blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

SOR C10.5
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=8227
Stránka 12

Autor:  slujda [ stř čer 08, 2011 7:49 pm ]
Předmět příspěvku:  SOR C10.5

Model českého autobusu SOR C10.5 podle realných předloh, pokud počítám i přestávky tak jsem na tom dohromady dělal zhruba 3 roky postupně ve třech ruzných programech než jesm se dostal k Blenderu. Chtěl bych ho potom trošku osekat a využít do nějaké hry, ale to už ukáže budoucnost.. :wink:

Obrázek
Plná velikost: http://img845.imageshack.us/img845/5535/soroveral4.jpg

a tady nějaké další detaily
http://img33.imageshack.us/img33/5671/sordetail3bok.jpg
http://img155.imageshack.us/img155/1655/sordetail6zadek.jpg
http://img810.imageshack.us/img810/3391/sordetail7dverezadek.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/2585/sordetail5int.jpg
http://img29.imageshack.us/img29/5720/sordetail8kabina.jpg

Díky za komenty :wink:

Autor:  smrq [ čtv čer 09, 2011 12:03 am ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

na tom okoli jsi mohl zapracovat vic, neni moc dotazene. marne treba premyslim, zda na tom hlavnim obrazku je na pozadi more nebo nejaka blativa plocha.

a i na autobusu jde obcas videt podivne pokrcene plechy. asi to ridic nekde oprel, ze? :-D

abych to zhrnul: za klad beru pili, s kterou jsi na tom dlouho pracoval a take fakt, ze jsi resil kdejakou kravinku v interieru. minusem je samotny model a okoli, ktere je jak panorama modelare.

Autor:  slujda [ čtv čer 09, 2011 7:56 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

je fakt že by si to okolí zasloužilo víc, ale dělal jsem jen aby se neřeklo, měl vyniknout ten model
je pravda že místní řidiči to občas naperou do nějakého toho sloupku nebo trafiky, občas to tam něco zanechá... :-D
ale nejspíš to způsobil subsurf, pravda že mám někde špatnou síť, ale musel jsem dávat Crease na 1 aby mě to nezaoblovalo boční hrany, lepší způsob zatím neznám

Autor:  J_ar [ pát čer 10, 2011 9:28 am ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

Líbí se mi to. Mohla by z toho být dobrá scéna :wink: . Akorát bych taky doporučil opravit topologii autobusu.

Autor:  Jergon [ pát čer 10, 2011 11:04 am ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

Hezké, ale souhlasím s tím, že by to chtělo "zašpinit", celkově. Na autobusu bude fůra prachu, možná i nějaká ta rez sem tam prokvete, a už vůbec nemluvím o zemi, po které roky chodí tisíce lidí, kteří si, parchanti, ty škrpály neočistí a neočistí... :emo02: Plácnul bych tam aspoň šedohnědou musgrávu nebo Voroného staženého na minimum či něco takového, nebo nějakou obdobu z 2D editoru...

Autor:  slujda [ pát čer 10, 2011 9:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

jojo, máš pravdu, na tu špínu se ještě podívám :wink:
co se týče té topologie, puvodně jsem ty základní věci jako jsou nárazníky dělal ještě ve starém Gmaxu polygon po polygonu jako lowpoly model do jedné hry, ale z toho potom sešlo, v blenderu jsem tam přidal ještě pár vertexů, vyřezal otvory na světla a přidal subsurf. Ale pokud to později budu chtít dát do hry tak to stejně musím zpět ořezat na lowpoly, čím mín vertexů tím líp, všechno se počítá.. :-)

Autor:  slujda [ pát srp 19, 2011 7:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

Díky, jsem rád že se ti to líbí, jednou za čas to zahřeje u srdce :-)
Taky ti přeju hodně úspěchů do budoucna, snad budeš umět co nejdřív takový autobus vymodelovat sám :wink:

Autor:  slujda [ pát zář 06, 2013 7:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

Zdravím, omlouvám se oživuji toto staré téma, ale možná by Vás mohlo zajímat, co se odposledně stalo s tímto modelem.

Asi na konci léta 2012 jsem se pokusil převést tento model v původní podobě do autobusového simulátoru jménem OMSI. Jelikož to ale nestačilo na konkurenci, musel jsem domodelovat velmi mnoho doplnků a poté je nascriptovat. 24.12.2012 jsem tento model uveřejnil pro OMSI komunitu, ale názory na tento model byly poněkud smíšené, někdy až negativní.
Obrázek
TRAILER: http://www.youtube.com/watch?v=Bfa8FKV4sok

To jsem se ale naštval a uchopil svoji práci pevně do ruky. Model jsem celý přemodeloval a zbyly z něj pouze 3 mesh z původní verze. Take jsem docela využíval zapekání stínu do textur, hlavně v interiéru. Zbytex textur je vlastní výroba. Také jsem se pokusil přidat pár originálních scriptů, které ve hře ještě nikdy nebyly.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
TRAILER: http://www.youtube.com/watch?v=lOJB9FBWX0A
JÍZDA: http://www.youtube.com/watch?v=j2KoK7HqBzQ
OFICIÁLNÍ TOPIC MODELU: oznámení druhé verze zhruba uprostřed http://forum.omsi.cz/viewtopic.php?f=8&t=3631&start=450
Vše bylo samozřejmě modelováno v Blenderu a užil jsem si s tim pár bezesných nocí, ale tak snad se to vyplatilo :wink:

Autor:  noob [ pát zář 06, 2013 8:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

Mě se to líbí.
Akorát si pořád říkám proč se ještě stále tolik šetří s polycountem a velikostí textur. Já vím, je to simulátor a simulátory hraju celkem rád a některé znám dobře a modely jsou tam zhruba taky takové. Ale myslim že by mohli být modely klidně náročnější a propracovanější. Hra dostává pak úplně jiný rozměr když si můžu vychutnat pěkně graficky vypadající hru, což se ocení hlavně už po dlouhém hraní, kdy se hráč dostává jen do stereotypního ježdění.
Neber to jako kritiku, spíš jsem se jen teď nad tím zamyslel...

Autor:  slujda [ pát zář 06, 2013 8:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

Napsal jsi to krásně, bohužel tato hra využívá pouze jedno jádro procesoru, a proto je nemožně náročná, tudíž větši polycount nepřichází do úvahy :wink:

Autor:  noob [ pát zář 06, 2013 10:42 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

Aha, tak to by potom chtělo asi jinej engine :)

Autor:  X_H_N [ sob zář 07, 2013 4:26 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

slujda píše:
Napsal jsi to krásně, bohužel tato hra využívá pouze jedno jádro procesoru, a proto je nemožně náročná, tudíž větši polycount nepřichází do úvahy :wink:

Skoro všechny hry používaj jedno jádro procesoru ale na tom to nestojí jde o grafickou kartu.

Autor:  slujda [ úte zář 10, 2013 11:40 am ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

X_H_N :
Opravdu? Tak to mě pouč teda když toho o tom enginu tolik víš.. :roll:

Autor:  Bumpkin [ stř zář 11, 2013 7:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

slujda:
výce vláknové hry dneska spočítáš celkem snadno jestli jich kvalitnich bude do nekolik desítek tak je to moc!! a stejne jsou jeste blbe optimalizovaný na výce vláken.... většinou

dále bych se tě chtěl zeptat od kdy má na starosti vykreslování enginu CPU?
víš ono kdyby si si trosku nastudoval co vlastne v pocitaci zajistuje grafika tak by si to vedel ;)
jinak ocekavam ze najdes i to ze je v dnesni dobe limitjici jedno jádrové CPU... chyba limitem neni CPU ale sbernice nebli severni musetk ktery je dneska integrovany do CPU... kdysi nebyl taktoval se zvlast, dneska se CPU taktuji jen nasobicek ktery zveda takt sbernice a zaroven takt procesoru...

jak to funguje dal? jednoduse vse se predpripravuje do operacni pameti CPU (ramka) a pak se to laduje do operacni pameti grafiky a bohuzel to tece prave pres tu sbernici severniho mustku.... propustnost sbernice jde zvednout dvema zpusobi, bud taktem nebo velikosti, je to jako kdyz mas trychtyr a snazis se jim prorvat velke mnozstvi vody bud to tam rves pod tlakem (vysoky takt) nebo vemes vetsi trychtyr....

tak ze chyba lavky, grafiký engin není tolik závislý na výkonu CPU ale hlavně na výkonu GPU.....

Autor:  Still-Alive [ stř zář 11, 2013 10:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: SOR C10.5

To nemužeš říct takhle obecně, je to hra od hry...

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/