blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Moje první lepší věc (podle tutoriálu)
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=5991
Stránka 11

Autor:  Earthworm [ pon črc 14, 2008 12:52 am ]
Předmět příspěvku:  Moje první lepší věc (podle tutoriálu)

Tak tohle jsem vyplodil asi po měsíci seznamování s Blenderem.
Už dělám taky něco svého, ale tohle je ještě podle tutoriálu a pár rad tady na fóru :-) . Chtěl jsem tam dát taky nějakou scénu, ale ještě moc neumím s texturama a se světlama, takže myslím, že bych to něčím dalším jenom zhoršil, takže jenom holý model...

Tak tady to je:

Přílohy:
mech-paze.jpg
mech-paze.jpg [ 42.33 KiB | Zobrazeno 3163 krát ]

Autor:  Alfisko [ sob črc 19, 2008 11:14 am ]
Předmět příspěvku: 

musim priznat, ze mi az tak nedochazi, co ze to vlastne ma byt.. ono ja sem taky docela anti-technik.. vypada to jako nejakej hydraulicky pohanenej tlumic/zvedak.. nebo nejaka soucast robota.. vazne nemam tuchy..
ale kdyz uz chces sprdnout jen model, tak sem hod radsi wire a textury

Autor:  Kapo [ sob črc 19, 2008 12:35 pm ]
Předmět příspěvku: 

Vola sa to "mechanicka paze" (po SK - mechanicka ruka), je to zrejme na zdvihanie veci...na 3d scene je tutorial (pokracovanie), robil som podla neho tu vec, ale vobec som nepochopil animacie, ako to funguje, neviem ako spravili veci ako tuto, proste som to vobec nepochopil, mne to tam skackalo, tie kosti sa k tomu dali ako prislo a cele sa to pokrutilo az som ich nevymazal... :cry: :cry: :cry: jo a sorry ze ti to tu rozmazavam :wink: :x

Autor:  Earthworm [ úte črc 22, 2008 12:48 pm ]
Předmět příspěvku: 

Jj, je to takový jakoby robot, ta horní část je na kloubu a může se celá otáčet, na část s pístem přijdeš sám :wink: a ty úchyty úplně nahoře můžou jezdit od sebe a k sobě. No abych pravdu řekl, taky jsem ty animace úplně nepochopil, takže z toho asi žádná nebude :) .

No hodil bych sem wire, ale nevím, jak to udělat, aby se to tak zobrazilo, jak třeba tady:

http://genom.blender3d.cz/AR86-wire.jpg

(to je obrázek ze sekce WIP audi R8 )

Autor:  jankoš [ úte črc 22, 2008 3:22 pm ]
Předmět příspěvku: 

mno model podle tutorialu se hodnotí vždycky těžko:) rozhodně nevypadá špatně, ale nejpřínosnější jsou ty vlastní :wink:

OT: autora by moc nepotěšilo, že to někomu dělalo problém...kdyžtaq, kdybyste to chtěli porovnat, tak už je na netu original verze http://www.jankosh.com/tmp/anim.rar (jsou tam jak armatury, tak textury)

jinak ten wire bude možná problém...vzhledem k tomu, že to není jedinej objekt (teda aspoň to tak vypadá)...wire jde vidět v editmódu nebo když přepneš klávesou Z na Wireframe mód vykreslování jestli si teda v nějakým jiným (ale to je zas trochu nepřehledný, teda pokud bys to chtěl dávat sem...) - což z tvojí otázky - jak udělat wireframe - možná udělalo ošemetnou záležitost :!:

Autor:  Earthworm [ úte črc 22, 2008 9:50 pm ]
Předmět příspěvku: 

Nj, to je jasné, že bez tutoriálu je to 1000x prospěšnější, ale zatím nic takového nemám :) Ale už na něčem svém pracuju (taky to na té topologii půjde poznat :D )

No taky mě napadlo v edit módu, ale přesně, je to víc objektů a to wireframe není tak úplně ono:

Solid - Edit mode:
http://share.centrax.cz/img/screen%20wire%20edit%20mode.jpg
Wireframe:
http://share.centrax.cz/img/screen%20wireframe.jpg

Autor:  Váca [ stř črc 23, 2008 11:18 am ]
Předmět příspěvku: 

takže ;) malý návod, jak posílat wireframy ;)

Obrázek

1. Edit mode(to je doufám jasný ;) )

2. nejlepší je to v edge mode (jsou vyznačeny úsečky, žádný verticly, nebo facy označený uprostřed ;) )

3. tahleta krychle zapne mod, ve kterém nejsou vidět úsečky, jako to je na tom obrázku. v solid modu, pokud to neni zapnutý, tak je jakoby objekt průhledný a úsečky za tou stěnou, která je nejblíž zvolenému pohledu, jsou vidět)

4. udělá Snapshot pracovní plochy ve velikosti 800x600px

jinak jestli máš víc objektů, tak je všechny vyber a sluč do jednoho CTRL+J (ale samozdřejmě jen pro wire :) potom na úpravu by to ylo hodně složitý, tak to pak neukládej :)

doufám, že to je všechno :lol:

a tady ještě, jak to vypadá z toho snapshotu

Obrázek

samozdřejmě můžeš zapnout perspektivu na num. klávwesnici číslem 5 a pak to bude ze snapshotu vypadat takhle:

Obrázek

Autor:  Earthworm [ stř črc 23, 2008 11:51 am ]
Předmět příspěvku: 

Tak jo, ale nevím, jestli je na tom něco pořádně vidět... :wink:

Obrázek

Autor:  Alfisko [ stř črc 23, 2008 3:10 pm ]
Předmět příspěvku: 

je na tom videt leccos, kdyby to nebylo highpoly tak te sprdnu za nesmyslne pouzivani facu navic :) ktere tam vubec nemusi byt
btw: snaz se, aby cim komplikovanejsi model mas, tim vetsi byl snapshot.. vacikova kostka je oproti tvemu snapshotu mnohem vetsi :)
nebo slozite casti, ktere nejsou z hlavniho pohledu videt vem jeste jednou zblizka

Autor:  Earthworm [ sob črc 26, 2008 12:36 am ]
Předmět příspěvku: 

Nj, ale když já větší obrazovku nemám :(
Jedu na notebooku 15,4 :)

Ale přece nějaký ten detail, na který nejsem vůbec pyšný :)

Obrázek

Taky to trochu rozhazuje mesh.
Obrázek

Ale z té dálky to naštěstí nejde vidět. A samozřejmě taková ta hranatá potvora je původně 6-ti úhelníkový šroub, ale jak jsem spojil ty objekty, tak si to hodilo subsurf, jako všecko...

Autor:  Alfisko [ sob črc 26, 2008 1:02 am ]
Předmět příspěvku: 

Earthworm píše:
A samozřejmě taková ta hranatá potvora je původně 6-ti úhelníkový šroub, ale jak jsem spojil ty objekty, tak si to hodilo subsurf, jako všecko...

musis hodit na hrany vic loopu z vertexu.. pak to sice bude subsufovat, ale mnohem, mnohem min..

Autor:  Earthworm [ sob črc 26, 2008 1:21 am ]
Předmět příspěvku: 

No jasně, ale on je normálně samostatný objekt, takže v poho, to jsem spojil jenom na ukázku toho wire..

Autor:  taby [ sob črc 26, 2008 6:38 am ]
Předmět příspěvku: 

Je škoda to nechat takto holé bez textur, světel a v důsledku i jednoduché scény. Právě to pak je projekt dotažený do konce. Vezmi to jako výzvu se učit se světly a texturami.
Myslím si, že zde najdeš případně i pomoc. 8)

Autor:  Kapo [ sob črc 26, 2008 11:54 am ]
Předmět příspěvku: 

Alfisko píše:
Earthworm píše:
A samozřejmě taková ta hranatá potvora je původně 6-ti úhelníkový šroub, ale jak jsem spojil ty objekty, tak si to hodilo subsurf, jako všecko...

musis hodit na hrany vic loopu z vertexu.. pak to sice bude subsufovat, ale mnohem, mnohem min..


Alebo nastavit Crease + nieco pod 1 (lebo ked bude jedna, bude to nevelmi pekne), ale mozes dat crease +1, potom to bude akoby uplne bez subsurfu, len musis si davat fakt pozor, kam ten crease davas, tam kam by si pripadne pridaval loopy na tie skrutky, na tych hranach musis dat crease +1, alebo nieco menej ako 1...ked chces crease zrusit, tak predpokladam, ze si nikde crease nemal, tak mozes vyselektovat vsetko, a dat crease (shift + E) a normalne napisat jak ked hybes objektom, rotujes, atd ze -1...to mu bude stacit a zase bude vsetko jak predtym...ak nechces zbytocne pridavat loopy, ja by som pouzil crease...ale nechcem sa tymto s nikym hadat, proste to tak pouzivam...

P.S.: Screen:

Obrázek

/*V screene*/: subsurf, crease na tychto edgoch:

Obrázek

inde crease -1...zvyraznili a vystupili tym tie hranky, ale zaroven to neni uplne solid...take realistickejsie, nieco medzi tym...

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/