Genom: uvidíme, na kolik se HW náročnost nakonec vyšplhá. Co se RAM týče, v SuSE SLED bych mohl jít na až na cca 3,7GB, výš to snad už nevyleze..
Pitris: smysl..no, ještě nevím, jaký render(y) z toho budou, tak jsem to chtěl mít vymodelované všechno hezky podrobně. Pokud se mi to povede, nechám si to ve velkém vytisknout, zalaminovat na PU desku a vyzdobím si pracovnu :) navíc jsem se nedávno regnul na CGTalku, tak abych se tam hezky uvedl a nedělal Blenderu ve světě ostudu
Optimalizací řeší právě přenastavení, resp. snížení SubSurf Level v zejména interiéru, dostanu se tak na cca poloviční náročnost.
____________________________________________________________________________________________________________
Drobný update. Očekávejte v nejbližší době smršť dotazů na pokročilé materiály, protože tuhle oblast jsem trestuhodně zanedbal :( Takhle to vypadá, když zkazíte celkem dobrý model nevhodnými materiály:
První dotaz: Chci vytvořit procedurální texturu textilního potahu obložení stěn a stropu v zadní části kabiny, aby vypadala asi nějak takhle
http://www2.istockphoto.com/file_thumbview_approve/5774020/2/istockphoto_5774020-canvas-texture-seamless-repeat-pattern.jpgMůj postup: přiřadil jsem zkušebnímu objektu "Cube" nový materiál, nastavil jsem béžovou barvu. Do prvního slotu jsem přiřadil texturu wood se zvýšeným kontrastem na cca 2,2, nechal ji působit jako Col i Nor mapu s tmavě hnědou barvou. Mapování Cube, X-0-X. Do druhého kanálu jsem přiřadil tu samou texturu, tentokrát se světlejší barvou na y-0-y. S vhodně nastavenou Size to funguje a dělá to velmi pěkný materiál, možno přiřadit ještě Noise jako Nor = 0,9 pro vylepšení. Problém je, že to (zákonitě, dle nastavení) správně funguje jen na dvou stěnách krychle. Potřeboval bych jednu Wood texturu otočit o 90° nebo překlopit, aby při použití Cube mapování se na všech stěnách textury křížily. Vratl jsem se v Node editoru, ale jsa lama, nepovedlo se mi to.
EDIT: kašlu na to, udělal jsem v PS jednoduchou šachovnici 8*8 + odpovídající bump a zdá se, že poslouží taky dobře.