smrq:
budu teda makat abych si nedopatřením studium neprotáhl až do října :)
s tím deadlinem souhlasím, nebudem to hrotit do krve (přes týden mi to fakt stačí
), ale mantinely si vymezit určitě musíme.. tzn když si dáme termín např. konec roku 2012, bylo by dobrý těch 15-20% času strávit plánováním a detailním rozvržením činností a rozhodně jsem pro, aby se oddělily jednotlivý fáze tvorby.. je sice fakt, že když je nás víc a např. už by se začalo animovat a nebyly ještě hotový všechny modely, tak by modeláři mohli modelovat a animátoři animovat, ale tlačil bych to k tomu, aby se vše pořádně naplánovalo a nemuselo se nic dělat napodruhé (=>úspora času)
taky by bylo fajn si kromě žánru definovat nejen o čem to bude, ale čeho tím chceme dosáhnout? co se nás samých týče, je to jasný - zkušenosti, ale co se týče světa, do kterýho to pustíme, je potřeba jít trochu dál - jaká bude myšlenka našeho dílka? já osobně hledám ve vlastní hlavě, např. problém, co mě zaujal a moc nikdo neřeší, nebo mám svůj pohled na věc, co chci vtisknout do té práce.. nejlíp se nejspíš osvědčí jedna nosná myšlenka, která bude ČITELNÁ, nechceme, aby si v tom našel "každý to svoje" (což je sice oukej, ovšem uplně korektní to taky není), ale aby tam byla myšlenka pochopitelná všema :)
pak můžeme zkusit ztvárnit nějaký klišé, výhoda je že to bude zaručeně pochopitelný, nevýhoda, že to nebude nic novýho.. pak můžem zkusit přijít s něčím originálnějším, ale to bude podstatně větší oříšek, hlavně ze scénáristickýho hlediska.. co se tématu týče, nejspíš by mělo jít ruku v ruce s technickým zpracováním, takže bychom se taky měli dohodnout jestli to bude cartoon nebo pudem víc do reálu (osobně bych hledal nějaký střed).. pak je taky otázka, jestli to chceme vtipný, děsivý, na zamyšlení atp.. narychlo mě napadají třebas tyhle témata:
- odloučení člověka v přetechnizovaným světě (robot má víc společenský život, než lidi) (klišé)
- člověk s robotem spolu vedou boj (třeba válku), ale dojdou nakonec k míru (klišé)
- vesmírná loď a objev nějaké zaniklé civilizace (trochu klišé, záleží co by kdo našel)
už sem vyčerpanej
co se týče usnadnění mimiky při animaci robotů, možná bude trochu míň práce ale rozhodně by to chtělo za tu mimiku nějakou substituci (vzpomeňte si na Wall-E a Eve), jde o to, že chceme, aby se diváci s postavama sžili..
no to by bylo zatím asi vše ode mě, tak rozmýšlejte