blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Stargate
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=5524
Stránka 12

Autor:  zdendos [ pon úno 04, 2008 11:26 am ]
Předmět příspěvku:  Stargate

Tak začal jsem dělat na dalším obrázku... Je zatím ještě co dodělávat, ale nějakou podobu už to má...

Obrázek

1. Přepracoval jsem úplně vnitřní kruh StarGate.
2. Začal jsem pomalu tvořit vnější část...

Autor:  zdendos [ pon úno 04, 2008 11:49 am ]
Předmět příspěvku: 

Jinak taková malá věcná: Jak najdu prusečík dvou edges? Je v blenderu nějaká fce? Nic jsem nenašel a tak jsem si udělal vlastní script.


Kód:
# Autor: Zdenek Koukol, (c) ZDENDOS COMPANY 2008
# ----------------------------------------------
# Fce najde prusecik dvou edges
# Testovano v Blender v 2.44 a 2.45
# Ver: 0.2

import Blender

if (Blender.Get("version") != 244) and (Blender.Get("version") != 245):
   print "Warning: Pro tuto verzi Blenderu nebyl script testovan."

objekty = Blender.Object.GetSelected()
if (len(objekty) != 1):
   print "Error: Vyberte pouze jeden objekt!"
else:
   objekt = objekty[0]
   if objekt.type != "Mesh":
      print "Error: Vyberte objekt typu MESH!"
   else:
      muj_mesh = objekt.getData()
      if Blender.Window.EditMode():
         print "Error: Nesmis byt v editacnim modu!"
      else:
         vybrane_usecky = []
         for usecka in muj_mesh.edges[:]:
            if (usecka.flag & 0x01): vybrane_usecky.append(usecka)
         
         if (len(vybrane_usecky) != 2):
            print "Error: Musis mit vybrany dve edges!"
         else:
            bodA = vybrane_usecky[0].v1
            bodB = vybrane_usecky[0].v2
            bodC = vybrane_usecky[1].v1
            bodD = vybrane_usecky[1].v2
         
            t = 0.0
            s = 0.0
         
            xE = 0.0
            yE = 0.0
            yE = 0.0
         
            xF = 0.0
            yF = 0.0
            yF = 0.0

            xA = (bodA.co[0])
            yA = (bodA.co[1])
            zA = (bodA.co[2])

            xB = (bodB.co[0])
            yB = (bodB.co[1])
            zB = (bodB.co[2])

            xC = (bodC.co[0])
            yC = (bodC.co[1])
            zC = (bodC.co[2])

            xD = (bodD.co[0])
            yD = (bodD.co[1])
            zD = (bodD.co[2])
            
            t = (yC*(xD - xC) - yA*(xD - xC) + xA*(yD - yC) - xC*(yD - yC)) / (((yB - yA) * (xD - xC)) - ((xB - xA) * (yD - yC)))
            s = (xA - xC + t*(xB - xA)) / (xD - xC)

            xE = xA + t*(xB - xA)
            yE = yA + t*(yB - yA)
            zE = zA + t*(zB - zA)                  
         
            xF = xC + s*(xD - xC)
            yF = yC + s*(yD - yC)
            zF = zC + s*(zD - zC)                  
            
            bod = Blender.NMesh.Vert(((xE + xF)/2), ((yE + yF)/2), ((zE + zF)/2))   
            muj_mesh.verts.extend([bod])
            muj_mesh.update()          

Autor:  zdendos [ pon úno 04, 2008 11:51 am ]
Předmět příspěvku: 

PS: Jedná se o můj první blender-python script. A ty tečky, tak to jsou tabulátory (8 teček = 1 tabulátor). Fce nalezne průsečík úseček a vytvoří na jeho místě bod.

Autor:  vojtas1 [ pon úno 04, 2008 6:21 pm ]
Předmět příspěvku: 

To nevypadá vůbec špatně, ale stejně co se týče StarGate, tak mám v Blenderu jen jednoho favorita :D
http://uploader.polorix.net//files/19/done_ao_persp.jpg

Autor:  zdendos [ pon úno 04, 2008 7:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jj, vypadá výborně.. Našel jsem na netu taky zajimavé kousky http://3web.dkm.cz/dkdeath/3dsmax/sgc/StargateV9a_03.jpg

Autor:  vojtas1 [ pon úno 04, 2008 8:47 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ale to co jsem poslal je v Blenderu :D . Je to volně k dostání na elyseu (nebo jak se říká blenderartists.)

Autor:  zdendos [ pon úno 04, 2008 10:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

To je sice hezké, ale není lepší si to nakreslit vlastnoručně. A aspoň se trénuji v blenderu.

Autor:  Sagi [ pon úno 04, 2008 10:52 pm ]
Předmět příspěvku: 

jestli mas cas tak sem hod skript znova... a strc ho do tagu
Kód:
 a
... zachova ti to tabulatory tak jak maji byt :)

Autor:  zdendos [ úte úno 05, 2008 9:45 am ]
Předmět příspěvku: 

Sagi - díky za typ, ještě je co n tomto fóru co objevovat :twisted:

Autor:  zdendos [ sob úno 16, 2008 1:40 pm ]
Předmět příspěvku: 

Přepracoval jsem úplně vnitřní kruh StarGate, doufám, že se vám líbí.

Autor:  zdendos [ sob úno 16, 2008 4:02 pm ]
Předmět příspěvku: 

Dneska se mi dostalo více času (jsem marod) a tak jsem začal tvořit vnější část...

Autor:  vojtas1 [ ned úno 17, 2008 8:29 pm ]
Předmět příspěvku: 

Udělej ji trošku užší jinak 100% lepší. O hodně.

Autor:  zdendos [ sob bře 08, 2008 12:09 am ]
Předmět příspěvku: 

Po delší nečinnosti model brány konečně dokončen.
Obrázek

Autor:  vojtas1 [ sob bře 08, 2008 1:19 am ]
Předmět příspěvku: 

Fakt moc moc pěkný :) Uvedeš nějaká podrobnosti o modelu, jako počet Vertexů, Faců atd ? :)

Autor:  zdendos [ sob bře 08, 2008 4:52 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jasně, proč ne. Opravdu se nejedná o žádný low-poly.
Takže: Vertexů 172035, Faces 189479

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/