blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Jeskyne http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=4506 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | riko-kun [ sob bře 24, 2007 6:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | Jeskyne |
Delam ted nejake pokusy s renderovanim obrazku s kamerou zabirijici 360 stupnu. Takze jsem si udelal jednoduchou jeskyni (s pomoci sculpt modu, ja ten nastroj miluju ^_^) a pak ji vyrenderoval jako panorama. Jako nastroj na jeho prohlizeni jsem nasel na woknech FSP Viewer http://www.fsoft.it/panorama/FSPViewer.htm http://watashi.manganistan.com/blender/jeskyne3pan2.jpg |
Autor: | Kvetoslav [ ned bře 25, 2007 11:04 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Ahoj, tak myslim, ze by te mohlo potesit a zaujmout tohle: http://www.alienhelpdesk.com/index.php?id=9 http://www.alienhelpdesk.com/index.php?id=5 http://www.alienhelpdesk.com/index.php?id=16 Je to delano v Blenderu (pro generovani obrazku jde pouzit i skript) a QuickTime player to umi zobrazit jako 360 stupnove panorma ve vsech osach. Da se to prohlizet primo v okne Firefoxu/Exploreru/... K sestaveni vsech 6 fotek je nejlepsi programek Gocubic. Zcela excelentni ukazky jsou pak napriklad zde: http://www.oyonale.com/ldc/english/main ... ast_qt.htm |
Autor: | Pitris [ ned bře 25, 2007 11:36 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Parada! |
Autor: | riko-kun [ ned bře 25, 2007 1:06 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Kvetoslav> Uzasne. Diky, podivam se na to a vyzvim, jestli by podobnouy vec dokazal kamarad naprogramovat ^_^ Pokud to totiz klapne, mame v planu na tomto principu udelat hru ala MYST ^_^ |
Autor: | Kvetoslav [ ned bře 25, 2007 1:26 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | |||
Tak to me tesi, ze Vam to bude uzitecne. A moc drzim palce s hrou. To nastaveni je fakt hodne jednoduchy a rychly a efekt o hodne vic predci to minimum prace, co s tim clovek ma. Delal jsem uz drvi par testu v Blenderu a je to opravdu hezka vec. Dejte prubezne vedet, jak se hra vyviji Edit: Prikladam ten programek. Objevil jsem, ze ho mam ulozeny na hardu. Je fakt mini pidi, takze sosejte.
|
Autor: | riko-kun [ ned bře 25, 2007 1:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Hmm... ted jsem delal nejake testy a clovece, nejak mi ty obrazky nechcu sedet k sobe. Kdyz vydenderuju jeden 360stupnu pic, tak tyhle problemy mam taky, ale jen na jednom miste a to uz opravim ^_^ vetsi problem je, ze bych potreboval vyrenderovat treba jen kus z celeho vyhledu (treba dvere), ale ve stejne geometrii. Jedine co me napadlo je posunout si akmeru tak, aby kus co chci vyrenderovat byl na zacatku a pote, co se mi vyleze ten jeden objekt, tak render stopnu, ulozim a zacnu delat dalsi frame. Coz je docela opruz ^_^ |
Autor: | Kvetoslav [ ned bře 25, 2007 1:39 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Je tu nekolik zasad. - Kamera musi byt pro vsech 6 obrazku stala na jednom miste. - Kamera musi mit perspektivni zkresleni, takze ne v ortho pohledu. - Rozemr renderovaneho obrazku (resp. vsech 6) musi byt shodny a halvne ctvercovy. - Detailni vyseky nejdou delat jinak, nez ze bys udelal zase novy panorama z toho mista, kde je lepe videt detail. Nicmene i z toho zakladniho panoramatu se da zoomovat (ctr a shift), takze kdyz jsou modely a textury detailni, melo by to stacit. |
Autor: | Sagi [ ned bře 25, 2007 2:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
udelal sem maly testik...funguje to bez problemu ... http://www.kb.hu.cz/video.mov |
Autor: | riko-kun [ ned bře 25, 2007 2:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
To jsem vsechno udelal. Kamera mela lens 16, kroky po 90 stupnich, bla bla bla. A vysledkem je, ze ty framy nesedi do sebe http://watashi.manganistan.com/blender/j.mov |
Autor: | Kvetoslav [ ned bře 25, 2007 2:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Mne to funguje skvele. Tady je ukazka, co jsem prave dodelal. http://www.compllex.com/pano.mov |
Autor: | Kvetoslav [ ned bře 25, 2007 2:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Ted koukam, ze pri hodne detailnim pohledu tam jsou videt svy. Bude to chtit nepouzivat vubec zadnou kompresy jak u vystupu z Blenderu, tak i u vystupu z Gocubic. To je dle meho ten duvod jemne viditelnych hranic v mem pripade. Mozna ze se da vylepsit jeste i to nastaveni. U te jeskyne nevim. Tak to fakt hodne nenavazuje, ale rekl bych, ze minimalne ten u toho stropu ma kamera spatne koordinaty. To Igi. Kamera ma mit normalni mod (ne orto to jsem trochu popletl. Cocka (lens) musi mit 16. Koordinaty kamery pro tech 6 snimku jsou: frame 1: Rotx: 90.000 Roty: 00.000 Rotz: 00.000 frame 2: Rotx: 90.000 Roty: 00.000 Rotz: -90.000 frame 3: Rotx: 90.000 Roty: 00.000 Rotz: -180.000 frame 4: Rotx: 90.000 Roty: 00.000 Rotz: -270.000 frame 5: Rotx: 180.000 Roty: 00.000 Rotz: 00.000 frame 6: Rotx: 00.000 Roty: 00.000 Rotz: 00.000 Muzes to rucne zadavat v panelu Transform properties (klavesova zkratka N) Uz to vidim, jak ted cele forum bude prezentovat sve prace jako panoramata No ale myslim, ze na panorama Bitvy u Lipan od Marolda na Prazskem vystavisti dlouho nebude mit nikdo |
Autor: | riko-kun [ ned bře 25, 2007 6:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Na tej jeskyni mi to porad nefunguje a nevim proc. Nicmene ja na to prijdu ^_^ Mezitim jsem si zaral hrat s radiositou a HOHOOOO! Konecne mi to dela co ma ^_^ |
Autor: | Sagi [ ned bře 25, 2007 7:06 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
aaaaaaa CO ze to dela? |
Autor: | riko-kun [ pon bře 26, 2007 2:47 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Hlavne svetlo emituju objektem (coz jsem nevedel a proto mi to driv nefungovalo ^_^) a cele ty stiny a svetlo jsou realistictejsi. Jestli se mi to podari poradne rozfungovat na slozitejsich scenach, mohly by byt vysledne rendery ve hre zajimave ^_^ Nevyhodou je delsi cas na render (resp na spocitani tech stinu), ale imo to stoji za to. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |