blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

LamPumpa - první pokus o slušný rendering
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=7291
Stránka 11

Autor:  Lex Lexter [ čtv pro 17, 2009 1:14 am ]
Předmět příspěvku:  LamPumpa - první pokus o slušný rendering

Ahoj, možná někteří víte, že jsem spíš ve WIP a postuju nějaké trapné modely. Zkusil jsem jeden vzít a začít se učit rendering a materiály. Jak to dopadlo, posuďte prosím.

Úprava renderu:
Obrázek

Finální:
Obrázek

Renderer: Interní
Postproces: Gimp

G-Taurus mě upozornil na ostrý stín pod lampu. Ano je to ošklivé, ale pokaždé když jsem se pokusil hodnoty nastavit, Blender mi spadl :(. Musím makat v 2.5, frčím na sedmičkách. Tři buildy po sobě a 2.49 mi ve vertual pc jede nechutně pomalu... Tak snad ten stín prominete. :oops: Stejně tak jsem ani nemohl dát nějaký lehký bump na pozadí (samet), páč mi render zčernal :D. Legrace okolo toho teda byla. Třeba jednou narazím na build, který pojede.

Autor:  EdgarVanat [ čtv pro 17, 2009 1:58 am ]
Předmět příspěvku:  Re: LamPumpa - první pokus o slušný rendering

fakt nádhera, nevedel by si mi poslat na mail HDR mapu? edgar.vanat@gmail.com
btw, čo tak tiene rozostriť ručne?

Autor:  Lex Lexter [ čtv pro 17, 2009 2:03 am ]
Předmět příspěvku:  Re: LamPumpa - první pokus o slušný rendering

EdgarVanat píše:
fakt nádhera, nevedel by si mi poslat na mail HDR mapu? edgar.vanat@gmail.com
btw, čo tak tiene rozostriť ručne?


Já už dneska nemůžu :). Mám všeho plný zuby, tak jsem to dal do dokončených a třeba někdy. Možná zítra sem postnu tuhle úpravu nebo možná najdu fungující build. Navíc tím rozostřením to fakt budu jen simulovat, dokonalé to nebude. Raději si počkám až mi pofrčí Blender a udělám to pořádně.

Ne, nemůžu, tam žádná není ;).

Autor:  Lex Lexter [ čtv pro 17, 2009 9:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: LamPumpa - první pokus o slušný rendering

Někdo další? :) Dneska je tu kapínek mrtvo.

Autor:  EdgarVanat [ čtv pro 17, 2009 9:34 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: LamPumpa - první pokus o slušný rendering

to sú kecy, nič v počítačovej grafike nie je skutočne reálne... a ono pokial tieň rozostríš tým viac, čím je ďalej od reálnej lampy, a urobíš to aspoň trocha zručne, malo by to byť reálnemu tieňu

Autor:  Lex Lexter [ čtv pro 17, 2009 9:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: LamPumpa - první pokus o slušný rendering

EdgarVanat píše:
to sú kecy, nič v počítačovej grafike nie je skutočne reálne... a ono pokial tieň rozostríš tým viac, čím je ďalej od reálnej lampy, a urobíš to aspoň trocha zručne, malo by to byť reálnemu tieňu


Ale nejsou. Rozostření stínu postprodukčně se jen blbě dělá v perspektivě. Pro mě je jednodušší počkat.

Autor:  EdgarVanat [ čtv pro 17, 2009 10:35 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: LamPumpa - první pokus o slušný rendering

mal by si sa naučiť sledovať veci v reálnom svete, pozri ako vrhá tieň noha stoličky, presne tak isto to funguje s tvojou lampouproste vezmi vo fotoshope velky stetec, blur tool, klikni na tien pri lampe a so shiftom uplne na koniec, shift nepustaj a klikaj hore dolu s tym, ze bod pri lampe stale presuvaj blizsie a blizsie k tomu druhemu, a ono ti to pekne rozostri... a tien priamo na tych kruhoch ignoruj tam to nie je podstatne

Autor:  Lex Lexter [ čtv pro 17, 2009 10:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: LamPumpa - první pokus o slušný rendering

EdgarVanat píše:
mal by si sa naučiť sledovať veci v reálnom svete, pozri ako vrhá tieň noha stoličky, presne tak isto to funguje s tvojou lampouproste vezmi vo fotoshope velky stetec, blur tool, klikni na tien pri lampe a so shiftom uplne na koniec, shift nepustaj a klikaj hore dolu s tym, ze bod pri lampe stale presuvaj blizsie a blizsie k tomu druhemu, a ono ti to pekne rozostri... a tien priamo na tych kruhoch ignoruj tam to nie je podstatne


Já sice vím jak to udělat, ale i tak díky.

Autor:  smrq [ pát pro 18, 2009 11:46 am ]
Předmět příspěvku:  Re: LamPumpa - první pokus o slušný rendering

ja drobnou vyhradu mam a to k materialu kovu (jestli to ma byt kov). prijde mi to spis jako nalakovane/vylestene drevo. stinitko lampy je super, nezpochybnitelne mlecne sklo. ale ten kov mi to pripomina malo. tezko rict, cim to je.

Autor:  Lex Lexter [ pát pro 18, 2009 1:12 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: LamPumpa - první pokus o slušný rendering

smrq píše:
ja drobnou vyhradu mam a to k materialu kovu (jestli to ma byt kov). prijde mi to spis jako nalakovane/vylestene drevo. stinitko lampy je super, nezpochybnitelne mlecne sklo. ale ten kov mi to pripomina malo. tezko rict, cim to je.


Když na to tak koukám, tak máš pravdu, zvláště ve spodní části. Na matroších zapracuju a snad i propracovanější odlesky by tomu mohli pomoci. Díky

Autor:  DonaldX [ pát pro 18, 2009 6:34 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: LamPumpa - první pokus o slušný rendering

Material nepresvedčil ani mna, tak som zvedavy kam to este posunies. Co sa tyka tiena, zmenil by som polohu svetla a vyuzil tien ako dalsi prvok kompozicie. Potom moze ostat aj ostry. Dvom ostrym tienom na scene by som sa radsej vyhol, aj ked v reali je to bezne :wink:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/