blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Robo_ONE
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=8895
Stránka 11

Autor:  ondraworrys [ pát říj 17, 2014 9:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Robo_ONE

Ahoj,
tohle je můj jeden z prvních projektů, který jsem si vytvořil v Blenderu 2.7. Zatím jsem na začátku, ale musím říct, že mě pro mě jako výtvarníka je naprosto unikátní program, který mě neustále překvapuje. A divím se že ještě nevyšla nějaká kniha v češtině, a že se celkově víc nepoužívá.
Určitě nemám úplně všecko vychytaný a proto dávám k posouzení.
Díky.

Přílohy:
FINAL_RENDER.png
FINAL_RENDER.png [ 80.32 KiB | Zobrazeno 2681 krát ]
FINAL_RENDER_HLAVA.png
FINAL_RENDER_HLAVA.png [ 183.4 KiB | Zobrazeno 2681 krát ]
SOLID_PREW.png
SOLID_PREW.png [ 130.67 KiB | Zobrazeno 2681 krát ]

Autor:  Marek [ sob říj 18, 2014 9:56 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Robo_ONE

ondraworrys píše:
A divím se že ještě nevyšla nějaká kniha v češtině, a že se celkově víc nepoužívá.


Kniha v češtině před pár lety vyšla. Nedávno dokonce někdo překládal jakýsi neoficiální manuál do češtiny. Ta kniha je dnes už hodně zastaralá, téměř nepoužitelná. Problém je, že v ČR je podle mého odhadu (opírám se o statistiky mého kanálu na youtube) kolem 50 aktivních uživatelů Blenderu. Velkou část tvoří lidi, co v Blenderu docela umí, a zbytek si dokáže ty informace vyhledat v angličtině. Anglickejch webů o blenderu je opravdu hodně, navíc existuje google translator, kterej s tím překladem pomůže i ne příliš zdatným angličtinářům.

Proč se nepoužívá: Každej, kdo se chce 3D grafikou živit a pracovat v nějakém studiu, se raději naučí standardní software jako je 3DS Max, Maya, ZBrus, Adobe CS apod. Jediný, kdy je dobrý pracovat v Blenderu je, pokud děláš sám na sebe.

Co se týká toho robota: Jako první výtvor je to vpohodě, ale chybí tomu detaily. U těch lidských části bys měl líp definovat ty jednotlivý tvary. Teď to vypadá, jako kdybys to vymodeloval a pak to celý hrozně vysmoothoval (vyhladil). Stylizace je fajn, ale aby to vypadalo dobře, tak za tím tvarem musí být cejtit ta vnitřní struktura (anatomie) - svaly, kosti. Doporučuju aby sis vymodeloval lebku a pak na ni postavil obličej. Dá ti to lepší předsavu, na co všechno musíš myslet, když ten obličej stylizuješ.

Autor:  ondraworrys [ sob říj 18, 2014 12:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Robo_ONE

Ahoj,
ano vím o té knize byla k Blenderu 2.4. to už je opravdu old.
Pokud je tak málo uživatelů Blenderu, tak se nedivím, že nic nevychází. Je pravda že angličtině je toho dost, s tím nemám problém. Přemýšlel jsem o 3DsMAxu (jsem grafik v tiskárně takže válím v Adobe a Corel), ale na Blenderu je dobrý že je zadarmo, a co jsem viděl tak se v něm dají dělat super věci.

Jinak díky za názor. Je jasné že to má své mouchy, popřemýšlím o tom. Jsem rád že je to aspoň v pohodě. Tu hlavu jsem dělal pomoci sculpt modu to tělo je vymodelovaný a vyhlazený, ale nechtěl jsem aby to byla kůže co visí...spíš jako plastový skelet. Je pravda že ty tvary by mohli být výraznější.

Jestli máš nějaký kanál na youtube rád se podívám.

Autor:  Marek [ sob říj 18, 2014 2:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Robo_ONE

ondraworrys píše:
Jestli máš nějaký kanál na youtube rád se podívám.

odkaz je tady: https://www.youtube.com/playlist?list=PLp3U8Pq3Qb_P-MxOSfbQdTmfhoOHwj0G6

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/