blender3d.cz
http://blender3d.cz/forum/

Tutorial: více materiálů na jednom objektu
http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=39&t=966
Stránka 11

Autor:  tol [ čtv dub 21, 2005 7:51 pm ]
Předmět příspěvku:  Tutorial: více materiálů na jednom objektu

Protože se tato otázka vyskytuje trochu častěji než jiné, rozhodl jsem se napsat tento rychlotutoriál, jak jednoduchému objektu přiřadit 2 různé materiály (neplést s texturami) :)

1.Vložte do scény kouli- zatím nemá žádný materiál

Obrázek


2.Přepněte se na material buttons (F5) a klepněte na Add new pro přidání nového materiálu.

Obrázek

3.Nastavte barvu materiálu, např. na žlutou

Obrázek

4.Vyselektujte vertexy dolní poloviny koule

Obrázek

5.V editing buttons (F9) klepněte v paletce Link and materials na tlačítko New v pravém sloupci (sloupci Material)-tím přidáte nový materiálový link (ne však samotný materiál) do scény.

Obrázek

6.Tamtéž nyní klikněte na Assign- tímto jste přiřadili nový materiálový link vyselektovaným vertexům.

Obrázek

7.V material buttons si všimněte číslování materiálu „2Mat2“. První číslo udává, kolik různých materiálových linků má mesh přiřazených, druhé číslo za M pak číslo aktuálně editovaného materiálu. Žlutý materiál byl přiřazen jako první a má tedy číslo 1, nyní editujeme materiál 2, přiřazený spodní polovině. Kliknutím na levý či pravý okraj tohoto pole mezi materiály můžete přepínat.

Obrázek

8.Klepněte na ikonku na levé straně názvu materiálu- v roletkovém menu, které se otevře, klikněte opět na Add new čímž vytvoříte materiál pro materiálový link (vytvořený v editing buttons v předešlých bodech). Nastavte jej např. na modrou barvu.

Obrázek

Koule je nyní dvoubarevná

Obrázek

Autor:  dogfood [ čtv dub 21, 2005 9:33 pm ]
Předmět příspěvku: 

Paráda toto som vždy chcel vedieÅ¥. Myslím že je to úplne super, lebo to uľahÄ

Autor:  tol [ pát dub 22, 2005 11:54 am ]
Předmět příspěvku: 

kostera píše:
Je tam drobounka chybicka:
"Žlutý materiál byl přiřazen jako první a má tedy číslo 1, my však chceme editovat ten druhý, přiřazený spodní polovině. Proto klikněte na pravou část tohoto pole, čímž se jednička změní na dvojku. "
Neni treba na neco klikat, dvojka tam uz davno je.

Ale jinak je to super.


Aj, pravda, pravda, v tomhle jsem se upsal díky za upozornění:)

Autor:  jm [ pát dub 29, 2005 9:58 am ]
Předmět příspěvku: 

:bomb:

Autor:  jm [ pát dub 29, 2005 9:58 am ]
Předmět příspěvku: 

tohle prirazovani materialu me vzdycky strasne prudi. nejak nejsem spokojenej s tim jak je pro tuhle vec udelany rozhrani, sem z toho vzdycky strasne zmatenej.


jm

Autor:  tol [ ned říj 16, 2005 12:41 am ]
Předmět příspěvku: 

moner píše:
Jde to i u UV? Protože nechci řezat... :twisted:


UV je textura jako každá jiná, tedy je podřazená materiálu, každej materiál může mít vlastní UV texturu (teoreticky jich může mít 10, tedy tolik, kolik je kanálů:) ). UV koordináty meshe jsou však zase jiná věc, ty jsou zase součástí objektu, jeden objekt, může mít jedny UV koordináty. Tzn. unwrapuje se v rámci jednoho objektu a tyto UV koordináty budou společné pro všechny materiály tomuto objektu přiřazené.

Krátce řečeno- můžeš mít 2 materiály na jednom objektu, každý s jinou UV mapou, ale UV koordináty, podle kterých se ty textury budou mapovat budou společné:)

Autor:  tol [ ned říj 16, 2005 12:52 am ]
Předmět příspěvku: 

moner píše:
A jak to mám tedy pochopit? Jde to? :?:


Pokud jsi to nepochopil z poslední věty, nedovedu to vysvětlit lépe- prostě můžeš mít tolik UV textur, kolik máš na objektu materiálů, ale UV koordináty, podle kterých se budou textury mapovat na objekt budou společné, protože se tyto neváží na materiál, ale na objekt (resp. mesh).

Lapidárně řečeno- jde to, na jednom objektu můžeš mít víc UV textur :)

Autor:  Tidlidam [ čtv led 05, 2006 10:57 am ]
Předmět příspěvku: 

super... bez tohto som bol uplne strateny pri texturovani, furt som doteraz separoval objekty, lebo sa mi hadzala rovnaka textura na vsetko.

Dikes.. Aj ked male Tipy a Triky, ale nam zaciatocnikom urcite pomozu. Dikes.

Autor:  Yves [ pon úno 20, 2006 11:50 am ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz sem prirazoval vice materialu jednomu objektu timto zpusobem(tim co popsal v uvodu tol) a pak sem si prepnul do texturoveho zobrazeni(Draw type:Textured),tak se mi zobrazuje objekt jako bych mel na nem pouze jeden material.V klasickem zobrazeni(Solid) je to zobrazeno spravne.Nevite cim to muze byt zpusobeno?
Za vase tipy dekuji :wink:

Autor:  jm [ úte úno 21, 2006 12:26 am ]
Předmět příspěvku: 

nevim jestli je to jen u me, ale nevidim obrazky v tutorialu na tyhle strance.

jm

Autor:  xixixao [ úte úno 21, 2006 12:31 am ]
Předmět příspěvku: 

Taky ne. The error wasnt found between a chair and a keyboard.

Autor:  mallox [ úte úno 21, 2006 12:49 am ]
Předmět příspěvku: 

vse ok a bez problemu.. :wink:

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/