blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Deodorant
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=7635
Stránka 11

Autor:  burundunguru [ čtv kvě 13, 2010 9:24 am ]
Předmět příspěvku:  Deodorant

Zdravím všechny kreativní duše! Toto je můj první post zde na fóru kterým bych se Vám všem rád představil. Jedná se o jednu z mých prvních prací v Blenderu 2.49b jehož kouzlo jsem objevil asi před měsícem. Ve světě 3d se ale pohybuji již déle - zabýval jsem dříve se tvorbou procedurálních dem ve Werkkzeugu (http://www.theprodukkt.com/werkkzeug1). Nicméně přechod na výhradní užívání Linuxové distribuce Fedora mě přiměl k obměně SW který jsem pro svá dílka používal - a tak jsem přišel k Blenderu (klíčovým aspektem byla velká nestabilita programu Werkkzeug1).

Děle už to nebudu zdržovat a jdu rovnou s kůží na trh. Tady je slibovaný deodorant který straší u mě v koupelně:

Příloha:
screenshot7.jpg
screenshot7.jpg [ 77.01 KiB | Zobrazeno 1386 krát ]


Příloha:
screenshot3.jpg
screenshot3.jpg [ 82.58 KiB | Zobrazeno 1386 krát ]

Autor:  EdgarVanat [ čtv kvě 13, 2010 12:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Deodorant

prvý obrázok sa mi fakt páči ale (samozrejme že tu bude ale :P)

treba zapracovať na tieni, nemal by byť zase tak zásadný problém tieň trocha zmäkčiť a fakeovať kaustiku...

Autor:  burundunguru [ pát kvě 14, 2010 8:46 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Deodorant

Svetlo a stin a odrazy bude vubec muj kamen uzaru. Modelovani mam jakz takz zmakly z predchozich zkusenosti. Ac to zni neuveritelne Blender je prvni program ke kterymu jsem se dostal ktery umi Raytracing - nebo dokonce jen vrhat stiny (jedno jestli buffery nebo RT) jednoho objektu na jiny. Doted jsem podobne efekty musel vzdy slozite delat nejakym "podvodem" (napr stiny jsem delal deformaci objektu vrhajiciho stin do plochy, nastavenim urciteho mnozstvi alphy, umisteni za vrhajici objekt a odecteni textury od vysledne sceny). Muj druhy kamen urazu bude texturovani. Blender mi jako prvni umoznuje vytvaret vlastni UV mapy. Do ted jsem byl omezen pouze na jejich scaling a presouvani a mapovat slozitejsi objekty ktere jsem sam vytvoril bylo takrka nemozne. Snazim se s tim ted experimentovat, ale nemuzu zatim rict ze bych delal moc velke pokroky. Casem tomu ovsem prijdu na kloub, anzto jsem vybaven velikou trpelivost a grafika me fakt bavi. Amen.

Autor:  maraCZ [ pát kvě 14, 2010 9:41 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Deodorant

burundunguru píše:
Svetlo a stin a odrazy bude vubec muj kamen uzaru. Modelovani mam jakz takz zmakly z predchozich zkusenosti. Ac to zni neuveritelne Blender je prvni program ke kterymu jsem se dostal ktery umi Raytracing - nebo dokonce jen vrhat stiny (jedno jestli buffery nebo RT) jednoho objektu na jiny. Doted jsem podobne efekty musel vzdy slozite delat nejakym "podvodem" (napr stiny jsem delal deformaci objektu vrhajiciho stin do plochy, nastavenim urciteho mnozstvi alphy, umisteni za vrhajici objekt a odecteni textury od vysledne sceny). Muj druhy kamen urazu bude texturovani. Blender mi jako prvni umoznuje vytvaret vlastni UV mapy. Do ted jsem byl omezen pouze na jejich scaling a presouvani a mapovat slozitejsi objekty ktere jsem sam vytvoril bylo takrka nemozne. Snazim se s tim ted experimentovat, ale nemuzu zatim rict ze bych delal moc velke pokroky. Casem tomu ovsem prijdu na kloub, anzto jsem vybaven velikou trpelivost a grafika me fakt bavi. Amen.

:emo15: :emo15: :emo15: brutus;)
věřím, že u tebe bude platit "těžko na cvičišti, lehko na bojišti" a že brzo ukážeš skvělé práce;)

Autor:  burundunguru [ pát kvě 14, 2010 2:18 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Deodorant

Zas tak bych to neviděl. Koneckoncu jsem mohl kdykoliv prejit na neco jineho. Tu potrebu jsem ale necitil. Ten soft je zkratka delanej na neco jineho. Vytvareni proceduralnich dem - tedy 3danimaci kde se nuekladaji na vasem pocitaci data která potom cte nejaky prehravac, nybrz pouze insrukce pro vasi grafickou kartu. Vse co pak ve vystupu vidite je renderovano v realnem case na vasem pocitaci! (a podle toho je to i narocne na pocitac).

Tady je demo ktere me donutilo se proceduralni grafikou zacit zabyvat. Takovy ten pocit kdyz neco vidite a reknete si: to chci taky umet.

Jedná se o link na mirrory kde si muzete stahnout zazipovany soubor dema. Rozbaleny exe ma asi 64kb (!) a po spusteni je to odhadem 12min animovaneho 3d obsahu i s hudbou. Kdo ma linux, nezkousejte to s wine rozebehnout (usetrite si tvrdy restart).

http://www.scene.org/file.php?file=/par ... p&fileinfo

Nastroj ve kterem je to delane je ke stazeni zde: http://www.theprodukkt.com/werkkzeug1
Pravda, pristup je trochu spartansky (cele je to zalozene na "operatorech" ktere se daji prirovnat k Blenderovskym nodum), ale vysledky jsou pekne. Dokonce to umi exportovat textury (a generuje vysoce kvalitni textury pokud to clovek umi).

O vikendu jedu za pritelkyni kde mam svuj starej pocitac. Mrknu jestli tam nemam jeste nejaka sva dila a kdyztak se o ne podelim.

Autor:  janmatys [ úte čer 29, 2010 11:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Deodorant

DEMO vypadá zajímavě, nicméně jsem jej nedokoukal z jednoho prostého důvodu - dají se tam vypnout ty de*ilní nápisy (názvy objektů)?


JayM

Autor:  burundunguru [ ned črc 04, 2010 5:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Deodorant

ty jsou tam schválně a vypnout se nedají :-)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/