blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

buldozer
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=5306
Stránka 11

Autor:  Semiš [ čtv lis 22, 2007 9:59 pm ]
Předmět příspěvku:  .

No když přijmu tvě pojetí buldozeru jako traktoru a středověkého kočáru :lol: (nic proti :wink: ), "hranatost"(zapni subsurf nebo alespoň vyhlazení :wink: ), tak se to docela líbí, ale budeš na tom muset ještě hodně zapracovat, taky bych ti doporučoval vymodelovat kabinu, jestli jí chceš udělat jen jako texturu tak to asi nebude nic moc. A fakt když už nic jinýho tak bych ti fakt doporučoval změnit pneu :lol:, tohle se na buldozer podle mě moc nehodí.

Autor:  taby [ čtv lis 22, 2007 10:07 pm ]
Předmět příspěvku: 

No, opravdu velice zvláštní. :wink:
Pokud bych to měl hodnotit po stránce, funkčnosti, tak toto by možná bylo jen na hromady pěnových míčků, ale jinak by to asi rychle šlo do kytek. Uvidíme, jak budeš pokračovat. Pro někoho to bude možná osobitý styl, ale přiznám se, že pro mne je to spíše naopak, ale nechci předbíhat, protože to může být jen taková lehká designerská studie bez návaznosti na realitu.

Jinak modelově tomu nesvědčí ty papírové stěny. 8)

Autor:  Genom [ čtv lis 22, 2007 10:26 pm ]
Předmět příspěvku: 

Sice je to zvláštní a zajímavej model,ale je plnej dost zásadních konstrukčních chyb...

Ty kola se k tomuhle opravdu nehoděj..nejen že by nic neutahly,ale nejspíš by se pod váhou i zhroutili...

Upevnění kabiny k podvozku-respektive nápravám by taky nefungovalo...jakmile by se ocitla o něco větší váha na jedné straně té lžíce,celý se to převrátí...
Nemluvě o tom,že ty náprávy nemáš ani k sobě připevněné...větší váha a nápravy se od sebe "rozjedou"...

Taky se mi nezá mechanismus k ovládání té lžíce...příjde mi zbytečně složitej a nemotornej a ikdyž si tam představím písty,nejsem si jistej,jestli by to skutečně fungovalo...
Navíc bi ti ty spodní ramena "padali" na přední nápravu...

Autor:  Sadam [ čtv lis 22, 2007 10:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

Myslím si že tu nejde až tak o tu konstrukci a jestli se to zhroutí nebo ne ale jde tu o to jak to bude vymodelované a otexturované.

Sice přiznávám že by to mohlo být trošku proprcované ale je to teprve v ZAČÁTCÍCH. A jde tu hlavně o model a ne o kontrukci.

Autor:  taby [ čtv lis 22, 2007 10:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

To bych ani neřekl i u modelu jde ruku v ruce model a konstrukce. Každý model totiž má nějakou konstrukci. :D

Autor:  Genom [ čtv lis 22, 2007 10:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jelikož se jedná o model vycházející z reálného života,měl by mít i patřičnou funkční konstrukci...a to i v netradičním podání...

Autor:  DonaldX [ ned pro 02, 2007 5:27 pm ]
Předmět příspěvku: 

Vypadá to zaujímavo. Ale konštrukčne to stále nechápem. Asi by bolo lepšie vychádzať z reálneho buldozera. Nebolo by od veci keby si to trochu vysvetlil - najmä ty tlmiče :wink:

Autor:  Pitris [ ned pro 02, 2007 11:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

Uprimne receno, krom otaceni kol (kolem osy) mi neni jasny princip temer u niceho.
1) Stabilita nema s tlumici nic spolecne. Stabilita = siroka zakladna a/nebo nizko polozene teziste.
2)Ta vertikalni tahla co vedou ke kolum na kapote a na strese nechapu
3)Lzici buldozer nezvedne ani omylem. Mas vyreseno pouze naklapeni lzice - coz se u buldozeru moc nenosi
Obrázek

Co se mi libi:
1)Napad
2)Kola nechej. V terenu sice moc nepomohou, ale je nevadi tak jako to vylozene nesmyslne nejsou
3)Lzice je dobra
4)Udelej sirsi zakladnu - kola dal od sebe (do stran), udelej je vetsi, nejake drapaky na ne, celou nadstavbu posun nize - bude pusobit stabilneji.
5)Predelat ovladani lzice - viz vyse.
6)Zaveseni kol uplne zrusit

Zacatek je kazdopadne dobry. tech opa r uprav myslim nezabere moc casu.

Autor:  Sagi [ pon pro 03, 2007 5:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pitris píše:
-


Nebylo by mensi rozliseni? Jen pro priste :) ... Myslete na chudaky se 14" monitorem a rozlisenim 1024x768 :oops: .

Autor:  Pitris [ pon pro 03, 2007 7:06 pm ]
Předmět příspěvku: 

Sagi píše:
Pitris píše:
-


Nebylo by mensi rozliseni? Jen pro priste :) ... Myslete na chudaky se 14" monitorem a rozlisenim 1024x768 :oops: .

Bohuzel ne. Mozna sis nevsiml, ale ten obrazek je link (pokud jde zmenit velikost pomoci BBcode - nevim), takze velikost jsem neurcil ja. Za dane situace, kdy jsou potreba kvalitni podklady mi prislo hloupe davat nejaky pidi-obrazek. Promin. :wink:

Autor:  Bumpkin [ pon pro 03, 2007 8:01 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pitris: heh je sice pekny ze si mu chtel dat referenci :wink: ale uprime si ho spis mel navest na nejaky tutorial a ne aby se hned na zacatku konecne dal do hromad nejyka smyslu plny model vrhl na buldozer todle si davat nebude :)

apple2: uprime bych si byt tebou polozil otazku: staci na tendle model moje sily?? nechci te nijak zvlast odrazovat od tohodle modelu ale style mi prijde jako kdyby si se pokousel nahradit zkusenosti vtim a stale to nedopada dobre :( byt tebou bych spis zacal s nejakyma modelacnima cvicenima aby si si poradne osahal technyky a hlavne topologie, pak by si mel nasbirat nnejake zkusenosti se subsurfem a pak az se vrhnout na takovidle model :wink: :wink:

Autor:  Pitris [ pon pro 03, 2007 8:04 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bumpkin píše:
Pitris: heh je sice pekny ze si mu chtel dat referenci :wink: ale uprime si ho spis mel navest na nejaky tutorial a ne aby se hned na zacatku konecne dal do hromad nejyka smyslu plny model vrhl na buldozer todle si davat nebude :)

Myslim, ze se mylis. S modelovanim evidentne velky problem nema. Potrebuje referenci. :wink:
Ten buldozer jako model neni tezky. Ma jen hodne detailu, ale nic co by nezvladl.

Autor:  Bumpkin [ pon pro 03, 2007 8:15 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pitris: heh nejde o to najit tucet ruznejch buldozeru ale udelat jeden a na nej najit reference co je po tom ze si nasel krasnej buldozer ale nejdi k nemu ty detaily treba interier nebo detaily uchyceni ty radlice.... pak mirne nachapu podle ceho soudis ze umi modelovat :roll: heh na pruzinu je totor na 3dscene :roll: a to ze si ho preceta hned ji vymodeloval a rozkopiroval neznamena za umi modelovat :roll: jinak nic clozitejsiho podle ceho by se dalo soudit ze umi modelovat nevidim :roll:

Autor:  Pitris [ pon pro 03, 2007 8:43 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pitris píše:
... S modelovanim evidentne velky problem nema....
... jsem napsal.

Bumpe, proboha proc musis temer v kazdem komentari napsat, ze to ma delat znova nebo se na to vykaslat. At to dodela, treba spatne - to jedno. On se v tom porochni, par napadu prileti tady z fora a on bude mi radost z prvniho modelu - a hlavne, nauci se. Nech ho. Uz jsem tady videl nesrovnatelne horsi vykvety.
Smyslem neni dodelat neco, pak se podivat zpet a rict si : "aha... naucil jsem se delat to a ono... takze jedeme znova"... a tak porad dokola. To nesmysl, takhle nedodelas nikdy nic.
Z ceho soudim, ze umi modelovat? To jsem nikdy nerekl. Ale umi toho dost na to, aby dodelal model poskladany vice mene z primitiv (nemodeluje ani postavu ani karoserii, ze). Problem ma ale evidentne s tim, ze po technicke strance to opravdu nemuze fungovat a to primo bije do oci... ne nejsem puritan, ale i fikce musi mit nejaky realny a logicky zaklad.
Pak nechapu, proc v tomto stavu vytahujes (opet) detaily, kdyz resime zakladni koncepci. Na detaily teprve prijde rada.

Pokud udela to, co jsem napsal bude mit solidni zaklad na dalsi experimenty.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/