Právě je sob lis 23, 2024 2:47 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 515 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 35  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte čer 17, 2008 10:58 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
Uff.... tak pekne po poriadku:
A, tu ide o to, že normály počíta program pri vyhladení v stredoch plošiek, hrán a v bodoch (facy, edge a verticly), keďže pri tom obrovskom polycounte ti vychádza niekoľko normál na jeden pixel počíta len s prostrednou a zbytok ti komp vyrátal zbytočne. U normálovej je smer normály daný textúrov, čiže lúč dopadne, a pozrie sa len na farbu.
B, AO je vlastne sebatieňovanieniečo na štýl ako keď výdeš von za miernej hmly, nemáš žiadnym smerom tieň, no okolo každej hrany je tmavšia oblasť, vlastne ide o to, že svetlo je rozptýlené po celom okolí.
Mno a sú dve metódy - raytracingová, kde sa od každého bodu oblohy púšťa lúč, ktorý sa odráža a vypočíta ti to, alebo approximate AO, ktorá je podstatne rýchlejšia na výpočet. Tá rovnako ako RAO vrhne nejaké lúče, ale nie toľko, takže to vypočíta fľakato a aproximuje tú tmavú farbu (dobočíta prechody), skrátka je menej prensné, ale oveľa rýchlejšie
D, V tabuľke u tieňa máš adaptive QMC, pod tým je soft size a samples. Samples zvýšiš a soft size trošičku zvýšiš, treba experimentovať.
E, len pre opravu, nie jeto nastavenie tieňa, ale atmosferickej perspektívy potom :)
F, to je síce fajn, ale tieto vyzerajú typycky jesenne, a okrem toho takéto plazzy v parkoch sa zvyknú zametať, aby tam to hnilé lístie nebolo
G, Každý objekt je nasvietený tromi zložkami: 1, okolne svetlo (konštantná hodnota na celom povrchu, má farbu materiálu), 2, difúzne svetlo, ktoré sa dostáva pod povrch objektu a tam sa chvíľu odráža a farbí než vyletí. nezáleží teda od smeru dopadu. Má farbu materiálum, 3, a nakoniec zrkadlové, po anglicky spectacular, tak toto sa ihneď po dopade odrazí a teda jeho svetlosť závisí od úhlu dopadu a pozorovateľa, a nepreberá farbu materiálu.

Ja by som to len zľahka naznačil a nechal ho akože skorodovaný.... a na lavičkách by sa mi páčilo čerešňové drevo...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte čer 17, 2008 11:02 pm 
Offline
 ...
 ...

Registrován: pon čer 05, 2006 4:17 pm
Příspěvky: 134
Bydliště: Tábor
Kapo píše:
inac uz sa to renderuje, Karl0s, veeeeelikanska vdaka, je to syte a cerstve, presne toto som chcel docielit! fakt velka vdaka, pomohol si mi :wink: :wink: :wink: :)


nemas vubec zac :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 6:53 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
hm, tie lavicky su podla predlohy pred mojim domom :wink:

inac, neviete kde najdem nahodou vyrenderovany obrazok, neviem preste totiz co sa s PC stalo, ale ked som rano vstal a zapol obrazovku na nej svietilo "no video input" (akoze setric) ale ked som pohol mysou, klikol na nejaku klavesu, tak sa nic nestalo :( musel som zrestartovat PC, kde najdem render? som si isty ze uz asi 10 minut po tom, co som zaspal sa to spravilo len akurat renderoval tulavicku tak potom to uz bolo....len teraz neviem najst blend :( :( :( pls help


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 7:01 am 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
neda sa to popripade nejako este vyvolat, ked spustim moju scenu v blenderi? co mam robiiiiit?? :( :( :( :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 12:29 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 28, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 400
Bydliště: Harrachov
Kapo píše:
neda sa to popripade nejako este vyvolat, ked spustim moju scenu v blenderi? co mam robiiiiit?? :( :( :( :(

Nechápu co ti vlastně nejde s toho tvýho drmolení.. Ptáš se jestli de nějak obnovit obrázek před tím vyrenderovaný? Nebo jestli jde někde najít blend kterej si stratil? Upřesni to :) .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 2:19 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
no pisal som, ze ze mi zmrzol PC kvoli setricu a tak som ho musel zrestartovat...samozrejme blend som mal ulozeny, ale obrazok ktory sa vyrenderoval a mal svietit na obazovke sa stratil...da sa nejako najst? vzdy ked daco vyrenderujem, savnem to F3, lenze teraz mi spadol PC a obrazok som nemal ako ulozit...to je asi tak vsetko...

no vyrenderoval som to znovu, ale nieco som pokaslal na materiali stromu musim ho znova vyrenderovat :( ale uz je to dobre nastavene...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 4:27 pm 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 17, 2007 10:08 am
Příspěvky: 125
Bydliště: SR
obrazok sa ti nikde neulozi, ked zavries blender alebo ti spadne system, odstrani sa ti z docasnej pamete RAM, takze mas smolu a data su stratene.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř čer 18, 2008 4:33 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
dokelu...ale renderuje sa to znova...uz to je takmer dokoncene...uz iba par hodin a je to...potom to sem hodim, ale nepozdava sa mi to :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 19, 2008 8:48 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
no...som tu s dalsim progressom, vsetko sa mi zda byt ok (mozno este upravim tie listy), okrem stromu :( a popritom strom je hlavna cast obrazku! strom ma byt to hlavne, to dominujuce, ale zda sa mi byt dajaky divny...neda sa nejako zvyraznit, aby akoby ziaril, ale nie velmi neprirodzene, iba aby ho bolo vidno ako prvy...teraz vyzera iba ako tmava skvrna...:o

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 19, 2008 9:27 pm 
Offline
....
....

Registrován: sob bře 29, 2008 2:54 pm
Příspěvky: 233
Bydliště: Novopacko okres Jičín
Kapo píše:
no...som tu s dalsim progressom, vsetko sa mi zda byt ok (mozno este upravim tie listy), okrem stromu :( a popritom strom je hlavna cast obrazku! strom ma byt to hlavne, to dominujuce, ale zda sa mi byt dajaky divny...neda sa nejako zvyraznit, aby akoby ziaril, ale nie velmi neprirodzene, iba aby ho bolo vidno ako prvy...teraz vyzera iba ako tmava skvrna...:o

No ja bych ho mozna zvyraznil světelnýma efektama :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 19, 2008 9:36 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
neviem preco tam furt davas tento smajlik, asi sa ti paci :roll: :wink: ale o tom som fakt nechcel hovorit ani to riesit iba ma to zarazilo...

svetelnymi efektami? neviem co tym myslis, totiz svetiel je tam dost, ao je zapnute, dalsie svetelne efekty mi nenapadnu, a podla mna by sa neoplatilo pridat dalsie svetlo mohlo by to narobit vselico :wink: skor som rozmyslal nieco na sposob node editoru nejaky efekt, nema niekto navod, uz sa to potrebujem konecne naucit a rad by som vedel, co znamena jeden efekt, neviem jak sa vola, gloom, alebo gloss, ci nejako tak, nespomeniem si, nejak na G...a nemohol by mi dat niekto nejaky link na vsetky taketo efekty (blur, motion blur, ten efekt na g, na ktory si nespomeniem :D, a este neviem je to efekt, ze invert sepia grayscale, atd?) a ako sa robia pomocou node editoru...potrebujem sa priucit :wink: ale do najblizsieho tutosu sa pustim do toho co je na 3d scene...asi :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 19, 2008 9:39 pm 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
glow, ale ten tu nepomôže, ten sa používa, ak máš ostre tieňované svetlo, napríklad z okna, alebo ak chceš zvýrazniť záplavu svetla... razšej skús niečo kreatívne, napriklad spotlight z velkej výšky s halo efektom, ale len na strom, aby okolo neho bol taký kruh...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 19, 2008 9:47 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: ned zář 09, 2007 6:31 pm
Příspěvky: 1096
já bych mu dal takovou světlejší barvu..prostě jinou hnědou :) tahleta je taková moc sytá :) a hlavně..ty uřízlý větve..to je to, co mi tam chybí :) jinak to s těma efektama(sepie atd..) by mě tak zajímalo, i když se to dozvim zkoro na každý stránce s tutorialem na node editor :lol: a ten glow..no, nevim, jestli by se vypaltil :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: .
PříspěvekNapsal: čtv čer 19, 2008 10:00 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 28, 2007 10:04 pm
Příspěvky: 400
Bydliště: Harrachov
Uber vertexů stromu, nebo přidej displace aby byl víc poznat. Takhle to působí jako normal mapa a to je pak těch 5,5 mil. vertexů zbytečnost.
Trošku už pouprav tu atmošku, poprví to působilo jako kdyby se tam přehnala písková bouře a teď to působí tak nějak.. nijak všechno je jiný, strom je tmavej, dlažky sou divný(prostě mi tam neseděj).. Nevim proč to prostě trochu nepředěláš; např. pohled ze země, z hromádky listí směrem k těm lavičká a strom, skrz nějž by průsvitalo slunce, čímž bys 1.vyřešil problém s tmavostí, neboť by pěkně kontrastoval, 2.mohl ubrat vertexů, protože by ten displace byl na nic..
Texturky zlepši, na těch dlažkách namapuj nějakou pořádnou texturu ve velkym rozlišení(mramor mě napadl ale ten se tam logicky nehodí, ale něco jako je mramor pěkně ostrý by vypadalo patřičně líp) a listům taky, vypadaj jak dyby na nich byla blend textura s trochu jinym odstínem zelený, a o plotu radši nemluvim.
Hlíně uber displace, 1. je nějak moc pravidelnej, 2. mám pocit že co sem byl naposled v parku(a to už pár pěknejch let je :lol: ) tak tahlenc hlína pod stromama bývala pěkně uhrabaná, a vyschlá pěkně na ní byl vidět ten prach a zrnka hlíny takže jí dej něčim noise(zrnitou texturu).

hele a ten strom je vůbec tak nějak divnej chudák, proč je tak ořezanej? Stromeček uprostřed parčíku a takhle ho ošmikaly a ořezaly? Dominantu? :wink:
tak se do toho pusť, s tohodle můžeš vydolovat krásnou, krásně nasvícenou a živou scénku. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 19, 2008 10:20 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 04, 2008 7:03 pm
Příspěvky: 1624
Bydliště: Bratislava
takze sa pokusim odpovedat na vsetko:

Antharon: glow...dik za vysvetlenie...
myslis svetlo typu spot? ak hej, naco je halo (tak ked dam halo materialu, tak mi spravi iba take gulicky okolo vertexov...pouzivam to na fontany pomocou particles...) mysles si skopirovat este jeden strom rovnaky a spravit len halo efekt?

vacik156: ano, glow tam teda nedam...a staci ked pridam Ref (trebars teraz mam 0.4 - znizil som ju koli tej bielej hmle, aby boli materialy tmavsie, a zvysim na 0.8...), a drevo bude hgned svetlejsie...

Semis: ale ja som ten displace zmazal, miesto toho som dal nor mapu (marble), trochu natiahnutu smerom hore...no. to je jedno proste je to nor mapa, uz ziadny displace a subsurf uz neni 5X, ale uz iba 3X...si myslis ze znova budem cakat 18 hodin ao na 2 (!) sample a co potom 32 samplov co planujem na konci? :lol:. to s tou atmoskou nechapem, ja som s dlazdicami praveze spokojny, ale asi poupravim uhol pohladu...asi nizsie...ho dam...ale keby malo slnko presvitat (asi by som to skombinoval s...zase ten nazov doriti, no to ked fotis do slnka tak je tam taky svetelny kruh...no proste s tym kruhom), ale potom by bol strom uplne tmavy, kym slnko by strasne svietilo, nejak si to neviem predstavit...s tou blend texturou na listoch to som vobec nepochopil, listy na stromoch - subsurf, normalne vymodelovane, listy na zemi, tiez vymodelovane ale s vacsim subsurfom a nor mapami, vzdy v inych farebnych variaciach...tu zeminu upravim podla tvojej rady...
no, ci z toho neco mozem vydolovat, alebo z toho nieco JA vydolujem...neviem - neviem...nezabudaj, ze ja nemam take obsirne vedomosti a skusenosti ako ostatni...len mi nieco napadlo a podujal som sa to zrealizovat...uz som sa priblizil k cielu, ale budem sa snazit co ako budem vediet, aby to bolo co naj...aby som z toho vytazil co najviac...

uff... :lol: 8)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 515 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 35  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz