Protože se tato otázka vyskytuje trochu častěji než jiné, rozhodl jsem se napsat tento rychlotutoriál, jak jednoduchému objektu přiřadit 2 různé materiály (neplést s texturami) :)
1.Vložte do scény kouli- zatím nemá žádný materiál
2.Přepněte se na material buttons (F5) a klepněte na Add new pro přidání nového materiálu.
3.Nastavte barvu materiálu, např. na žlutou
4.Vyselektujte vertexy dolní poloviny koule
5.V editing buttons (F9) klepněte v paletce Link and materials na tlačítko New v pravém sloupci (sloupci Material)-tím přidáte nový materiálový link (ne však samotný materiál) do scény.
6.Tamtéž nyní klikněte na Assign- tímto jste přiřadili nový materiálový link vyselektovaným vertexům.
7.V material buttons si všimněte číslování materiálu „2Mat2“. První číslo udává, kolik různých materiálových linků má mesh přiřazených, druhé číslo za M pak číslo aktuálně editovaného materiálu. Žlutý materiál byl přiřazen jako první a má tedy číslo 1, nyní editujeme materiál 2, přiřazený spodní polovině. Kliknutím na levý či pravý okraj tohoto pole mezi materiály můžete přepínat.
8.Klepněte na ikonku na levé straně názvu materiálu- v roletkovém menu, které se otevře, klikněte opět na Add new čímž vytvoříte materiál pro materiálový link (vytvořený v editing buttons v předešlých bodech). Nastavte jej např. na modrou barvu.
Koule je nyní dvoubarevná