blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Metronom (model)
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=4962
Stránka 11

Autor:  vojtas1 [ pát črc 27, 2007 12:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Metronom (model)

Zdravím. Potřeboval bych pomoc s technickou věcí. Tenhle model jsem dělal jen jako cvičení a nezamýšlím žádnou komplexní scénu. Sice teď dělám to, co Bumpkin ve svém WIP threadu zamítl (HDRI+okolo sněhobílo), ale mně nic jiného nezbývá (pokud nechci dělat celou scénu).
Jo a ten technický problém :
Jak prosím udělám, aby se mi nejdříve vyrenderoval objekt s aplikovanou HDRI mapou a až potom okolo to šedé pozadí .. dá se k tomu nějak použít render layers a jak ? Já to teď udělal v gimpu, a to je dost zdlouhavé a ani to nevypadá dobře :? .

Hotovo:
Obrázek

Autor:  DonaldX [ ned črc 29, 2007 7:41 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ten stín si paintoval v Gimpe? Ja by som to urobil asi takto :
1. render metronomu iba s hdri mapou + nasvetlenie - nastavenie renderu na premul
2. kompletný render metronomu aj s pozadím + nasvetlenie

potom by som v gimpe tie vrstvy spojil - 2.render ako spodnú vrstvu a 1.render by som prilepil naň - s tým, že by si odstránil čiernu okolo metronomu (jednoducho- 1. prekryje 2. iba v oblasti metronomu)
- nemám to odskúšané ale mohol by si z toho dostať koukatelný výsledok :wink:

možno by sa to dalo aj cez renderlayers v node editory, ale nad tým by som musel posedieť.

BTW: nezaprieš muzikanta v sebe čo? :lol:

Autor:  kareem [ ned črc 29, 2007 8:49 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Metronom (model)

vojtas1 píše:
Jo a ten technický problém :
Jak prosím udělám, aby se mi nejdříve vyrenderoval objekt s aplikovanou HDRI mapou a až potom okolo to šedé pozadí .. dá se k tomu nějak použít render layers a jak ? Já to teď udělal v gimpu, a to je dost zdlouhavé a ani to nevypadá dobře :?


Myslíš tím, aby Hdri mapa ovlivňovala pouze ten metronom? Pokud ano, tak to není nic složitého, ale asi to nebude vypadat moc reálně.
Na plane hoď materiál shadow only a místo worldu dej alpha pozadí. Pak to vyrenderuj s tou hdri mapou. No a potom hoď metronom do jiné vrstvy a vyrenderuj pouze plane s tím šedivým materiálem bez hdri mapy.
Nakonec ty dva rendery hoď do node editoru a spoj přes AlphaOver.
Doufám, že to pochopíš. :)

Autor:  vojtas1 [ pon črc 30, 2007 8:16 pm ]
Předmět příspěvku: 

Ej díky moc za rady. To je to , co jsem potřeboval. Pochopili jste to dobře :). Tak já to ještě rychle předělám :).

Autor:  kareem [ pon črc 30, 2007 10:40 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jo, a ve finalu ještě nezapomeň zvýšit počet samplů u area shadow.

Autor:  vojtas1 [ úte črc 31, 2007 1:07 am ]
Předmět příspěvku: 

Tak už to mám. Moc díky za rady. Když se mi renderovaly metronomy + bílé pozadí tak to trvalo hodinu a půl :lol:
Update nahoře :)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/