Právě je úte lis 26, 2024 11:57 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Housle
PříspěvekNapsal: úte čer 29, 2010 8:32 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Dlouho jsem se rozmýšlel, zda to tu dám, nakonec jsem se rozhodl. Je to můj první počin, jenžto by měl vypadat poměrně realisticky. Kdo by to nepoznal, tak jsou to housle. Trochu mám problém ze strunama. Jsou to křivky a v jednom místě jsou jakoby přetočené (ne jenom jakoby, ale i fakticky), což docela vadí. Nevíte někdo jak to udělat, aby přetoené nebyly?
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: úte čer 29, 2010 8:49 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
je to moc pekné, vyzerá to skutočne dobre. Ale je tu pár detailov, na ktorých by si mohol zapracovať. Keď už realizmus, tak by bolo pekné zapracovať to do nejakej scény aspoň nejaký stôl osvetlený oknom alebo tak, nič zložité
a hlavný kameň úrazu je textúra dreva. Na prednej strane je dobrá, ale boky a chrbát vôbec nesedia, skús použiť UV mapping a namapovať tam reálnu textúru, určite to pomôže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: úte čer 29, 2010 9:10 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Boky a zadek jsou dělané přes UV mapování a nich je ještě textura typu wood tak, že se barvy odčítají (wood je šedá). Boky ještě trchu dodělám a stím zadkem si vůbec nevím rady. Zkoušel jsem více způsobů, ale pořád to nevypadalo, jako na obrázku, podle kterého jsem to dělal:
http://www.darntonviolins.com/images/instrument_gallery/transitional_violin.jpg
Scéna nebude, dělám to na animaci a k houslím ještě vyrábím houslistu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: úte čer 29, 2010 9:27 pm 
Offline
.....
.....
Uživatelský avatar

Registrován: stř kvě 27, 2009 2:27 pm
Příspěvky: 567
Je to fajn líbí se mi to. Vypadá to i celkem realisticky ale mám pár rad jak by to mohlo vypadat ještě líp. Jak už psal Edgar Vanat tak to plácnout na nějakej stůl nebo studiovku a pak můžeš použít jinej renderer třeba lux a dát tam normál mapu na to dřevo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: úte čer 29, 2010 9:59 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: stř lis 25, 2009 3:24 pm
Příspěvky: 657
imho, externý renderer je zbytočný

a k textúre, normálne si stiahni z googlu drevo aké potrebuješ a plácni to UV cez obrázok


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: pát črc 02, 2010 3:23 pm 
Offline
........
........
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 16, 2008 12:00 am
Příspěvky: 1206
Bydliště: Vsetín
onehda jsem housle taky modeloval, a proto vim, ze tvuj model ma nekolik podstatnych much.
konik je dost deformovany.
okraj predni strany nema tak dramaticky zlabek, ta prohluben je jen velmi nepatrna (ta chyba jde videt predevsim na netexturovanych renderech).
na kobylce ti chybi nejake otvory. :)
na mnoha mistech mas prilis zaoblene hrany tam, kde jsou na skutecnych houslich pomerne ostre.

z dalky tyto chyby ale nejsou patrne a milerad ti je odpustim. obdivuju tvou odvahu. housle jsou docela tezky model a pokud jsi zacatecnik, popral ses s tim se cti.

ad chyba na strunach. na renderech jsem to nenasel. o cem konkretne mluvis?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: pát črc 02, 2010 8:46 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Díky za kritiku, ale :-D :
Ty zaoblené hrany jsou hlavně na netexturovaném renderu, na otexturovaném už jsem to opravil, ale pokud i přesto tam jsou, napiš mi prosím kde.
Ta chyba v křivkach je Tu:


Přílohy:
chyba.JPG
chyba.JPG [ 103.84 KiB | Zobrazeno 3322 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: pát črc 09, 2010 7:44 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 04, 2006 8:11 am
Příspěvky: 1148
Bydliště: Pardubice
Nejlépe poslat blender soubor nebo takový obrázek, kde bude vidět, jak vedeš křivku (hlavně aby byly vidět i řídící body).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: pát črc 09, 2010 9:22 am 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
ja myslim ze problem je v tom ze mas vedla seba velmi blizko ridice body alebo su v prostore pretocene.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: pát črc 09, 2010 1:57 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Ano, jsou přetočené, ale jak je odtočit? Zkoušel jsem tu křivku přetočit, ale buď to není přetočené, ale má to špatný tvar nebo to je přetočené a je natžená dobře.


Přílohy:
krivka.JPG
krivka.JPG [ 43.68 KiB | Zobrazeno 3212 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: pát črc 09, 2010 2:05 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
skus ich tam dat menej tych bodov. Alebo posli blend.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: pát črc 09, 2010 2:56 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
husle.blend - 1000.8 KB


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: pát črc 09, 2010 3:30 pm 
Offline
.......
.......
Uživatelský avatar

Registrován: pát zář 19, 2008 11:11 am
Příspěvky: 1144
Bydliště: Praha
Tak prostrednictvom "T" si vies otacat body krivky okolo vlastnej osi a tym padom ju vyrovnat. Musis ale otocit aj najblizsie body okolo toho zlomu kde sa struna ostre ohyba. Podla tych pomocnych ciar kolmych na krivky vidis ako si ju uz narovnal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Housle
PříspěvekNapsal: pát črc 09, 2010 6:23 pm 
Offline
....
....
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 01, 2009 8:31 pm
Příspěvky: 321
Bydliště: Ostrava
Dík moc


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz