blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
Weekend Procedural Texture Challenge - Pravidlá http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=23&t=758 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | iIN [ pát úno 18, 2005 5:35 pm ] |
Předmět příspěvku: | Weekend Procedural Texture Challenge - Pravidlá |
Takže aby bolo tu je desatoro ktorým by ste sa mali riadiť: 1.) Súťaž začína v štvrtok ( 22:00 SEČ ) a končí v pondelok ( 22:00 SEČ ). Cas zaciatku sutaze sa moze ciastocne menit podla toho ci je okamzite dostupna nova tema, alebo ci je dostupny vyhlasovatel. ![]() 2.) Hlasuje sa od pondelka ( 22:00 SEČ ) do štvrtka ( 22:00 SEČ ). 3.) Vo štvrtok večer vyhlási víťaz ďalšiu tému ( materiál ). 4.) Je povolený iba Blender, žiadne bitmapy ani postproces sa neuznávajú. 5.) Bolo by dobré k súťažnému príspevku priložiť tiež spakovaný blend súbor 6.) Pre každého súťažiaceho bude rovnaká scéna, najlepšie aby ju robil niekto kto sa súťaže nezúčastní 7.) Modely a kamera v pripravenej scéne sa nesmú upravovať, možu sa však upravovat nastavenia vo World Buttons 8.) Osvetlenie si tiež môže zvoliť každý sám, maximálny počet svetiel je však 3, pri tom nesmie byt použité AO 9.) Rešpektuje sa Scaleline aj Raytracing ale nesmie to byť externý render, ani YafRay 10.) Na už existujúci model je povolené použiť SubSurf Po novom dvanástoro: 11.) Nie je povolené používať Vertex Paint.. 12.) Súťažiaciemu je dovolené (a je to priam vítané) vytvoriť viac textúr, každá však musí byť v samostatnom obrázku a za každú sa bude hlasovať samostatne.. Este jeden bod pravidiel na zaver. ![]() 13.) Pouzitie material node editoru povolene. Na záver Vám prajem veľa šťastia (nie len) v hre ![]() |
Autor: | honzakov [ pát úno 18, 2005 9:38 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
MÄ›l bych k tomu pár pÅ™ipomÃnek, které samozÅ™ejmÄ› můžete ingnorovat ![]() 5.) Bolo by dobré k súťažnému prÃspevku priložiÅ¥ tiež spakovaný blend súbor Tohle bych nechal povinné 6.) Pre každého súťažiaceho bude rovnaká scéna, najlepÅ¡ie aby ju robil niekto kto sa súťaže nezÃºÄ |
Autor: | iIN [ pát úno 18, 2005 10:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: 5.) Bolo by dobré k súťažnému príspevku priložiť tiež spakovaný blend súbor Tohle bych nechal povinné Áno, to sme aj nepovinné nechali, ale je to plus lebo tú textúru môže niekto reálne použiť ale podmienka to nie je (preto podmieňovací spôsob BOLO BY dobré) ![]() Citace: 6.) Pre každého súťažiaceho bude rovnaká scéna, najlepšie aby ju robil niekto kto sa súťaže nezúčastní Myslím, ze se snad časem vytvoří dostatečný počec scén, nicméně navrhuji, aby někdo vyrobil následující scény (klidně to postupně udělám...) - scéna se sphere - scéna se sky a water plane - scéna s terénem (případně i se sky a waterplane) - scéna s cube, sphere a plane pod cube a sphere a za nimy Kľudne ich vyrob, vôbec to nebude na škoda ba priam by to pomohlo rozvoju ![]() Citace: 7.) Modely v pripravenej scéne sa nesmú upravovať, možu sa však upravovat nastavenia vo World Buttons - myslím, že bych zakázal jakékoliv upravování world buttons, to může mít velký vliv na lesklé textury To áno, ale ak chceš byť v tom prípade objektívny, musíš tam ponechať aj defaultné nastavenia.. Narážam na aktuálnu súťažnú scénu scénu.. Citace: 8.) Osvetlenie si tiež môže zvoliť každý sám, maximálny počet svetiel je však 3, pri tom nesmie byt použité AO - změnu osvětlení v žádném připadě, myslím, že tohle je jedna z hlavích věcí, proč jsem navrhoval používat stejné scény pro všechny Tak nad týmo sme rozmýšľali fakt dlho.. Či ide viac o textúru alebo celkový dojem z nej.. Myslím že v scéne ktorá nie je určená súťaž je podstatné to druhé a na správnom nasvetlení pri textúrach myslím dosť záleží.. Nie každému sadne defaultná scéna, teda aspoň nejakú voľnosť sme chceli nechať.. Citace: 9.) Rešpektuje sa Scaleline aj Raytracing ale nesmie to byť externý render, ani YafRay - jestli někdo zapne/vypne Ray by mohlo být celkem jedno.. Je to jedno, jen aby niekto nezmenil "Blender internal" na "Yafray" Citace: 10.) Na už existujúci model je povolené použiť SubSurf
- ani tohle bych nepovoloval, scéna by měla být už od začátku vytvořená tak, aby vyhovovala pro daný typ textury (voda, dřevo, kámen, sklo atd...) Narážka na Displacement, toto je tá istá textúra, akurát mesh vľavo je bez subsurf: ![]() Vieš, rozumná scéna je subjektívna vec, to čo je rozumné pre jedného, može byť druhému nočná mora.. Dúfam že som ti dal rozumné odpovede, ale samozrejme ak si stále proti, môžeme to pekne vydiskutovať, teraz by ma hlavne zaujímali názory ostatných.. |
Autor: | AD [ sob úno 19, 2005 2:24 am ] |
Předmět příspěvku: | |
....no, já osobně bych byl pro, dovolit pouze materiálová nastavení .... světlo hodně ovlivní výsledný vzhled. Ta textura by měla být podle mě taková, aby měla širší uplatnění a nevypadala dobře jen za specifických podmínek. ..... i do scény s plane, nebo terénem bych vložil kostku a kouli, protože je na nich lépe znatelné napřiklad nastavení reflexe atd... ..... AO, nebo Raytrace bych se sice nebránil, ale i tato nastavení jsou podle mě důležitější pro obrázky, než pro textury jako takové..... |
Autor: | iIN [ sob úno 19, 2005 12:17 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: ....no, já osobně bych byl pro, dovolit pouze materiálová nastavení .... světlo hodně ovlivní výsledný vzhled. Ta textura by měla být podle mě taková, aby měla širší uplatnění a nevypadala dobře jen za specifických podmínek.
Ale v tom je ten problém.. Aj vopred daná scéna sú dosť špecifické podmienky.. Ak by sme chceli byť objektívni, chcelo by to spraviť viac scén s rôznym osvetlením ![]() S ostatnými bodmi súhlasím.. |
Autor: | honzakov [ sob úno 19, 2005 1:30 pm ] | |||
Předmět příspěvku: | ||||
iIN Citace: Ale v tom je ten problém.. Aj vopred daná scéna sú dosÅ¥ Å¡pecifické podmienky.. Ak by sme chceli byÅ¥ objektÃvni, chcelo by to spraviÅ¥ viac scén s rôznym osvetlenÃm Confused Alebo sa mýlim? Ne, nemýlÃÅ¡, ale pořád je to IMHO objektivnÄ›jÅ¡Ã, než, kdyby si každý nastavoval svÄ›tla, jak se mu zlÃbÃ.. Problém podle mÄ› je, že velké zmÄ›ny lze docÃlit i pouhou zmÄ›nou intenzity nebo odstÃnu svÄ›tla, ta intenzita má velký vliv hlavnÄ› pÅ™i použità "Nor".. O tÄ›ch vÃce scénách s různým osvÄ›tlenÃm jsem už taky pÅ™emýšlel, mám hotové dvÄ› scény pro textury typu "terén" a jedna je nasvÃcená jako pÅ™i východu/západu slunce, druhá jako ve dne... AD Citace: ..... i do scény s plane, nebo terénem bych vložil kostku a kouli, protože je na nich lépe znatelné napÅ™iklad nastavenà reflexe atd...
No, já osobnÄ› bych to tam necpal, spÃÅ¡ bych to vidÄ›l vytvoÅ™it scény specifické pro urÄ
|
Autor: | iIN [ sob úno 19, 2005 4:25 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Citace: Co se raytrace týká, tak to má IMHO největší smysl pro kovové a skleněné materiály, raytrace bych se nebránil, jen bych vyžadoval použítí blender internal raytraceru...
Ano.. Tak je to definovane.. Mozes pouzit Raytracer ale iba interny.. Pisal som to uz 2 krat! Tereny su pe zaciatok Ok.. OT: iIN, nie iNN, je to tak velke psycho ze sa pomyli kazdy druhy clovek? ![]() |
Autor: | honzakov [ sob úno 19, 2005 5:17 pm ] | |||
Předmět příspěvku: | ||||
Sorry, iIN, snad už to pÅ™ÃÅ¡tÄ› nespletu ![]() Návrh scény pro materiál typu keramika, porcelán možná sklo.. K otexturovánà vÅ¡echny objekty mimo krychle, na které stojÃ
|
Autor: | Slange [ sob úno 19, 2005 8:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tie cajniky tam nedavaj. ![]() ( Vies co, nepocuvaj ma. To bol len taky chvilkovy zachvat hnevu. ![]() |
Autor: | honzakov [ sob úno 19, 2005 9:05 pm ] | |||
Předmět příspěvku: | ||||
![]() ![]() Tak, návrh scény pro kovy... Bez konvic.. ![]()
|
Autor: | jankoš [ pát zář 16, 2005 10:00 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže...narážím na vcelku zajímavý problém...jak je to s dof?mohl bych použít ten trik s křivkou?zamlouval se mi nejvíc, vzhledem k tomu, že yafray není povolenej, ale nevim, jestli by to nebylo v rozporu s tím, že se nemaj přidávat objekty... |
Autor: | Slange [ pát zář 16, 2005 10:10 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Elbow píše: Takže...narážím na vcelku zajímavý problém...jak je to s dof?mohl bych použít ten trik s křivkou?zamlouval se mi nejvíc, vzhledem k tomu, že yafray není povolenej, ale nevim, jestli by to nebylo v rozporu s tím, že se nemaj přidávat objekty...
Neviem presne aky trik myslis, ale ak to je ten z motion blurom a pohybom kamery, tak asi nie. Pretoze tym zmenis scenu. To by mohlo patrit k bodu 7. A naco by si chcel pouzivat Dof? Ved sa hodnotia materialy a nie prevedenie obrazku. ![]() |
Autor: | jankoš [ pát zář 16, 2005 10:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Slange píše: Elbow píše: Takže...narážím na vcelku zajímavý problém...jak je to s dof?mohl bych použít ten trik s křivkou?zamlouval se mi nejvíc, vzhledem k tomu, že yafray není povolenej, ale nevim, jestli by to nebylo v rozporu s tím, že se nemaj přidávat objekty... Neviem presne aky trik myslis, ale ak to je ten z motion blurom a pohybom kamery, tak asi nie. Pretoze tym zmenis scenu. To by mohlo patrit k bodu 7. A naco by si chcel pouzivat Dof? Ved sa hodnotia materialy a nie prevedenie obrazku. ![]() No, bral sem to jako vedlejší činitel líbivosti ![]() |
Autor: | iIN [ pát zář 16, 2005 10:27 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Striktný zákaz |
Autor: | jankoš [ pát zář 16, 2005 10:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
iIN píše: Striktný zákaz
Dobře dobře už su ticho... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |