Právě je pát lis 22, 2024 10:52 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: čtv srp 06, 2009 2:05 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Renderer vypisuje 15863414 - pro můj stroj je to někde mezi "zatraceně hodně" a "nevyrenderovatelné" . Spotřeba RAM je teď kolem 2,6GB...masakr :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: čtv srp 06, 2009 8:18 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: pát čer 06, 2008 5:13 pm
Příspěvky: 571
Bydliště: Wallachia (Vsetín)
15Mega?? :emo15: :emo15:
A to tam ještě není nějaká scéna :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: čtv srp 06, 2009 10:09 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
Citace:
Spotřeba RAM je teď kolem 2,6GB...masakr :)
tak to jsi jiz prekrocil kapacitu me ramky. :-D
ta prace je narez. a jsi fakt rychly. mas muj obdiv.
tohle bude imho pecka i s uplne zbabranyma texturama. :-D


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: čtv srp 06, 2009 10:41 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Citace:
...tohle bude imho pecka i s uplne zbabranyma texturama. :-D


mno, jak to tak zatím vidím, bude muset :) Nejspíš se nakonec bezpořádného UV mapování neobejdu :'(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: čtv srp 06, 2009 11:40 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
15 mega je opravdu dost...i těch 2.6 GB ram...mno ještě bych měl 400MB prostor...

nicméně někde jsem četl, že v nějakém buildu s instancema byl limit 200mega...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: pát srp 07, 2009 2:21 am 
Offline
......
......

Registrován: pát říj 05, 2007 6:32 pm
Příspěvky: 919
hmmm... u mňa to padá už niekde pri piatich miliónoch :(

...normálne už sa teším do školy na normálne rendrovadlo...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: pát srp 07, 2009 9:46 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Mám v tb 4GB, daleko víc mě ale štve paměťová náročnost Visty, i když provedu masakr v taskmgr a v services.msc, nedostanu se pod 800 MB alokované RAM - takže tam asi na final render nainstaluju dočasně nějaký 64bit Linux. Na běžné náhledové renderování mám stažený SS Level, takže polycount klesne asi na 1/2.

Zajímalo by mě, nenašel jsem 64bit Yaf(a)Ray build pro Windows. Jde mi o to, že s 32bit je systémové omezení dané architekturou na 2,5GB/aplikci, což překročím s prstem v nose :) . Vyplatilo by se zkoušet to zkompilovat?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: pát srp 07, 2009 11:25 am 
Offline
 ...
 ...
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 17, 2007 10:08 am
Příspěvky: 125
Bydliště: SR
ked tam k tomu pridas este nejake hi-res textury, tak ti uz asi spotreba pameti narastie aj nad 3 GB....premyslam nad tym, ci blender obsahuje nejaku dynamicku spravu pameti ako vray, ten by dokazal vyrenderovat scenu aj s vyssimi narokmi ako su fyzicke moznosti pc. Tebe by sa to teraz urcite hodilo :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: pát srp 07, 2009 12:34 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
tichi: kdyz se mi povedlo rpestrelit naroky naposled, jeste na starem PC s 768 MB RAM, zacalo to swapovat jako o zivot. Ono to vyrenderuje, ale za nekolikanasobne delsi dobu. Pokud by se mi tohle prihodilo opet, nejspis popremyslim o pronajmu casu na nejaky renderfarme.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: pát srp 07, 2009 1:39 pm 
Offline
.........
.........
Uživatelský avatar

Registrován: sob pro 25, 2004 1:45 pm
Příspěvky: 1517
Bydliště: Mělník
lz: a co využít render layery? Vyrenderovat to po částech a pak to třeba v node editoru pospojovat...
Bylo by to pracnější, ale pc nebude dostávat takovej záhul...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: pát srp 07, 2009 2:52 pm 
Offline
..........
..........
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 21, 2004 3:09 pm
Příspěvky: 1749
Bydliště: Ostrava
Jaký smysl je mít to promodelované až do takových detailů? Zjednodušování udělá s rendertime zázraky... Jen se ptám, nevím jaké máš záměry. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: pát srp 07, 2009 5:54 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
Genom: uvidíme, na kolik se HW náročnost nakonec vyšplhá. Co se RAM týče, v SuSE SLED bych mohl jít na až na cca 3,7GB, výš to snad už nevyleze..
Pitris: smysl..no, ještě nevím, jaký render(y) z toho budou, tak jsem to chtěl mít vymodelované všechno hezky podrobně. Pokud se mi to povede, nechám si to ve velkém vytisknout, zalaminovat na PU desku a vyzdobím si pracovnu :) navíc jsem se nedávno regnul na CGTalku, tak abych se tam hezky uvedl a nedělal Blenderu ve světě ostudu :emo02: Optimalizací řeší právě přenastavení, resp. snížení SubSurf Level v zejména interiéru, dostanu se tak na cca poloviční náročnost.
____________________________________________________________________________________________________________

Drobný update. Očekávejte v nejbližší době smršť dotazů na pokročilé materiály, protože tuhle oblast jsem trestuhodně zanedbal :( Takhle to vypadá, když zkazíte celkem dobrý model nevhodnými materiály:
Obrázek

První dotaz: Chci vytvořit procedurální texturu textilního potahu obložení stěn a stropu v zadní části kabiny, aby vypadala asi nějak takhle http://www2.istockphoto.com/file_thumbview_approve/5774020/2/istockphoto_5774020-canvas-texture-seamless-repeat-pattern.jpg

Můj postup: přiřadil jsem zkušebnímu objektu "Cube" nový materiál, nastavil jsem béžovou barvu. Do prvního slotu jsem přiřadil texturu wood se zvýšeným kontrastem na cca 2,2, nechal ji působit jako Col i Nor mapu s tmavě hnědou barvou. Mapování Cube, X-0-X. Do druhého kanálu jsem přiřadil tu samou texturu, tentokrát se světlejší barvou na y-0-y. S vhodně nastavenou Size to funguje a dělá to velmi pěkný materiál, možno přiřadit ještě Noise jako Nor = 0,9 pro vylepšení. Problém je, že to (zákonitě, dle nastavení) správně funguje jen na dvou stěnách krychle. Potřeboval bych jednu Wood texturu otočit o 90° nebo překlopit, aby při použití Cube mapování se na všech stěnách textury křížily. Vratl jsem se v Node editoru, ale jsa lama, nepovedlo se mi to.

EDIT: kašlu na to, udělal jsem v PS jednoduchou šachovnici 8*8 + odpovídající bump a zdá se, že poslouží taky dobře.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: úte srp 17, 2010 12:34 am 
Offline
..
..

Registrován: úte črc 28, 2009 5:40 pm
Příspěvky: 76
Napada me s tim stropnim ovladacim panelem treba flight simulator.Tam bys s referencema mohl pochodit :emo05:.Jinak ses uplne hustej a chci videt dalsi :emo02:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: úte srp 17, 2010 12:43 am 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 25, 2005 3:23 pm
Příspěvky: 714
Bydliště: Pardubice
http://elzet.cz/images/3d_EC135.jpg

Hotovo. Vím, že to sem v podstatě nepatří - doknčeno v Autodesk Maya 2011, render Mental Ray, ale kde to začalo, tam to musí skončit. Making of bude časem u mě na blogu - http://www.elzet.cz/blog.html. Sbohem, Blendere.

Edit 2x elzet, spatny linky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Eurocopter EC-135 "Hermés"
PříspěvekNapsal: úte srp 17, 2010 1:40 am 
Offline
.............
.............
Uživatelský avatar

Registrován: ned srp 14, 2005 2:04 pm
Příspěvky: 2372
Bydliště: Klatovsko/Praha
lz: skoda ze si nedal blenderu jeste jednu sanci a to se scriptem na Vray ale jinak NICE vysledek!!! :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz