blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Housle http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=7732 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Jan [ úte čer 29, 2010 8:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | Housle |
Dlouho jsem se rozmýšlel, zda to tu dám, nakonec jsem se rozhodl. Je to můj první počin, jenžto by měl vypadat poměrně realisticky. Kdo by to nepoznal, tak jsou to housle. Trochu mám problém ze strunama. Jsou to křivky a v jednom místě jsou jakoby přetočené (ne jenom jakoby, ale i fakticky), což docela vadí. Nevíte někdo jak to udělat, aby přetoené nebyly? |
Autor: | EdgarVanat [ úte čer 29, 2010 8:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Housle |
je to moc pekné, vyzerá to skutočne dobre. Ale je tu pár detailov, na ktorých by si mohol zapracovať. Keď už realizmus, tak by bolo pekné zapracovať to do nejakej scény aspoň nejaký stôl osvetlený oknom alebo tak, nič zložité a hlavný kameň úrazu je textúra dreva. Na prednej strane je dobrá, ale boky a chrbát vôbec nesedia, skús použiť UV mapping a namapovať tam reálnu textúru, určite to pomôže. |
Autor: | Jan [ úte čer 29, 2010 9:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Housle |
Boky a zadek jsou dělané přes UV mapování a nich je ještě textura typu wood tak, že se barvy odčítají (wood je šedá). Boky ještě trchu dodělám a stím zadkem si vůbec nevím rady. Zkoušel jsem více způsobů, ale pořád to nevypadalo, jako na obrázku, podle kterého jsem to dělal: http://www.darntonviolins.com/images/instrument_gallery/transitional_violin.jpg Scéna nebude, dělám to na animaci a k houslím ještě vyrábím houslistu. |
Autor: | noob [ úte čer 29, 2010 9:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Housle |
Je to fajn líbí se mi to. Vypadá to i celkem realisticky ale mám pár rad jak by to mohlo vypadat ještě líp. Jak už psal Edgar Vanat tak to plácnout na nějakej stůl nebo studiovku a pak můžeš použít jinej renderer třeba lux a dát tam normál mapu na to dřevo. |
Autor: | EdgarVanat [ úte čer 29, 2010 9:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Housle |
imho, externý renderer je zbytočný a k textúre, normálne si stiahni z googlu drevo aké potrebuješ a plácni to UV cez obrázok |
Autor: | smrq [ pát črc 02, 2010 3:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Housle |
onehda jsem housle taky modeloval, a proto vim, ze tvuj model ma nekolik podstatnych much. konik je dost deformovany. okraj predni strany nema tak dramaticky zlabek, ta prohluben je jen velmi nepatrna (ta chyba jde videt predevsim na netexturovanych renderech). na kobylce ti chybi nejake otvory. :) na mnoha mistech mas prilis zaoblene hrany tam, kde jsou na skutecnych houslich pomerne ostre. z dalky tyto chyby ale nejsou patrne a milerad ti je odpustim. obdivuju tvou odvahu. housle jsou docela tezky model a pokud jsi zacatecnik, popral ses s tim se cti. ad chyba na strunach. na renderech jsem to nenasel. o cem konkretne mluvis? |
Autor: | Jan [ pát črc 02, 2010 8:46 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Housle | ||
Díky za kritiku, ale : Ty zaoblené hrany jsou hlavně na netexturovaném renderu, na otexturovaném už jsem to opravil, ale pokud i přesto tam jsou, napiš mi prosím kde. Ta chyba v křivkach je Tu:
|
Autor: | taby [ pát črc 09, 2010 7:44 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Housle |
Nejlépe poslat blender soubor nebo takový obrázek, kde bude vidět, jak vedeš křivku (hlavně aby byly vidět i řídící body). |
Autor: | Siso [ pát črc 09, 2010 9:22 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Housle |
ja myslim ze problem je v tom ze mas vedla seba velmi blizko ridice body alebo su v prostore pretocene. |
Autor: | Jan [ pát črc 09, 2010 1:57 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Housle | ||
Ano, jsou přetočené, ale jak je odtočit? Zkoušel jsem tu křivku přetočit, ale buď to není přetočené, ale má to špatný tvar nebo to je přetočené a je natžená dobře.
|
Autor: | Siso [ pát črc 09, 2010 2:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Housle |
skus ich tam dat menej tych bodov. Alebo posli blend. |
Autor: | Jan [ pát črc 09, 2010 2:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Housle |
husle.blend - 1000.8 KB |
Autor: | Siso [ pát črc 09, 2010 3:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Housle |
Tak prostrednictvom "T" si vies otacat body krivky okolo vlastnej osi a tym padom ju vyrovnat. Musis ale otocit aj najblizsie body okolo toho zlomu kde sa struna ostre ohyba. Podla tych pomocnych ciar kolmych na krivky vidis ako si ju uz narovnal. |
Autor: | Jan [ pát črc 09, 2010 6:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Housle |
Dík moc |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |