos [ úte bře 31, 2009 6:54 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pernee44:ono není sklo jako sklo je sklo jako sklenice třeba od vína pak je sklo v exteriérech na venkovních budovách a pak to tvoje a každé má pro specifický účel trošku jiný materiál aspoň já si vždycky nastavím sklo podle toho kde je to s tím noise by jsi dosáhl stejně blurovanou refrekcí na málo samplů na víc samplů z toho budeš mít mléčné sklo

Autor:  Pernee44 [ úte bře 31, 2009 7:08 pm ]
Předmět příspěvku: 

Prosimtě trošku to rozepiš, jsem začátečník :wink: a prosím vysvětlit co je blurovaná refrekce a kde ji najdu. :) dík

Autor:  Ragnos [ úte bře 31, 2009 7:14 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pernee44 píše:
Prosimtě trošku to rozepiš, jsem začátečník :wink: a prosím vysvětlit co je blurovaná refrekce a kde ji najdu. :) dík

je to v Material buttons-Mirror transp-Ray transp aktivovany a pak tam dole pod nim je soupatko Gloss: tak to cim vice se bude blizit nule tim vic bude obraz za sklem rozmazany v zavislosti na polozce Samples:pod tim Gloss:
cim vic samplu nastavis tim to bude kvalitnejsi vysledek ale delsi na render time
a render time je cas vypoctu obrazku

Autor:  Pernee44 [ úte bře 31, 2009 7:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak toto už se mi docela zamlouvá. Nějaké takové vlastnosti to v reálu má (vzhledové). Tedka bych požádal o nějaký nápad, kam ty dveře zasadit. Krom futer teda...asi pokoj a přes dveře aby byla chodba.

Autor:  Ragnos [ úte bře 31, 2009 7:30 pm ]
Předmět příspěvku: 

vetsinou pokud se ma jednat o exterier se staram nejdriv o zakladni tvar domu do ktereho vsazuju dvere ale jestli jde o interier tak me tak napada cokoliv i kdyz tyhle dvere by se asi hodili na zachode :) taky ze takove na zachode mame


jo tohle muzes si hlidat jeden uploadovany obrazek v jednom threadu jinak ti to admini promazou

a vypni si noise kdyz uz mas tu blurovanou refrakci

Autor:  Antharon [ úte bře 31, 2009 7:49 pm ]
Předmět příspěvku: 

ja by som ešte poradil toto:
každý materiál má vstup a výstup.
Na sklo napríklad dopadne lúč, zlomí sa, a pri vystúpení sa zlomí znova.
To sa rieši v 3D pomocou normály. Tam kde smeruje von, tam sa láme ako má, tam kde smeruje dnu sa láme naspäť.
U tvojich dverí je to ale trocha ináč. pokiaľ viem, tieto sklá sú totiž z jednej strany hladké.
Ak dáš v blendri na materiál na obdĺžnik, tak budú mať obe steny rovnakú textúru, čo spôsobí efekt aký ti vyšiel.
Riešením je použiť dve pláne
Jednu dáš tak aby bola normála smerom ku kamere, druhú dáš tak aby bola opačne. tým si získal sklo.
No a potom už len na jednu z nich nastavíš textúru a zapneš na normal...
Textúra môže byť ľubovoľná, ak chceš klasickú šumovú, použi clouds s malou veľkosťou, prípadne môžeš experimentovať napríklad s voronoi

Autor:  Pernee44 [ úte bře 31, 2009 7:58 pm ]
Předmět příspěvku: 

takže jestli jsem to správně pochopil, tak mam udělat eště jeden obdélník, který bude vepředu a bude mít nastavení skla základní, a to další bude mít nastavení co mam teď?
EDIT: tak tady úprava, 2 skla, jedno hladký, druhý hrubý :)
a k tomu záchodu, my tyhle dveře máme všude až na záchod a koupelnu, tam sou nějaký jiný plný. (bydlim v paneláku)

Přílohy:
dvere sklo 2x.jpg
dvere sklo 2x.jpg [ 24.63 KiB | Zobrazeno 2447 krát ]

Autor:  Pernee44 [ úte bře 31, 2009 10:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak už asi tyto dveře použiju do nějaké té místnosti. Protože mam dveře z více objektů, tak aby se to chovalo jako celek, mam tomu dát parent? Nebo je pro to nějaké jiné řešení? :) Futra by se možná dala udělat nějakým trikem jakože bych z dveří vzal bok, skopčil, udělal třeba otrochu větší a tak...pokud by měl někdo nějaký tip, sem s nim :D .

Autor:  Kapo [ úte bře 31, 2009 10:57 pm ]
Předmět příspěvku: 

co je to futra? :oops:

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/