blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Hořící nádvoří
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=5613
Stránka 12

Autor:  tol [ stř úno 27, 2008 4:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Hořící nádvoří

Tak po dlouhé dlouhé době mám rozdělané konečně něco, co taky můžu ukázat a nepodléhá to NDA smlouvě...

Jedná se o fantasy město pod útokem, ty divné věci vpravo na stěně jsou držáky drátů napnutých nad městem proti útoku nepřátelských vzducholodí. Věž vlevo byla rozbitá obléhací bombardou.

Je to pořád ještě WIP, drobný postproces spočíval zatím jen v korekci perspektivy (tradiční čočka ten záběr trochu nedávala...). Dělám teď na pozadí (ty věže tam sice budou, ale jinak nasvícené), bude následovat celkový postprocess. V tom také přidám oheň a nějaké mrtvolky.

Obrázek

Autor:  Semiš [ stř úno 27, 2008 4:47 pm ]
Předmět příspěvku:  .

Panejo tole ty ještě blenderuješ? :D Tak to mi udělalo ohromnou radost :) .
Na první pohled to působí fantasticky, na druhý mi to kazí snad jen ta kamenná textura nalevo, působí strašně uměle, rozhodně bych jí zvýšil Nor.
Větší kritiku přenechám zkušenějším. Těšim se na oheň a mrtvoly :lol: .

Autor:  Sagi [ stř úno 27, 2008 4:49 pm ]
Předmět příspěvku: 

moc se mi to libi, akorat ta textura co je vlevo na zdi mi pri takovemhle uhlu pripada nejaka mene kvalitni, mozna nizke rozliseni, nebo by to chtelo o fous vetsi bump.

Autor:  tol [ stř úno 27, 2008 4:54 pm ]
Předmět příspěvku: 

Semiš: já nikdy blenderovat nepřestal, akorát jsem to nemohl ukazovat, protože to byla práce pro zaměstnavatele. A byla to čirá otročina, žádnej čas na učení :( Což se teď snažím dohnat:)

Jinak díky za tip s tou texturou- tohle je nižší rozlišení (dělám to v 1280), ale i tak by minimálně té věži vepředu asi větší bump neuškodil.

Autor:  Semiš [ stř úno 27, 2008 5:00 pm ]
Předmět příspěvku:  .

Ještě aby nakonec všichni ti, jež tvoje tutoriály přivedly na osvícenou pouť blenderu museli tebe zaučovat do nových funkcí :lol: .

Autor:  tol [ stř úno 27, 2008 5:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: .

Semiš píše:
Ještě aby nakonec všichni ti, jež tvoje tutoriály přivedly na osvícenou pouť blenderu museli tebe zaučovat do nových funkcí :lol: .

No tak naštěstí umím číst, takže to předpokládám nebude potřeba :wink:

Autor:  Genom [ stř úno 27, 2008 5:36 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pěknej obrázek...moc se mě líbí...

Chtělo by to možná ještě trochu upravit tu rozbořenou věž...udělat jí tam víc nepravidelných přechodů (rozdrolený,uštípaný kameny) a taky trochu upravit tu suť...ovšem nevím,jak hipoly to chceš dělat...

Trošičku podivně vypadá i ta textura na té pravé zdi...

Autor:  Pitris [ stř úno 27, 2008 6:52 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pěkné tole, moc pěkné. :thumbsup:

Souhlasím, že textura na věži vlevo je "zvláštní" ... Spíše než nor bych ji malinko zmenšil.

Nevím, do jaké míry je to WIP a jestli teď neplácnu něco, co už máš rozpracované.
Ta scéna na mě působí docela poklidným dojmem, ne jako válečná vřava. Spíš než mrtvolky by to chtělo nějaké obránce, zmateně pobíhají nebo jak míří luky s zápalnými šípy kamsi k obloze, kouř (to bude asi postprocess), sypající se suť z těch rozbořených částí (takové ty jazyky)...
Jinak je to fakticky machrovinka :twisted: . :thumbsup:

Autor:  Pitris [ stř úno 27, 2008 6:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: .

tol píše:
No tak naštěstí umím číst, takže to předpokládám nebude potřeba :wink:

Mnoo... Nechci ti brát iluze tole, ale já jsem skončil tak, že si denně překládám development verzi Blenderu ze svnka (občas i vývojové větve) a podle logu ze svnka, co si posílám do pošty studuji, co je nového. Vývoj Blenderu má dneska takové fofry, že dříve, než jsem si prolouskal release logem u nové veze a odzkoušel co je nového, tak tu byla verze nová. :roll:
Spíše než grafik jsem spíše hračička, co zkouší co a jak funguje, ale na nějaké pěkné modelování a rendery už nezbývá čas a síly. :?

Autor:  Semiš [ stř úno 27, 2008 7:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: .

Pitris píše:
Mnoo... Nechci ti brát iluze tole, ale já jsem skončil tak, že si denně překládám development verzi Blenderu ze svnka (občas i vývojové větve) a podle logu ze svnka, co si posílám do pošty studuji, co je nového. Vývoj Blenderu má dneska takové fofry, že dříve, než jsem si prolouskal release logem u nové veze a odzkoušel co je nového, tak tu byla verze nová. :roll:
Spíše než grafik jsem spíše hračička, co zkouší co a jak funguje, ale na nějaké pěkné modelování a rendery už nezbývá čas a síly. :?


Objevovat, objevovat objevovat! :D
Ale jedině při práci :lol: .. Rozhodně ti to neberu ale s tempem jakym se blender vyvýjí ti na nic jinýho doopravdy čas ani nemůže zbýt :? ..

Ještě sem se chtěl zeptat; jak hodláš dělat oheň? Kdyby se ti povedl nějakej parádní přes částice tak bych ti já(a myslim že dalších zpousta lidí) byl vděčnej za nějakej skromnej tutorial :D .

Autor:  tol [ stř úno 27, 2008 7:31 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pitris:
Když ona to není jenom tak úplně čistě render scéna- já neumím dělat obrázky jenom tak, je to zase součást něčeho interaktivního :oops: ... a ty mrtvolky, co tam budou, vyplývají tak nějak z děje :) Ten by pak měl s animacemi (oheň, hodně ohně, sem tam novej výbuch, převalující se chuchvalce otravného plynu apod.) zajistit i tu válečnou vřavu :) Víc o tom říct nechci, jen to sem píšu že máš pravdu, že to působí poklidně jako obrázek a proč s tím v rámci obrázku nic dělat nebudu- protože ta akce bude někde jinde:)

Jinak co se učení se týče- já taky nepotřebuju znát každou novou funkci co Blender má, spíš je pro mě důležitější posunout se tak nějak dál s nástroji a postupy, které opravdu využiju. Třeba takové Nody jdou úplně mimo mě, když nepočítám generování render passů, protože postprocess dělám raději v bitmapovém editoru.
Ale je fakt, že se Blender posunul neuvěřitelně za tu dobu, co jsem neměl čas ani energii zkoušet všechno nové v jednotlivých releasech. A další verze na spadnutí... :o

Semiš: pokud mě fakt hodně nenadchnou ty nové částice, jsou snad prý už na SVN, tak ho dělat v Blenderu vůbec nebudu,jsou na to specializované, a díkybohu docela levné, nástroje :)

Autor:  Pitris [ stř úno 27, 2008 7:42 pm ]
Předmět příspěvku: 

tol píše:
Semiš: pokud mě fakt hodně nenadchnou ty nové částice, jsou snad prý už na SVN, tak ho dělat v Blenderu vůbec nebudu,jsou na to specializované, a díkybohu docela levné, nástroje :)


O víkendu jsem je studoval... Je to mazec. Co pamatuji, je to už 2. kompletní revoluce částicového systému.

Uvažuji sesmolit nějaký tutoriálek - pokud bude zájem (tole: pokud bych něco napsal, dáte to tady na fórum nebo to mám hodit k sobě?), ale nějaký čas mi to zabere. Částice jsou fakt rozsáhlé a vzájemná kombinace některých postupů dává absolutně odlišné výsledky... Učím se, no. :twisted:

Autor:  tol [ stř úno 27, 2008 7:45 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pitris píše:
Uvažuji sesmolit nějaký tutoriálek - pokud bude zájem (tole: pokud bych něco napsal, dáte to tady na fórum nebo to mám hodit k sobě?), ale nějaký čas mi to zabere. Částice jsou fakt rozsáhlé a vzájemná kombinace některých postupů dává absolutně odlišné výsledky... Učím se, no. :twisted:


Dal bych to na hlavní stranu mezi ostatní tutoriály, víc se pak můžem domluvit v poště, jak něco budeš mít, když budeš chtít. Určitě by takový tutoriál byl fajn :)

Autor:  Semiš [ stř úno 27, 2008 8:11 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ono nové částice jsou hezká věc, ale mě šlo spíš o texturu, což je podle mě 3(a1/2)/4 úspěchu, nastavit v částicích nějaký plamínek už neni problém :) .

Autor:  Ragnos [ stř úno 27, 2008 8:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

no abych pravdu řekl tak mě ten render moc nepřesvědčil možná před lety by uspěl ale v dnešní době působí spíše retro stylem, hlavně nevýrazné bumpmapy a ty ploché textury nalevo v popředí jak tuším někdo už zmínil.

nevím jestli jsi použil AO ale tady se mi zdá utlumené nebo vůbec celkově bych spíš uvažoval o jiném rendereru pokud ti jde o uvěřitelnost než interním nejspíš v Yafu jak si tak vzpomínám co poslala Lady Ivana za ten svůj pokoj bylo suprový :)

nevím možná to všechno dotáhneš v postprocesu a ty zápory co jsem uvedl něco přebije třeba atmosféra tak to potom jo

třeba ta tvoje práce s fantasy ulice tuším po dešti byla suprová to tohle tomu moc nesahá, ale máš to teprve ve WIPu tak se rád podívám co s tím ještě vykutáš

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/