blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Krátký VFX filmeček v Blenderu http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=8352 |
Stránka 3 z 6 |
Autor: | Alimansan [ sob lis 26, 2011 12:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Jen malá aktualizace tématu. Stále na té práci dělám, ale dostal jsem se k nejnáročnější části, což je asi 1:30 dlouhá scénka, která vyžadovala docela složitý camera tracking a hlavně jsou tam animované postavy ![]() |
Autor: | Alimansan [ sob pro 03, 2011 3:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Zdravím všechny, poslední dobou jsem téma moc často neaktualizoval. Bylo to hlavně kvůli tomu, že jsem pracoval na dlouhé scéně kde bylo hodně animace a hodně postav. Momentálně jsem dodělal prací na animaci a kompozici, teď renderuju jednotlivé průchody (Ambien Oclusion + Shadows, samostatně skupiny postav atp.) a poté se posunu ke kompozitingu kde poskládám vše dohromady a barevně doladím. Tak doufám že půjde vše podle plánu a snad to ještě stihnu ![]() Příloha: wip_1.jpg [ 117.76 KiB | Zobrazeno 1812 krát ] |
Autor: | Forseti [ ned pro 04, 2011 4:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Hej chlape, tak teď si mě dostal, fakt se těším až to shlídnu celé. Nejdřív přilítnou vajíčka z vesmíru, teďka scéna s drakem a tankama, co dál? jinak si dej bacha trošku na stíny, pod těma 3D objekty (hlavně tanky) jsou moc ostré narozdíl od ostatních původních objektů. |
Autor: | Alimansan [ ned pro 04, 2011 4:52 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Dál už se to moc stupňovat nebude. Tohle by mělo být vyvrcholení akce ![]() Jinak na stíny si dám pozor. Při kompozici všeho dohromady je trochu potlačím. |
Autor: | Jan [ ned pro 04, 2011 5:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Vypadá to výborně, tež se nemůžu dočkat až to budeš mít hotové. Asi teď moc času nemáš, ale kdybys, měl nedal by si sem aji ukázku animace těch potvůrek? Stačil by i náhled z blenderu. |
Autor: | Alimansan [ ned pro 04, 2011 5:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Myslím, že animací se nebudu moct nějak extra chlubit. S animací postav jsem začal teprve před 2 týdny když jsem začal na tomhle ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Jan [ ned pro 04, 2011 8:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Dobrý program na zaznamenávání plochy je třeba hyper cam 3. Jestli to pro tebe není velký problém, tak bych se na to rád podíval a podle možností i něco poradil (i když předpokládám, že už to máš hotové, tak přijít z jakoukoli kritikou je už trochu pozdě). Ani to nemusíš nahrávat přes nějak složitosti. Stačí to vyrenderovat přes OpenGl render... |
Autor: | Alimansan [ ned pro 04, 2011 8:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Budu rád když mi na to řekneš svůj názor. Do videa už změny bohužel nedodělám, protože to bych musel už poměrně hodně snímku přerenderovat znovu. Nakonec jsem našel jednoduchou metodu jak nahrát pracovní plochu v Ubuntu už zabudovanou ... tak tu to je : Jinak tedy přikládám ještě další WIP jedné scénky z filmu. Je to scénka kde je použit (né úplně perfektní) matte painting. Ještě to není finální podoba, hlavně kvůli tvaru kouřové stopy. Trochu jí ještě poladím. Pár čísel pro zajímavost : cache pro 50 snímků simulace tohodle kouře má 6GiB, při výpočtu jednoho snímku cache bylo v RAMce přes 4GiB a celkový výpočet cache trval 1.5 - 2 hodiny. ![]() Příloha: wip_1.jpg [ 110.1 KiB | Zobrazeno 1768 krát ] |
Autor: | Jan [ pon pro 05, 2011 3:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Animaci máš slušnou. Vypadá to ale spíš než velká všežravá monstra jako asi 10 cm malá zvířátka a to hlavně díky pohybům. Jsou trochu moc rychlé (nejvíc asi walkcycle toho, co připomíná prase). Takže asi by bylo bývalo delší dát to trochu pomaleji a větší naklánění těla při pohybech. Drak je docela dobrý, ale strašně bije do očí, že jeho střed je stále na stejném místě, chtělo by to aspoň mírné pohupování nahoru a dolů. Křídla by se taky mohla pohybovat trochu do osmičky jako u ptáků a směrem nahoru, by mohla být trochu víc našikmo. K chrlení ohně nic nemám, povedlo se. I když to zatím z mého příspěvku nejde poznat, tak jsi to udělal dobře a líbí se mi to. Mnozí další lidi tady na fóru mají mnohem větší právu ti k tomu něco napsat, než já, tak doufám, že se třeba ještě vyjádří. Vzhledem k tomu, do jakého projektu ses pustil, tak moc ani nečekám, že to budeš ještě celé předělávat, ale snad ti to pomůže v dalších pracech. Hodně štestí a času |
Autor: | Alimansan [ pon pro 05, 2011 4:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Děkuju za rady a za pochvalu ![]() ![]() |
Autor: | jankoš [ čtv pro 08, 2011 2:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
co se animace týče, rozhodně není nejhorší, ovšem měl bych pár tipů jak to zlepšit ![]() celkově mě bily do očí dvě věci: 1) pohyb těžiště - jak správně podotkl Jan, nejde tam cítit váha, obecně platí, že čím pomalejší pohyb, tím mohutněji působí (viděl sem nějakou simulaci srážky dvou planet a celý to v reálný rychlosti vypadalo jakoby zpomaleně, ale prostě větší masa takovým dojmem působí)... když se koukneš na walkcycle toho čtyřnohýho zvířete tak jeho hřbet se skoro vůbec nehýbe, obecně by to chtělo vyjádřit, odkud jde impuls energie - není to z kopyt (nebo co to je :) ), ale z ramen a kyčlí, ty vypadají, že se vůbec nekroutí... 2) matematičnost - je vidět, že třeba u toho dvounohýho zvířete se ruce i nohy houpou stejně, ale když koukneš třebas na chůzi člověka, když došlápneme tak ruka se chvilku (3-5 framů při 25fps) po došlapu ještě houpe dál... to stejný u draka, je tam vidět pohyb nahoru-stop-dolů-stop, místo aby ti křídla šly se zpožděním a končetiny taky (tzv past-action)... jestli se pustíš do předělávání, určitě koukni na fly cycly ptáků a přežeň víc pohyb těch křídel, takovej drak váží pěkných pár tun a uvést je do pohybu chce rozhodně víc energie, stejně jako u těch čtyřnožců ![]() jinak ještě bych ti doporučil vyprdnout se na ty cykly, ale to už je jiná kapitola... |
Autor: | Alimansan [ čtv pro 08, 2011 4:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Díky za rady, v dnešní době jsou informace tím nejdražším artiklem a tak jsem opravdu rád za vaše rady a názory. V animaci jsem nový a byla to taková hurá akce ![]() Teď už to tedy předělávat nebudu, protože bych asi ani nestihl dorenderovat ... jinak deadline mám 3.1 kdy to musí být odevzdané i v písemné podobě ve škole ... což bude taky porod sepsat to do nějaké písemné podoby. Ještě jednou díky. |
Autor: | Alimansan [ pát pro 09, 2011 10:14 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
WIP dvou krátkých částí z filmku. Tedy jsou hotové barevné korekce a je to téměř hotové, co tam ještě dodělám je výbuch a opravím pohyb stíhačky, teď se zdá být nepřirozený: No a tedy ještě upravím animaci kamery, protože mi přijde že se teď moc houpe. Ten směšný konec jsem si dovolil protože tam ještě v postprodukci dodám nějaký ten kouř aby to vše zakryl ![]() |
Autor: | Siso [ pát pro 09, 2011 10:55 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
To prve nieje parkovisko v Peci? :) |
Autor: | Alimansan [ pát pro 09, 2011 11:13 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Krátký VFX filmeček v Blenderu |
Nn ![]() |
Stránka 3 z 6 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |