ondraworrys píše:
A divím se že ještě nevyšla nějaká kniha v češtině, a že se celkově víc nepoužívá.
Kniha v češtině před pár lety vyšla. Nedávno dokonce někdo překládal jakýsi neoficiální manuál do češtiny. Ta kniha je dnes už hodně zastaralá, téměř nepoužitelná. Problém je, že v ČR je podle mého odhadu (opírám se o statistiky mého kanálu na youtube) kolem 50 aktivních uživatelů Blenderu. Velkou část tvoří lidi, co v Blenderu docela umí, a zbytek si dokáže ty informace vyhledat v angličtině. Anglickejch webů o blenderu je opravdu hodně, navíc existuje google translator, kterej s tím překladem pomůže i ne příliš zdatným angličtinářům.
Proč se nepoužívá: Každej, kdo se chce 3D grafikou živit a pracovat v nějakém studiu, se raději naučí standardní software jako je 3DS Max, Maya, ZBrus, Adobe CS apod. Jediný, kdy je dobrý pracovat v Blenderu je, pokud děláš sám na sebe.
Co se týká toho robota: Jako první výtvor je to vpohodě, ale chybí tomu detaily. U těch lidských části bys měl líp definovat ty jednotlivý tvary. Teď to vypadá, jako kdybys to vymodeloval a pak to celý hrozně vysmoothoval (vyhladil). Stylizace je fajn, ale aby to vypadalo dobře, tak za tím tvarem musí být cejtit ta vnitřní struktura (anatomie) - svaly, kosti. Doporučuju aby sis vymodeloval lebku a pak na ni postavil obličej. Dá ti to lepší předsavu, na co všechno musíš myslet, když ten obličej stylizuješ.