blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Unity nebo UDK? http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=3&t=8889 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | smrq [ pát zář 26, 2014 11:49 am ] |
Předmět příspěvku: | Unity nebo UDK? |
potreboval bych pro decka ve skole (ZUŠ) najit nejaky vhodny herni engine, v kterem by si mohli kutit a ucit se. prace s blenderem mnohe privedla do faze, kdy by nejake hry chteli zkouset, tak bych jim to poteseni rad dopral. :) ani porada s googlem mi ale nepomohla vyresit dilema, zda zvolit UDK nebo Unity. uz jsem chtel sahnout po unity, ale verze zdarma je nejaka orezana, zatimco udk (kdyz nebudeme vyvijet komercni projekt) bude asi v plne verzi (tak to aspon chapu). mate s temito enginy nekdo osobni zkusenost? co byste mi poradili. jsem v tomto oboru nepopsany list papiru, krom BGE jsem nezkousel vubec nic a vse si budu muset napred sam osahat a naucit se s tim trochu. studentici jsou na tom uplne stejne. je mi jasne, ze neudelame zadny super bego bajo projekt, jde opravdu spis o seznameni a tvorbu nejakych map, kde se budou moct borci prohanet a pokud se podari tam strcit nejakeho protivnika, ktereho si casem odstreli, bude to uplne super. jo, k praci budeme chtit pouzivat i blender, takze myslet i na to, zda to s blenderem umi spolupracovat. |
Autor: | zgerbiak [ pát zář 26, 2014 1:51 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Unity nebo UDK? |
UDK som skúšal pár rokov dozadu. Prišiel mi ako velky kolos, pri ktorom keď chceš spraviť niečo jednoduche tak musiš preštudovať kopec tutorialov. Vraj sa to v poslednej verzii zmenilo. Neviem. V Unity pracujem už nejaký ten rok. Ja by som ti doporučil unity, i keď okresané. Ono to je okresané poväčšine o nejaké tooly a efekty, ktoré na jednoduchú výuku nepotrebješ. V Unity sa pracuje celkom lahko a intuitivne. Každý čo v unity začne je schopný v ňom spáchať nejakú somarinku za dva dni. Taktiež vie unity pracovať s .blend súbormi, nemusíš exportovať importovať. |
Autor: | X_H_N [ pát zář 26, 2014 5:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Unity nebo UDK? |
UDK je pro zacatek nic moc ale Unreal4 kterej je pro studenty zadara je super s novym blueprint visualnim scriptem kde udelas skoro vse. |
Autor: | Paul 68 Rageous [ pát zář 26, 2014 6:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Unity nebo UDK? |
j, unreal 4 je super intuitivny , hlavne ked porovnam U4 a CryEngine3, co sa tyka importu modelov, tak do U4 som sa dostal asi za 20 minut, CE3 asi 2 dni :D |
Autor: | X_H_N [ pát zář 26, 2014 8:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Unity nebo UDK? |
ale kdyz nad tim premyslim tak by u blenderu moh byt problem s fbx do unrealu Jinak co se tyce exportu do cry tak je z prvu komplikovane to nastavit ale produkcne je to pak podstatne rychlejsi |
Autor: | smrq [ sob zář 27, 2014 9:09 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Unity nebo UDK? |
dulezite pro me jeste je, abych za to nemusel platit. do skoly nesmim tahat programy na cerno. a reditel mi kacky nepusti. :( takze 100% free. |
Autor: | Genom [ pon říj 27, 2014 10:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Unity nebo UDK? |
Unity: V základní verzi, která je zdarma dle mého názoru poskytuje vše, co je k tvorbě hry potřeba a předpokládám, že na ZUŠ AAA hru pro masy tvořit nebudete (komerční). Vadit někomu možná bude spíš to, že free verze zobrazuje watermark, který nejde vypnout. Nadruhou stranu má přímou podporu pro .blend soubory, propojení s Visual Studiem a možnost skriptování v JavaSriptu (UnityScript) nebo C#. UDK: Free edice, vycházející z UE3. Je zdarma, dokud se hra nezačne prodávat. Obsahuje komplexní nástroje, s možností modelování, texturování atd. Skriptování přes UnrealScript. Problém UDK je problematický import - vesměs jen static mesh. UE4: Novější verze enginu. Skriptování přes C++. Import přes FBX, od verze 2.71 podporuje vše co u enginu Unity, tedy i skeletální animace. UDK bych tedy vynechal a rozhodoval se dál už jen mezi Unity a UE4. Z pohledu vývojáře se mi více zamlouvá Unity pro jeho možnost integrace s VS a vývoji pod C#. Naopak by mi asi vadil watermark. S UDK jsem nějakou dobu pracoval a pokud UE4 je podobného ražení, šel bych do UE4. Navíc UE4 lze též integrovat s VS a C++ mi není úplně cizí. Vzhledem k tomu, že hlavní roli bude hrát též licenční politika, opět bych volil UE4. Její Education licenční politika je přívětivější než u Unity (0 vs cca 120$) Zdroje, které by mohli být nápomocny: http://blog.digitaltutors.com/unity-udk-cryengine-game-engine-choose/ http://code.blender.org/index.php/2014/06/supporting-game-developers-with-blender-2-71/ |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |