blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Skoda Favorit
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=6440
Stránka 11

Autor:  Bildo [ pát úno 06, 2009 8:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Skoda Favorit

EDIT: Hodil jsem ti to do wip sekce...v dokončených toto nemá co dělat...

Dik kluci za rady. Prave jsem zacal delat Skodu Favorit a koukam na ten tutorial, co poradil Bumpkin.
Ten Fiat, byl jen takovej pokus, V puli jsem zjistil, ze je to o nicem, ale uz jsem to chtel dodelat. Rikam, jsem to vyrezaval z boxu,ale az kdyz byl uz hodne upraveny. A ten Subsurf mi delal hrozne kraviny. :)
Nevim, jak to tam zhranatit? dalsi LOOP CUTY?
Dal posilam obr toho Favorita.
Mam tam 2 mista, kde presne nevim. Co s tim?
Jak delat dvere? LOOP CUT na sloupku a pak vyplnit a pak osamostatnit ?
Jak to zatim vypada?
Ps. evim, jestli pisu do dbyho vlakna, ale snad to nevadi. :)
Edit. Uz to zrovnavam a modeluji presne podle tutose. :)

Přílohy:
favzaklad.JPG
favzaklad.JPG [ 86.68 KiB | Zobrazeno 1265 krát ]

Autor:  Akita [ pát úno 06, 2009 10:47 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tezko rict, neni tam toho moc videt. Vidim tam chybu mezi prednim blatnikem a spodnim rafkem, mezi zadnim blatnikem a zadnim naraznikem a jeste na sloupku dveri (to cerveny nepocitam :P ). Posli i jiny uhly. Pockej si ale na Bumpa (i kdyz ti asi rekne to same)

Edit: jeste sem to projet a neco sem nacrt. nevim jestli je to dobre (nikdy sem nekoukal na favorita jako na objekt pro modelovani), proste tak bych to resil ja. Ale vazne nwm, ve 3D to bude asi vypadat uplne jinak. navic sem si vsiml ze mam spatne ten zadni blatnik (uz se mi to nechce predelavat :D)

Přílohy:
favzaklad_729-edit.jpg
favzaklad_729-edit.jpg [ 56.32 KiB | Zobrazeno 1235 krát ]

Autor:  Bildo [ pát úno 06, 2009 11:04 pm ]
Předmět příspěvku: 

Dik, ze jsi to prelozil. Tak posilam dalsi wire. :)
Ted uz si dam pauzu s obrazkama, at to nezahlcuji. Modelovat jeste v celku, nebo uz to rozrezat na ruzne plochy? kuli LOOP CUT, at se to nezahustuje zbytecne vsude? ( Dvere, celni sklo, ...nebo sklo nechat v modelu a pak jen pres jinej material ? Nejake LOOP CUTY pro zvyrazneni hran asi az na konec, ze?
Ps. Narazniky jsou zatim jenom pro predstavu.

Přílohy:
AUTO2.JPG
AUTO2.JPG [ 82.96 KiB | Zobrazeno 1229 krát ]

Autor:  Genom [ pát úno 06, 2009 11:40 pm ]
Předmět příspěvku: 

Děláš z toho opět boxmodeling, kterej se blbě edituje s nynějšíma nástroje, který Blender poskytuje...lepší je modelovat každej kus zvláěť a sem tam využít předešlí sítě...

trochu jsem načrtl předcházející síť...je to kresleno rukou (holt myš si občas dělala co chtěla)...

U předního blatníku bych vedl sít trošičku jinak, ale jinak v poho...nicméně tam kde končí blatník a navazuje na prah auta bych to oddělil a započal nový objekt...stejně tak u dveří...

Při ladění/upravách si tak můžeš jednotlivé objekty libovolně přesouvat do jednotlivých layerů aniž by ti překážely...

Přílohy:
favzaklad_729.jpg
favzaklad_729.jpg [ 52.43 KiB | Zobrazeno 1215 krát ]

Autor:  Bildo [ sob úno 07, 2009 12:09 am ]
Předmět příspěvku: 

Jj, Dik. Ja si to chi oddelit, jen jsem to chtel ze zacatku vymodelovat "vcelku", aby mi pri oddeleni zustali okrajove "Loopy" vytvarovane podle tvaru toho ostatniho. Mozna zbytecnost, ale ... Prah, sloupek a strechu chci nechat v celku, a ostatni oddelit. Snad se to nejak povede.

Autor:  Sagi [ sob úno 07, 2009 12:18 am ]
Předmět příspěvku: 

Bildo píše:
aby mi pri oddeleni zustali okrajove "Loopy" vytvarovane podle tvaru toho ostatniho..


Ne, to není vůbec zbytečnost, to je jediný možný způsob jak ti to může přesně navazovat. Postup chválím, i když já teda postupuju úplně jinak :)

Autor:  taby [ sob úno 07, 2009 7:49 am ]
Předmět příspěvku: 

No, zde jde o to, že máš nešťastně vedenou síť, jak ukazuje Genom. Záměr může být dobrý, ale v tomto vedení meshe jsi "zaostal". :wink:

Autor:  Genom [ ned úno 08, 2009 8:32 am ]
Předmět příspěvku: 

Nevšiml jsem si, že by Favorit měl mezi dveřmi viditelný sloupek...

Abych v případě potřeby navázal na předešlé loopy sítě, označim krajní vertexi a dám (Shift+D)+(P)...

Aź se dostaneš do fáze, kdy budeš muset box rozřezávat, uvidíš, že se vyskitne problém - buď nechtěné loopy navíc, které budou ve finále dělat problémy subsurfu, nebo půjde o nepřesné řezy a tudíž se tvar bude muset ručně doupravovat...

Autor:  Bildo [ úte úno 10, 2009 12:27 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem trosku pomodeloval a davam wire na mrknuti a pripadne rady.
http://uploaduj.cz/informace/obrazek/my ... vpredj.jpg
http://uploaduj.cz/informace/obrazek/4l ... avzadj.jpg
http://uploaduj.cz/informace/obrazek/cu ... render.jpg

Vetsina veci je osamostatnena. Narazniky, blatniky, dvere, r dvere. Jen jsem to ted spojil dokupy, protoze jinak, nevim dat wire. :)
Horni cas narazniku je vyextrudovana dovnitr, jen tak od oka, tak to vo wire vypada spatne. Co ve predu s tim cervenym krouzkem? Nechat trojuhelniky, nebo radsi stverec?
Jak na Subsurf? To vsude, kde jsou hrany narezat LOOPY?
Jinak nekde mi utikaji hrany,ale to jeste zrovnam (5dvere nahore...)

To Genom. Nema viditelny sloupek, ale ja jsem ho udelal, je vtazeny dovnitr. Kdybych pripadne oteviral dvere...

Ps. Nechce se mi psat, kuli prkotine do poradny, tak to dam tady. Jde zmenit barva kursoru(toho krizku v 3d okne, (nekdy ho spatne vidim) )

Autor:  Mr. Smooth [ úte úno 10, 2009 3:36 pm ]
Předmět příspěvku: 

    osobně se mi zdá, že u těch zadních bočních dveří se ti ty svislý loopy vzadu příliš zbytečně vinou před blatníkem zadního kola, možná by to chtělo zakončit ještě další svislý loop přímo v blatníku (jako to máš u předního kola), ne jenom ten, co končí v úplně nevrchnějším vertexu blatníku, pro tohle by se hodilo přidělat na tom dlouhém edgy blatníku, co vede od onoho nejvrchnějšího vertexu směrem šikmo dolu další vertex, do kterýho pak ten loop zakončit a zakončit do něj i tu boční linku mezi blatníky obou kol, co vede taky do toho nejvrchnějšího vertexu a jinak se mi zdá, že celkově ten zadní blatník má málo vertexů a nerovnoměrně rozmístěných oproti přednímu :)
    a spíš taková rada, někoho může rušit, že ti ten model prosvítá a jsou vidět i skryté vertexy, takže možná ještě stisknou takovou tu krychličku na spodní liště 3D okna (nejpravější ze čtveřice tlačítek), to zneprůhlední model a pro někoho možná zpřehlední a nebude vidět ta vnitřní vyextrudovaná část nárazníku :wink:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/