blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Experimenty a Testy
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=4366
Stránka 13

Autor:  Genom [ sob úno 24, 2007 4:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Experimenty a Testy

Založil jsem si takovej thread,kam časem budu postovat svoje experimenty a testy z Blenderu...

Prvním postem je můj pokus o hi-poly pneumatiku...

Model
Obrázek

Wire
Obrázek

Autor:  montana [ sob úno 24, 2007 5:03 pm ]
Předmět příspěvku: 

nechces spravit nejaky tutorial na tu pneumatiku :) hodil by sa mi taketo este veci modelovat velmi neviem.

Autor:  Alfisko [ sob úno 24, 2007 5:22 pm ]
Předmět příspěvku: 

pneumatika hezka :) jen se mi z toho highpoly jezi vlasy ;P

Autor:  taby [ sob úno 24, 2007 6:00 pm ]
Předmět příspěvku: 

montana píše:
nechces spravit nejaky tutorial na tu pneumatiku :) hodil by sa mi taketo este veci modelovat velmi neviem.

Zkus nejnovější BlenderArt, tam tutorial byl. 8)

Autor:  montana [ sob úno 24, 2007 6:09 pm ]
Předmět příspěvku: 

lenze su po anglicky :(

Autor:  Chrizofilax [ sob úno 24, 2007 6:21 pm ]
Předmět příspěvku: 

Takle hodně poligonové modely jsou podlemě Å¡patné.Když je jich víc pohromadě nedá se pomalu v blenderu pracovat.

Autor:  Genom [ sob úno 24, 2007 6:21 pm ]
Předmět příspěvku: 

Není to nic složitého...našel jsem si na netu texturu vzorku... Obrázek

Tu jsem "obkreslil",dezén mírně zaoblil (kraje),několikrát výsledek rozkopíroval a spojil,tím jsem si zhotovil pás se vzorkem pneumatiky...
Pak už jen stačí ten pás orotovat Shift+W a proces je hotový...pak stačí už jen mírně doladit (v mém případě subsurf+subdivide) a nastavit materiály...
Není to úplně podrobný návod...možná časem ten postup popíšu podrobněji...

Autor:  Genom [ sob úno 24, 2007 6:23 pm ]
Předmět příspěvku: 

Chrizofilax píše:
Takle hodně poligonové modely jsou podlemě špatné.Když je jich víc pohromadě nedá se pomalu v blenderu pracovat.


No proto máš v blenderu k dispozici layery...popř. scény,ale s těma pracovat moc neumim...

Jinak celá pneumatika má kolem 30k poly...

Autor:  Chrizofilax [ sob úno 24, 2007 6:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

Podle mě s texturou si dáš mín práce než s takovým modelem

Autor:  Genom [ sob úno 24, 2007 6:37 pm ]
Předmět příspěvku: 

Chrizofilax píše:
Podle mě s texturou si dáš mín práce než s takovým modelem


To je sice pravda...ikdyž bump mapa by v detailju vypada asi hrozně...spíš by se na to dalo použít displace mapa...
Každopádně mě nešlo o to,jak otexturovat model,aby vypadal jako pneumatika,ale zkusit si to vymodelovat...to se nikdy neztratí...

Autor:  Alfisko [ sob úno 24, 2007 7:10 pm ]
Předmět příspěvku: 

znas normal mapy ? :) bump mapy uz vysli z mody, ted tu sou parallaxa normal :) stejne nemam rad moc high poly modely.. nelibi se mi to.. i kdyz do filmu a tak je to vetsinou potreba.. ale lowpoly je proste moje..

Autor:  Pitris [ sob úno 24, 2007 7:20 pm ]
Předmět příspěvku: 

Myslim, ze vzdy jde o to, kde bude vysledny model pouzit. Pokud ustrednim motivem sceny bude pneumatika (treba na reklamu), tak urcite stoji za to si s modelem pohrat. Pokud bude tu gumu davat na auto, tak bych pouziti normal textury zvazil. A pokud se objevi to auto v animaci, tak bych ani nevahal. Vse je to puvodni myslence a ta vysla od Genoma. Veskera polemika je tak o nicem
Me se model libi.

Autor:  Alfisko [ sob úno 24, 2007 7:24 pm ]
Předmět příspěvku: 

Pitris ma pravdu.
Hele Pitris me to neda se nezeptat jak si prisel na prezdivku jako Pitris .. me se libi ;)

Autor:  Pitris [ sob úno 24, 2007 7:28 pm ]
Předmět příspěvku: 

Af píše:
Pitris ma pravdu.
Hele Pitris me to neda se nezeptat jak si prisel na prezdivku jako Pitris .. me se libi ;)

Jmenuji se Petr a nekteri kamaradi mi rikaji proste Pitris... Toz tak. :D Nepamatuji si jiz, kdo s tim prisel prvni. :?:

Autor:  vojtas1 [ sob úno 24, 2007 8:44 pm ]
Předmět příspěvku: 

Genom píše:
Pak už jen stačí ten pás orotovat Shift+W a proces je hotový...


Celý ten mikro tutoriál jsem pobral. Jen nwm co je to "orotovat" a k čemu tato zkratka slouží, kde má využití ... BTW kdybych nebyl tak líný, tak kouknu do B.A.magazinu :wink: tak sry

Stránka 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/