blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Obrácení (původní kostka)
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=4871
Stránka 13

Autor:  vojtas1 [ stř čer 27, 2007 10:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Obrácení (původní kostka)

Tak jo. Z této kostky už bude celá scéna, ale v poslední době jsem si sem tam hrál jen s modelem, takže doufám, že se vám bude líbit. Postupně budu přidávat progress na scéně a myslím, že téma vás překvapí (snad).
Mimochodem modelem kostky jsem se začal zabývat díky škole, když jsme v javascriptu dělali hru "házení kostkou".

◘ Model kostky :
Obrázek

◘ Wire :
Obrázek

Autor:  kareem [ čtv čer 28, 2007 1:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

hmmm...zajímavá síť. Docela by mě zajímalo jakým způsobem si modeloval.

Autor:  freekill [ čtv čer 28, 2007 2:08 pm ]
Předmět příspěvku: 

Je to takovy nemastny neslany... Lepsi material a nasviceni (jo vím je to WIP) a bude naka scena? Hraci destka nebo tka neco?

Autor:  Genom [ čtv čer 28, 2007 6:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

Kostka je to pěkná,ale tu síť bych řešil trochu jinak...

Autor:  vojtas1 [ čtv čer 28, 2007 10:11 pm ]
Předmět příspěvku: 

Právě ta síť bylo psycho. Jestli vidíte tak zhruba 95% jsou čtyřúhelníky, ale občas to už nešlo. Nemám moc zkušeností s modelováním, ale takhle :

Kareem : Začal jsem 3-mi válci umístěnými shora, zprava a zepředu, ptotom jsem je spojil a vymazal edge tak, aby zbyly jen ty kruhy. Pak jsem řešil ty kulaté hrany, takže jsem spojoval, až jsem našel ideální popojení s čtyřvertexovými facy.No a potom jsem si vložil kružnici (vyplněnou bumpkinovou metodou, taky pouze se čtyřúhelníky) a tu jsem různě extrudoval, abych udělal ty "tečky" no a pak už jsem je jen na každé straně správně umístil a jedno číslo za druhým jsem propojoval se zbytkem kostky. Nakonec jsem oddělil tečky (oranžové) a bílé tělo.
Snad to z toho někdo pochopí.

Genom : tvá metoda by mě docela zajímala.

Freekill : Jak jsem napsal, tak scéna bude opravdu zajímavá :lol: . kostka bude jen malinkatou součástí ale v této fázi jde opět jen o studiový render. Bílý materiál je jen s malým mirrorem a stucci bump mapou.

Autor:  Genom [ čtv čer 28, 2007 11:16 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tak jak jsem to dělal já, tak na tu kružnici (bok kostky) by vystačilo jen 16 bodů...pak v tom rohu (trojúhelník) se přímo vybízí použít třícípou hvězdu místo přepůleného trojúhelníku...

Na ty jednotlivý body (tečky na hrací kostce) by stačilo taky méně bodů vzhledem k tomu že je u kostky použit subsurf...pokud ne,lze jej použít a tím si zmenšit počet reálných bodů...

Tím by i odpadl problém s pospojováním všech bodů a komplikovanosti meshe...

Autor:  vojtas1 [ pon črc 02, 2007 10:32 pm ]
Předmět příspěvku: 

Dobré rady Genome, to jsem si při práci neuvědomil.

Dobře, tak dávám první progress na scéně. Je to zatím bez postprocesu, takže bych nadhodil moji představu.
Popředí bude rozostřené a možná i temnější (jestli se mi to nějak povede) a pozadí by mělo být velmi jasné, jako za slunečného dne, což se mi stále nedaří.
Btw to , co je v té skleničce má být whisky, ale tento render je zatím první pokus o tu whisky, takže to neamám vychytané, ale na druhou stranu nemám s kapalinou ve skle žádné zkušenosti, takže vůbec nevím, jak nastavit RayTransparency atd. Taky nevím, jestli se dá vůbec v internalu dosáhnout alespoň zdánlivého vzhledu whisky.
Tak prosím o rady s kompozicí, whiskou a "světelností" pozadí.

Obrázek

Doufám, že v renderu poznáte náboženskou symboliku. :wink:

Edit: Teď jak na to koukám, tak ještě upravím matroše a velikost těch knih a taky velikost nápisů na nich. A taky matroš stolu, protože i když tam mám bump mapu hlubokou, tak není vidět a vypadá to , jak namalovaný.

Autor:  taby [ pon črc 02, 2007 10:38 pm ]
Předmět příspěvku: 

Symboliku? :?:
Jakou? 8)

Autor:  vojtas1 [ pon črc 02, 2007 10:40 pm ]
Předmět příspěvku: 

taby píše:
Symboliku? :?:
Jakou? 8)

To není vtip ? xD
Mno obrácení od alkoholu a hazardu k bohu a víře.

A něco k renderu ?

Autor:  taby [ pon črc 02, 2007 11:12 pm ]
Předmět příspěvku: 

No, symbolik by bylo asi několik, jen jsem si nebyl jistý, co tím myslíš. 8)
Ale v tomto případě bych změnil scénu a nějak bych naznačil, ten udaný směr obrácení ... třeba že hazard a pití bude "v koši" apod. Takto je právě hazard v popředí a protože jsou knihy s poličkou tak malé, svádí to k použití výkladu jako u středověkých maleb. :wink:
Jinak dobrý nápad. :thumbsup:

Autor:  Genom [ pon črc 02, 2007 11:39 pm ]
Předmět příspěvku: 

Bump na stole ti vidět nepůjde vzhledem k náklonu osvětlení...taky bych použil více světle k vrhání stínů,protože např. ty věci an stole vypadájí jako by skoro levitovali...
Taky bych buď zvětšil věci v pozadí a nebo zmenšil věci v popředí,ale to už jsi psal sám...

Zkus použít AO...

Autor:  Pitris [ úte črc 03, 2007 6:16 am ]
Předmět příspěvku: 

taby píše:
No, symbolik by bylo asi několik, jen jsem si nebyl jistý, co tím myslíš. 8)
Ale v tomto případě bych změnil scénu a nějak bych naznačil, ten udaný směr obrácení ... třeba že hazard a pití bude "v koši" apod. Takto je právě hazard v popředí a protože jsou knihy s poličkou tak malé, svádí to k použití výkladu jako u středověkých maleb. :wink:
Jinak dobrý nápad. :thumbsup:

+1.. Jojo, to pozadi (policka s knihama) mi take spise uteklo.

Autor:  vojtas1 [ úte črc 03, 2007 9:58 am ]
Předmět příspěvku: 

Mno já právě myslel, že se to dost vyjasní, když bude to popředí rozmázlý Zbufferem. Ale tak uvidím. Něco ještě zkusím s velikostí objektů a taky s tím stolem. To další světlo na stíny je dobrý nápad. :) Zatím díky za rady.

Autor:  Sadam [ stř črc 04, 2007 11:14 am ]
Předmět příspěvku: 

A nevypadá ta voda ve skleničce jako veliká zátkana dně ?
Já bych to také neudělal líp ale skus si s tím ještě trochu pohrát.

Autor:  DonaldX [ stř črc 04, 2007 4:20 pm ]
Předmět příspěvku: 

Tuná je vidieť ako sa správa whiskey v pohári :)
http://www.wallpaperfirst.com/wallpaper ... drink6.jpg

Budeš to musieť nejako fejknúť, alebo dorobiť v postprocese. Blender asi real -sklo+whiskey nezvládne. Každá tekutina deformuje obraz.

Kompizícia mi príde dosť násilná. Všetko máš až moc pekne poukladané. Navyše je to skoro štvorcový formát a zrak mi ubieha do stredu, kde vôbec nič nieje, iba omietka. Trochu by si mal zvolniť hlavný motív, príbeh. Takto je to dosť násilné, ale aj tak tam ten príbeh člobek nehladá.

Stránka 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/