blender3d.cz http://blender3d.cz/forum/ |
|
MTLP+ - soutěž v modelování a texturování low poly- 1. kolo http://blender3d.cz/forum/viewtopic.php?f=20&t=5707 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | batwin [ pát bře 21, 2008 9:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | MTLP+ - soutěž v modelování a texturování low poly- 1. kolo |
Je tu nová soutěž, a to v modelování a texturování low-poly (a nejen to, čtěte až do konce).Proto jsem jí také nazvla Modelování texturováni Low Poly+.Jejím cílem, samozřejmě kromě procvičování modelování a texturování, by mělo být vytvoření velkého počtu modelů, které by se pak použily v kolektivním projektu v Bledner Game Engine.Pro soutěžení však nepotřebujete vůbec žádné znalosti Game Engine.Zatím půjde jen o vymodelování a otexturování určitého předmětu. Do budoucna budou možná i kola, ve kterých budete mít za úkol jen texturu (třeba písek, tráva..) Občas bude vyhlášeno i speciální kolo, ve kterém nepůjde ani o modelování, ani o texturování, nýbrž o animaci (jako třeba chůze..apod) nebo třeba zakostění postavy (která se v souvisejícím herním projektu také využije)m rozmanitosti se meze nekladou. Pravidla: Jaká kritéria by měl soutěžní příspěvek splňovat? Vaším výsledkem bude .blend soubor obsahující model a textura.Nic víc. Model by měl být v měřítku 1 jednotka blenderu = 1 metr (to pro jednodušší zkompletování modelů do pozdějšího projektu v GE).Vzhledem k tomu, že jde o low-poly modely, při vyhlášení každého tématu bude i sdělen limit v počtu vertexů, toho by bylo dobré držet se alespoň rámcově (pokud bude limit třeba 500 a váš model bude mít třeba 506, diskvalifikace nehrozí:-) ). A co textura? Textura by měl být obrázek, žádné procedurálky.Jeho rozměry by pokud možno měly být násobky 2 (třeba 512 X 512, nebo 256 X 256).Na velikost žádné omezení není, texturujte ale rozumě, posílat sem texturu třeba o rozměru 4096 X 4096 by bylo celkem zbytečné (naopak příliš malá textura by byla nekvalitní a snížila by se vaše šance na vítězství).Texturu musíte vyrobit sami.Jak, to je jen a jen vaše věc (GIMP, Photoshop, malování…je to jedno).Pokud ovšem nepoužijete jen svoje vlastní fotografie, napište, z jakého zdroje jste čerpali.Je to soutěž i v texturování, takže použití hotových textur třeba z internetu není povoleno. Výsledek by mohl vypadat třeba takhle, řekněme že téma bylo „kytara“, limit v počtu vertexů třeba 150, pak může výsledek vypadat takhle: http://www.panacek.chytrak.cz/kytara.blend Na texturu jsem použil jenom svoje fotky a program photoshop. Pokud je textura rovnou v souboru .blend, není nutné jí dávat ještě znovu zvlášť. Jak bude soutěž probíhat z organizačního hlediska? Vyhlásí se téma (prozatím ho budu vyhlašovat pro zjednodušení já, pokud vás něco napadá, budu rád, když mi to napíšete, ale kvalitních témat mám v zásobě dost) a zároveň se určí termín dokončení (nemusíte se bát, času bude dost).Po tomto termínu se kolo ukončí a začne nové.Souběžně s ním poběží hlasování o výsledku kola předešlého.Vítězem se jednoduše stane ten, kdo dostane nejvíc hlasů v anketě. Vzniku soutěži předcházel tento theard: viewtopic.php?t=5673 dotatek k pravidlům po 1. kole: Texture baking je povolen, stejně jako alpha textury.Pokud se rozhodnete udělat do jednoho kola více předmětů, můžete zaslat všechny, každý předmět zvlášť musí splňovat podmínky soutěže( to znamená že nelze třeba při téma "auto" a limitu 300 vertexů zaslat jedno auto ze 100 vertexů a druhé z 500).Všechny ale v jednom .blendu a v hlasování budou dohromady. S .blendem je nutné zaslat i screen (pokud uděláte i jeho zmenšenou verzi o šířce 640 pix, budu mít jen radost, poviné to ale není).A od teď textura nesmí být celá jen stažená z internetu, čím větší část z ní uděláte sami, tím líp!Pokud by jste nestíhali, radši můžete zaslat model bez textury, stejně jako můžete poslat jen vlastní texturu bez modelu...i když pochybuji, že v takovém případě by jste dostali v hlasování nějaké hlasy a dodatek po kole druhém Pár novinek do příště: Při porušení pravidel to připíšu červeně do hlasování (třeba „model má 246 vertexů, když měl mít 15“).Pokud by se někdo pravidel nedržel ani trochu, hrozí diskvalifikace (to by musel být velmi extrémní případ, jsem tolerantní:-)) Screen který přikládáte nesmí být render (tj, ne to, co získáte při stisknutí klávesy f12).Měl by to být printscreen buď z viewportu, nebo přímo z BGE (po stisknutí klávesy „p“ v object modu), to už je jedno, protože se to moc neliší. Snad jsem to vysvětlil pochopitelně .Můžete také použít takovou tu funkci „render this window“ protože jde o to, aby na modelu nebyly stíny, atd. Je zakázáno používat normal mapy a podobné.Textura smí obsahovat pouze alpha kanál a samotný obrázek(color) ve formě bitmapy.Pokud možno, celá textura by měla být jen formou jednoho jediného obrázku (ve formátu .tga je v něm i ta alpha). |
Autor: | batwin [ pát bře 21, 2008 9:47 pm ] |
Předmět příspěvku: | První kolo |
Tématem v úplně 1. kole soutěže MTLP+ je auto.Měli by jste se vejít zhruba do 275 vertexů.Termín dokončení je úterý 25.3 do 20:00. přeju úspěšné modelování a texturování __________________________________________________________ odpovědi na dotazy k tématu: Edit: Kapo:To, jsetli bude auto i zevnitř je jen na vás...vše, co není přesně určeno, je jen na vás, kreativitě se meze rozhodně nekladou Edit2: Stanley: I to je jedno, model by měl vypadat co nejlépe, jak toho dosáhnete, je úplně jedno, můžou být i trojúhelníkové polygony (v Low poly pro hry je to jedno) Koukám, že budu muset doplnit ty pravidla (pokud by jste kdokoliv měl k pravidlům nějaké nápady, napište) Edit3: Zgerbiak: Pokud část textury stáhnete, nevadí to,ale uveď pak co a odkud jsi stáhnul.Texture Baking nějak rozmyslím, příště už bude v pravidlech, jak se smí/nesmí používat.Prozatím se prosím snažte jej omezit, pokud jste ale už začali dělat auto s využitím Texture Bakeru, pokračujte, vůbec to nevadí, protože v pravidlech to nebylo Edit4 vacik156: No, bylo by to optimální, kdyby tam byly i kola.Ale v podstatě nemusí, jen myslím, že by se to promítlo v hlasování o vítězi, které bude po uzávěrce-to je na všech, jak to ohodnotí. Patrně dotaz vzniknul proto, že kola zabírají celkem dost vertexů.V limitu jsem s nima ale počítal, když je uděláš třeba jen ze 7-uhelníků, zas tolik nezaberou (i když budou slušně hranatý , o tom taky je low-poly, rozmyslet si, kam nacpat nejvíc vertexů, aby to celkově vypadalo dobře..) Edit5: Kapo, to klidně můžeš , vůbec nic tím neporušuješ takže pokračuj.. mám radost že to vypadá,jako že se zůčastní i celkem dost lidí Edit6: xixixao měl velmi dobrou myšlenku, bez screenů by hlasovlo méně lidí a proto pokud je to možné, udělejte si i screen svého auta.Pokud to udělat nemůžete, nevadí to.Ale v takovém případě udělám pak do hlasování screen vašeho auta já |
Autor: | Kapo [ pát bře 21, 2008 10:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
takze auto...je nutnostou mat priehladne skla? ak hej, je nutne spravit interier (volant, sedadla, packy, a pod.)? |
Autor: | stanley [ pát bře 21, 2008 11:14 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
taky mam otazecku, musí být model manifold? uzavřený? nebo je to jedno? |
Autor: | Johny.D [ sob bře 22, 2008 2:47 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Kapo píše: takze auto...je nutnostou mat priehladne skla? ak hej, je nutne spravit interier (volant, sedadla, packy, a pod.)?
na to je 300 vertexu dost malo jinak jsem zvědavej jak se to chytne a kolik se zůčastnà lidà |
Autor: | zgerbiak [ sob bře 22, 2008 9:47 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Mám otázky: 1. - Môžem na textúru použiť aj blender? Konkrétne texture baking(AO) 2. - Nemôžem do textúri použiť napríklad stiahnutú textúru dezénu kolies? |
Autor: | Váca [ sob bře 22, 2008 10:48 am ] |
Předmět příspěvku: | |
a mám taky jednu otázečku(i když takovou...no, prostě mám ) musí u toho být kola? |
Autor: | batwin [ sob bře 22, 2008 11:18 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Pro přehlednost odpovídám na dotazy editací příspěvku, v kterém jsem vyhlásil první kolo, je to o kousek dál nahoru v tomto theardu |
Autor: | Kapo [ sob bře 22, 2008 1:12 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
no ja som zacal uz robit tak, vop vacsine hier sa to tak vidi, ze volant je napriklad iba otexturovany plane, a uz to tak mam, nevadi? nevyzera to zle...pls povol mi toooo pls... |
Autor: | zgerbiak [ sob bře 22, 2008 9:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Od rána som na tom v rámci možností makal. Model som si vymyslel. Textúra je v gimpe + AO z blendru. Blend Screen |
Autor: | batwin [ sob bře 22, 2008 10:04 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak já už taky přihodím svůj výsledek z dnešku. http://www.panacek.chytrak.cz/batvin_auto.blend Textura je ve Photoshopu a základ byla moje upravená fotka.Auto vychází z mercedesu ML (nebo tak nějak se jmenuje).Udělal jsem ho ve více barvách, ale černý se mi zamlouval nejvíc Screen ještě do uzávěrky tohoto kola dodám Edit: |
Autor: | xixixao [ ned bře 23, 2008 3:46 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Screeny by se ale dělat měly, aby přitáhly víc lidí k hlasování. (jinak batwine ještě bych se kouknul na přední blatník, nějak mi to tam nesedí) |
Autor: | batwin [ ned bře 23, 2008 10:20 am ] |
Předmět příspěvku: | |
Máš pravdu v obojím .Takže pls. pokud můžete, udělejte i screen.Pokud ne, nevadí to,ale udělám do hlasování screen za vás |
Autor: | Kapo [ ned bře 23, 2008 11:21 am ] |
Předmět příspěvku: | |
batwin: mne pise ze file incomplete |
Autor: | pantau [ ned bře 23, 2008 3:18 pm ] |
Předmět příspěvku: | |
zaujimava sutaz ked budem mat cas sa urcite zapojim len si myslim, ze by mohol byt ten limit na vertexy trochu vyssi, az v buducom kole samozlrejme, lebo z 275 sa nic moc podla mna neda vytvorit ked len kolesa aby boli aspon ako tak okruhle by mali mat aspon 42x4 vertexov, pri dnesnych pocitacoch mi pride srandovne robit take skatulky |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |